Art & Books   |   Posted on Jul 23, 2016 by Tun Lin

ဓါးနဲ႔အေသးစိတ္ရတဲ့ အႏုပညာသမား ေထြးေအာင္လြင္


အိပ္မက္ေတြက ဆက္ၿပီးမက္ေနေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လုပ္ၾကည့္မယ္ကြာဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္ၾကည့္လိုက္တယ္။ လုပ္ၾကည့္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီအိပ္မက္ကို ဆက္မမက္ေတာ့ဘူး။

Share this article

လူတစ္ေယာက္ဖန္တီးထားတဲ့အႏုပညာဖန္တီးမႈကိုၾကည့္ၿပီး ၾကက္သီးျဖန္းျဖန္းထလာတာမ်ိဳးကို ႀကံဳဖူးပါသလား။ ဒါမ်ိဳးဟာ ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲေတြမ်ားစြာထဲက တစ္ခုပါပဲ။ သူ႔ရဲ႕အႏုပညာကို တစ္စိမ့္စိမ့္ၾကည့္ေလေလ ပိုေလးစားမိေလေလ၊ ပိုဂါမိေလေလျဖစ္လာတာမ်ိဳး။ အဲလိုခံစားမႈမ်ိဳးကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၁ ရက္ေန႔ကေန ၃ ရက္ေန႔အထိ၊ ေလာကနတ္ပန္းခ်ီခန္းမမွာျပသခဲ့တဲ့ Paper Cut Artist ေထြးေအာင္လြင္ရဲ႕ Art From Heart လို႔နာမည္ေပးထားတဲ့ သူ႔ရဲ႕ ဒုတိယအႀကိမ္တစ္ကိုယ္ေတာ္ျပပြဲမွာ ခံစားခဲ့ရပါတယ္။ သူရဲ႕ ပထမအႀကိမ္တစ္ကိုယ္ေတာ္ျပပြဲကိုေတာ့ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ႏွစ္ကုန္ပိုင္းကျပသႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေထြးေအာင္လြင္ဟာ ၂၀ဝ၄ ခုႏွစ္က စတင္ၿပီး Paper Stick Art ေတြကိုဖန္တီးျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲလိုနဲ႔ ေနာက္ထပ္ဆယ္စုႏွစ္အၾကာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပန္းခ်ီအေက်ာ္အေမာ္ ဆရာဝင္းေဖျမင့္နဲ႔ေတြ႕ဆံုၿပီး ဆရာ့ထံကေန အေရာင္၊ ဒီဇိုင္းနဲ႔ လိုင္းေတြအေၾကာင္းကို သင္ယူခဲ့ပါတယ္။ ယခုျပသခဲ့တဲ့ ပြဲမွာလည္း ဆရာေထြးေအာင္လြင္ရဲ႕ Paper Cut Art,Layered Paper Cut Art နဲ႔ ­­­­­­­Realism Paper Cut Art ေတြပါဝင္တဲ့ ကားေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ကိုျပသသြားခဲ့ပါတယ္။


Paper Cut Art ကိုမွားခြင့္မရွိတဲ့အႏုပညာလို႔တင္စားေျပာဆိုထားပါတယ္။ မွားခြင့္မရွိတဲ့အႏုပညာအေၾကာင္းကို ဆရာေထြးေအာင္လြင္ရဲ႕ Paper Cut Art နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးထုတ္ထားတဲ့ ပန္းဖလက္ေပၚမွာ အခုလိုပဲေတြ႕ရပါတယ္။ “Paper Cut Art လို႔ဆိုတဲ့အတိုင္း စကၠဴကို ဓားနဲ႔ျဖတ္ေတာက္ရတာျဖစ္လို႔ အခ်ိန္အဆမမွန္ရင္ ဓားခ်က္လြဲေခ်ာ္သြားၿပီး လိုင္းေတြဟာ စပ္ဆပ္မႈမရွိေတာ့ဘဲ ျပတ္ေတာက္သြားတဲ့အတြက္ ပံုတစ္ပံုလံုးပ်က္စီးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Paper Cut Artist ေတြဟာ မိမိဖန္တီးမယ့္ ပံုတစ္ပံုကို မျပဳလုပ္ခင္မွာ အေသးစိတ္နားလည္ခံစားၿပီး အတိအက်ဆံုးျဖတ္လုပ္ေဆာင္ရပါတယ္။”

Paper Cut Art အႏုပညာဟာ ဘီစီ ၆ ရာစုေလာက္က တ႐ုတ္ျပည္မွာ စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ေတြကို မဂၤလာရွိျခင္းဆိုတဲ့ အတိတ္နိမိတ္ အေနနဲ႔ ေနအိမ္မွာေဆာင္ထားတာ၊ မဂၤလာလက္ဖြဲ႕၊ လက္ေဆာင္ေပးတာစသျဖင့္ ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ ယခုလက္ရွိမွာလည္း ကမာၻေပၚမွာ Paper Cut Art ဖန္တီးသူေတြဟာ လက္ခ်ိဳးေရလို႔ရႏိုင္တဲ့အေနအထားတစ္ခုလည္း ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီအထဲကမွ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဆရာေထြးေအာင္လြင္ကလည္း တစ္ေယာက္အပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေပမဲ့ သူက ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း . . .

ေမး- ဒီ Paper Cut Art အႏုပညာကို ဘယ္အခ်ိန္ကစၿပီး စိတ္ဝင္စားခဲ့တာလဲ။
ကြ်န္ေတာ္ ၂၀ဝ၄ ခုႏွစ္မွာ စၿပီးစိတ္ဝင္စားမိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကြ်န္ေတာ္ အိပ္မက္ေတြမက္တယ္။ ဒီ Paperေတြနဲ႔အလုပ္လုပ္ေနတယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အခုလို အေသးစိတ္ေတာ့မဟုတ္ဘူး။ အၾကမ္းဖ်င္းေလးေတြျမင္တယ္။ အဲလို အိပ္မက္ေတြ ခဏခဏမက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္မလုပ္ျဖစ္ဘူး။ တျခားအလုပ္ေတြလုပ္ျဖစ္ေနတာဆိုေတာ့။ ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းကလည္းတစ္ဖက္တက္ေနရေသးတယ္။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ ကြ်န္ေတာ္က သီခ်င္းေရးတာလည္း အရမ္းကိုပဲဝါသနာပါတယ္။ အဲဒါေတြလုပ္ျဖစ္ေနေတာ့ ဒီ Paper Cut Art ဘက္ကို သိပ္ၿပီး စိတ္မဝင္စားျဖစ္ေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ အိပ္မက္ေတြက ဆက္ၿပီးမက္ေနေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လုပ္ၾကည့္မယ္ကြာဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္ၾကည့္လိုက္တယ္။ လုပ္ၾကည့္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ အဲဒီအိပ္မက္ကို ဆက္မမက္ေတာ့ဘူး။ ပထမဆံုးစလုပ္တဲ့ တစ္ေခါက္၊ ႏွစ္ေခါက္မွာတင္ ကြ်န္ေတာ္ စကၠဴေတြနဲ႔ကစားရတာကို အရသာေတြ႕သြားတယ္။ ေပ်ာ္လာတယ္။ စလုပ္တုန္းကေတာ့ ဟန္းမိတ္ကတ္ကေလးေတြ၊ အသဲပံုေလးေတြေပါ့။ အဲဒီကေန အရသာေတြ႕ ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ဟန္းမိတ္ကတ္ေတြလုပ္ၿပီးေရာင္းတယ္။ ေက်ာင္းကလည္းတစ္ဖက္ေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့မွ တျဖည္းျဖည္းခ်ဲ႕ထြင္လာခဲ့တာေပါ့။ ၂၀ဝ၇၊ ၂၀ဝ၈ ေလာက္မွာ ကြ်န္ေတာ္နားလိုက္ေသးတယ္။ ၂၀၁၂ ေလာက္က်မွ ထဲထဲဝင္ဝင္ျပန္လုပ္ျဖစ္တာေပါ့။

ေမး - အိပ္မက္အရလုပ္ခဲ့တာဆိုေတာ့ ဒီအေၾကာင္းအရာမဟုတ္ဘဲ တျခားအိပ္မက္ေတြကိုေရာ လိုက္လုပ္ျဖစ္ခဲ့တာရွိလား။ အယံုအၾကည္ရွိလား။
အိပ္မက္ေတြကို အယံုအၾကည္ရွိတာမ်ိဳးလည္းမဟုတ္ဘူးဗ်။ ဗုဒၶကေဟာထားတဲ့တရားနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ဒါက ေမာဟစိတ္နဲ႔အိပ္ေနတာ။ ကြ်န္ေတာ္သိပ္ေတာ့အယံုအၾကည္မရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း ဒီအိပ္မက္ကက်ေတာ့ ခဏခဏမက္ေနတာဆိုေတာ့ စမ္းၾကည့္လိုက္တဲ့သေဘာပါ။ ယံုၾကည္လို႔မဟုတ္ပါဘူး။ ေလ့လာခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔လုပ္လိုက္တာပါ။ တျခားအရာေတြကို အဲလိုလိုက္လုပ္တာမ်ိဳးမရွိပါဘူး။

ေမး - အိပ္မက္အရလုပ္ခဲ့တယ္၊ ၂၀၁၂ ေလာက္မွာ ေဇာက္ခ်လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ Paper Cut Art နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးဘာေတြေလ့လာခဲ့လဲ။ ဘယ္ကေန ဘယ္လိုေတြေလ့လာခဲ့လဲ။
၂၀၁၂ မွာ ေဇာက္ခ်လုပ္တယ္ဆိုေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ့္အေရွ႕ပိုင္းမွာ လံုးဝႀကီးအဆက္ျပတ္သြားတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ ေဇာက္ခ်မလုပ္ျဖစ္တာပဲရွိတယ္။ နည္းနည္းခ်င္းစီေတာ့လုပ္ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ စမ္းသပ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ စမ္းသပ္ေနတယ္ဆိုတဲ့အပိုင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ဓာတ္က်သလိုမ်ိဳး စိတ္ေလွ်ာ့လိုက္တာမ်ိဳးေတြရွိခဲ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္လိုခ်င္တဲ့ပစၥည္းေတြက ျပည္တြင္းမွာမရဘူး။ စကၠဴေတြက ျပည္တြင္းျဖစ္ေတြသံုးလို႔မရဘူး။ အမ်ိဳးမ်ိဳးစမ္းၾကည့္တယ္။ မိႈတက္တယ္။ အေရာင္လြင့္တယ္။ အဲဒါေတြခဏခဏႀကံဳရတယ္။ ဘယ္စကၠဴေကာင္းမလဲသံုးၾကည့္တယ္။ မိႈတက္ၿပီးသားစကၠဴနဲ႔ေနာက္တစ္ရြက္ကိုကပ္ၿပီးထားတယ္။ မိႈကူးသြားတယ္။ သံုးလို႔မရဘူး။ ၾကားထဲမွာ အဲဒါေတြကို စမ္းသပ္ေနတာေပါ့။ ၂၀၁၂ ေလာက္မွာအေျဖထြက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္သံုးရမယ့္ အဆင္ေျပမယ့္စကၠဴကိုေတြ႕ ၿပီးေတာ့မွ ေဇာက္ခ်လုပ္ျဖစ္တာ။

ေမး - အြန္လိုင္းကေနေလ့လာရတာေတြေရာရွိလား။
စလုပ္တုန္းက ၂၀ဝ၄ ဆိုေတာ့ ဒီမွာ အင္တာနက္ေတြ မထြန္းကားေသးဘူးေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ပဲ စမ္းသပ္တီထြင္ခဲ့တယ္။ ၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္းမွ အင္တာနက္ကေနနည္းနည္း ေလ့လာျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ Paper Art ေတြေတာ့ေတြ႕ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ Layered Paper Cut Art ေတြမေတြ႕ရဘူး။ သူတို႔ ဘယ္စကၠဴေတြသံုးလဲဆိုတာ Artist ေတြကိုေမးၾကည့္ရတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္က မတူၾကဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕က Water Colour ကိုသံုးတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က Word Shield Paper ကိုပဲသံုးတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကက်ေတာ့လည္း Pastel Paper ကိုသံုးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာက်ေတာ့ အစိုထိုင္းတယ္။ မိႈတက္တာမ်ိဳးေတြကလြယ္တယ္။ မိုးတြင္းဆိုရင္ အသားပြတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးေတြကို ေတာ္ေတာ္ေလးစမ္းသပ္ခဲ့ရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံနဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ Water Colour နဲ႔ Pastel Paper ကိုသံုးျဖစ္တယ္။

ေမး - အခုေကာ စကၠဴေတြက ဒီမွာဝယ္လို႔ရၿပီလား။ ႏိုင္ငံျခားကေနမွာေနရတုန္းလား။
အခုေတာ့ ဒီမွာ ဝယ္လို႔ရတာေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မွာရတာေတာ့ ပိုမ်ားတယ္။ ဒီမွာက စကၠဴအမ်ိဳးအစားကရွိတတ္ေပမဲ့ လိုခ်င္တဲ့ဆိုဒ္ေတြ၊ ကာလာေတြကမရဘူး။ ေနာက္တစ္ခုကေဈးႏႈန္းကြဟခ်က္ေလးေတြလည္း နည္းနည္းရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ဟိုကေန တိုက္႐ိုက္မွာယူလိုက္တာက ပိုၿပီးေတာ့ေဈးသက္သာတယ္။

ေမး - အခုဒီျပပြဲမွာ ျမင္ေတြ႕ရတဲ့ Layered Paper Cut Art ကားေတြမွာဆိုရင္ စကၠဴေတြကို တစ္ထပ္နဲ႔တစ္ထပ္အေရာင္ေတြသံုးထားတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီအေရာင္ေတြက စကၠဴရဲ႕ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္အေရာင္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ စကၠဴကို အေရာင္ထပ္တင္ရတာမ်ိဳးလား။
ေအာရီဂ်င္နယ္ကာလာေတြပါ။ ကြ်န္ေတာ္လိုခ်င္တဲ့ကာလေတြကို အနီးစပ္ဆံုးယူထားတာပါ။ အတိအက်ေတာ့မရႏိုင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္ရွိတဲ့ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ကာလာနဲ႔အနီးစပ္ဆံုးယူထားတာပါ။

ေမး - Paper Art မွာက စကၠဴကအဓိကဆိုေတာ့ စကၠဴထိန္းသိမ္းမႈအပိုင္းကိုေရာ ဘယ္လိုလုပ္ရလဲ။
အဓိကကေတာ့ ခ်ဳပ္ေဆးေတြသံုးေပးရတယ္။ မိႈမလိုက္ေအာင္လို႔ေပါ့။ ခုဒီမွာ ကြ်န္ေတာ္သံုးတဲ့စကၠဴေတြကေတာ့ လံုးဝမိႈမတက္ေတာ့ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ဒီစကၠဴေတြကို မိႈတက္ေနတဲ့စကၠဴေတြနဲ႔ေရာၿပီးေတာ့ ဒီအတိုင္းပစ္ထားလိုက္တယ္။ မိႈမတက္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ထိ စမ္းသပ္ခဲ့တာ။ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ ျပင္သစ္ကထုတ္တာရယ္၊ အေမရိက ကထုတ္တာရယ္ ကြ်န္ေတာ္သံုးပါတယ္။ အေရာင္နည္းနည္းေလးမွေမွးမွိန္သြားတာမ်ိဳးမရွိဘူး။ ေရရွည္အတြက္ကို ကြ်န္ေတာ္အာမခံပါတယ္။

ေမး - ၂၀၁၄ မွာ ပထမဦးဆံုးတစ္ကိုယ္ေတာ္ပြဲကိုလုပ္ခဲ့တာဆိုေတာ့ အဲဒါက ဆရာဝင္းေဖျမင့္နဲ႔ေတြ႕ ၿပီးမွလား။ မေတြ႕ခင္လား။
ျပပြဲမလုပ္ခင္ ဆရာနဲ႔ေတြ႕ ၿပီး ဆရာ့ဆီမွာ ပညာသင္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီတုန္းက ဆရာ့ဆီက လိုင္းေတြအေၾကာင္းပဲသင္ရေသးတယ္။ ကာလာေတြအေၾကာင္းကို မသင္ရေသးဘူး။ အဲဒီတုန္းကလက္ရာနဲ႔ အခုလက္ရာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ကြာျခားမႈရွိသြားပါၿပီ။

ေမး - ပထမဆံုး Solo Show မွာေရာဘယ္လို Theme ေတြကိုျပခဲ့တာလဲ။
အဲတုန္းက Paper Stick Art ေပါ့။ ၂၀၁၄ အကုန္ပိုင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ Paper Cut Art ေတြေရာ၊ Layered Paper Cut Art ေတြေရာထြင္ခဲ့တယ္။ စကၠဴေတြ အထပ္ထပ္ ကိုအသံုးျပဳၿပီးေတာ့ ပံုေဖာ္ရတာမ်ိဳးေပါ့။

ေမး- ဒီပြဲအတြက္ေရာ အခ်ိန္ေလာက္ေပးၿပီးလုပ္ထားတာလဲ။
၂၀၁၄ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းေလာက္ဆိုေတာ့ တစ္ႏွစ္ခြဲ၊ ႏွစ္ႏွစ္နီးပါးေပါ့။

ေမး - ဒီမွာ ဆရာက တိရစၦာန္ပံုေလးေတြနဲ႔ လူပံုေပါ့ေနာ္။ လူပံုမွာမွ ဒီ Nude ကိုသြားတဲ့ပံုေတြက ပိုၿပီးေရာင္းထြက္ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ဆရာ့အေနနဲ႔စိတ္ခံစားမႈတစ္စံုတစ္ရာျဖစ္လား။
မျဖစ္ပါဘူး။ လူေတြကတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ႀကိဳက္တာခ်င္းမတူၾကဘူးေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း စိတ္ခံစားမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဒီ ဖန္တီးမႈေတြကို ျပဳလုပ္ထားတာပါ။ သားရဲတိရစၦာန္ေတြကို လူေတြက ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့သတၲဝါလို႔ျမင္တယ္။ ဒီမွာ ကြ်န္ေတာ္လုပ္ထားတာက က်ား၊ က်ားသစ္ေပါ့။ သူတို႔မွာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့အခ်ိန္ေတြရွိတယ္။ အလွတရားေတြနဲ႔ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕တဲ့အခ်ိန္ေတြရွိတယ္။ အဲလိုမ်ိဳးေလး ကြ်န္ေတာ္ျမင္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဖန္တီးထားတာပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘီလူး။ ဘီလူးကိုဘာလို႔ ကြ်န္ေတာ္ဖန္တီးထားရသလဲဆိုရင္ ဘီလူးေတြရဲ႕မာန္၊ အဲဒီမာန္ကိုကြ်န္ေတာ္ႀကိဳက္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ဖန္တီးျဖစ္တာ။ ဒီလိုပဲ ကြ်န္ေတာ္ ကေလးပံုေတြ၊ သစ္ပင္ပံုေတြဖန္တီးထားတယ္။ ဒါေတြအားလံုးက ကြ်န္ေတာ့္စိတ္ခံစားမႈအရ ႀကိဳးစားၿပီးဖန္တီးထားတာေတြပါ။

ေမး - ဒီ Paper Cut Art နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေရွ႕ဆက္ဘယ္လိုအစီအစဥ္ေတြနဲ႔ ဘာေတြထပ္လုပ္သြားဖို႔ရွိလဲ။
ဒီ Paper Trend ထဲကပဲ ဘာေတြအသစ္ထြင္ႏိုင္မလဲ။ ဘာေတြဒီ့ထက္ေကာင္းသြားမလဲဆိုတာေတာ့စဥ္းစားထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္က ကမာၻကသိတဲ့ Paper Cut Art Well-known အႏုပညာရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္တယ္။ အဲဒီအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ဆက္ၿပီးႀကိဳးစားသြားမွာပါ။

ေမး -ဟုတ္ကဲ့ဗ်။ အခုေရာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအေနနဲ႔ဆိုရင္ ဒီအရာတစ္ခုတည္းနဲ႔ရပ္တည္ေနႏိုင္ၿပီလား။ တျခားအလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔တြဲလုပ္ေနရတာလား။
ကြ်န္ေတာ္ အခု ဒီအႏုပညာတစ္ခုတည္းနဲ႔ပဲရပ္တည္ေနေနပါတယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ တျခားအလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔တြဲလုပ္တယ္။ အဲဒီတုန္းက ကြ်န္ေတာ္ဒီအႏုပညာအတြက္ကို အခ်ိန္မေပးႏိုင္ဘူး။ ႐ံုးတက္႐ံုးဆင္းကလုပ္ရတာဆိုေတာ့ အခ်ိန္ကုန္၊ လူပန္းနဲ႔ ဒီဘက္ကိုမလွည့္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြဆို ကြ်န္ေတာ္အရမ္းေဒါသျဖစ္မိတယ္။ နည္းနည္းၾကာေတာ့ အလုပ္ထဲမွာလည္း ကြ်န္ေတာ္စိတ္မခ်မ္းသာေတာ့ဘူး။ အဲေတာ့ ကြ်န္ေတာ္စိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာေနခ်င္တယ္ဆိုေတာ့ အလုပ္ကထြက္ၿပီး ဒီအလုပ္ကိုပဲလံုးဝေဇာက္ခ်ၿပီးလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကရလာတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးကိုလည္း လံုးဝခံယူမယ္လို႔ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့မွ ဒါကို ေဇာက္ခ်လုပ္ဖို႔ေရြးခ်ယ္ခဲ့တာပါ။

ေမး - ဒီမွာ ဆရာ႔ရဲ႕ကားေတြက ၅၀၀ မေက်ာ္ဘူးေနာ္ဆရာ။ ၁၅၀၊ ၂၀၀၊ ၃၀၀၊ အျမင့္ဆံုးမွ ၄၀၀ ပဲရိွတာေတြ႕ရတယ္။ ဒီေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္မႈအေၾကာင္းလည္း နည္းနည္းေျပာျပပါဦး။
ဒီ Paper Cut Art က ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ လူသိနည္းေသးတယ္ေပါ့။ အတိုင္းအတာတစ္ခုေလာက္အထိပဲလူေတြသိၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီပြဲကိုလာၾကည့္တဲ့၊ စိတ္ဝင္စားတဲ့သူေတြက ေဈးႏႈန္းသက္သက္သာသာနဲ႔ဝယ္ယူႏိုင္ေအာင္၊ စုေဆာင္းႏိုင္ေအာင္ကြ်န္ေတာ္အတတ္ႏိုင္ဆံုးေဈးႏႈန္းကိုေလွ်ာ့ေပးထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုက ကြ်န္ေတာ္ဖန္တီးထားတဲ့အႏုပညာကို လူေတြမ်ားမ်ားသိေစခ်င္တယ္။ ဥပမာ ကြ်န္ေတာ္ တစ္ပံုကို ေဒၚလာ ၁၀ဝ၀ နဲ႔ေရာင္းမယ္ဆိုရင္ လူတစ္ေယာက္ဝယ္ခ်င္မွဝယ္မယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ေဒၚလာ ၁၀ဝ နဲ႔ေရာင္းလိုက္ေတာ့ အဲဒီလူကေနတစ္ဆင့္ေနာက္ထပ္လူေတြ အမ်ားႀကီးသိသြားေစႏိုင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ အႏုပညာကို ျမတ္ႏိုးတန္ဖိုးထားတတ္ေစခ်င္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေငြေၾကးလိုခ်င္လို႔ဒီပြဲကိုလုပ္လိုက္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ဖန္တီးတဲ့အႏုပညာကို လူေတြသိေစခ်င္လို႔ပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ ေဈးႏႈန္းေတြလည္း အတတ္ႏိုင္ဆံုးေလွ်ာ့ေပးထားပါတယ္။

ေမး - ဒီ Paper Cut Art ကိုဝါသနာပါၿပီးသင္ယူခ်င္တဲ့လူငယ္ေတြအတြက္ေရာ ဆရာ႔မွာဘယ္လိုအစီအစဥ္ရိွလဲ။

ဒီျပပြဲမွာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ Workshop Program ေလးလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေရွ႕ဆက္ၿပီးဆိုရင္ ဒီႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာလည္း မႏၱေလးမွာ သြားျပဖို႔ႀကိဳးစားမယ္။ လာမယ့္ ၂၀၁၇ ထဲမွာေတာ့ စကၤာပူမွာသြားျပဖို႔ ရွိပါတယ္။ ဝါသနာပါတဲ့လူငယ္ေတြ၊ ကြ်န္ေတာ့္ Workshop ကိုမမီလိုက္တဲ့လူငယ္ေတြရွိရင္ ကြ်န္ေတာ့္ေဖ့စ္ဘြတ္ကိုလွမ္းေမးလို႔ရပါတယ္။ Htwe Aung Lwin ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ပဲအေကာင့္ရွိပါတယ္။ အဲဒီကိုေမ့ေဆ့ခ်္ပို႔ၿပီးျဖစ္ေစ၊ ဒါမွမဟုတ္ဖုန္းဆက္ၿပီးေတာ့ျဖစ္ေစ ေမးျမန္းႏိုင္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္တတ္သေလာက္ ေပးပါ့မယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အိမ္ကိုလာၿပီးေလ့လာမယ္ဆိုရင္လည္း လာႏိုင္ပါတယ္။ သင္တန္းေတြဘာေတြေပးဖို႔ အစီအစဥ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္မရွိေသးဘူးဗ်။

ေမး - ေနာက္ထပ္ေရာ လူငယ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးဘာေျပာခ်င္လဲ။
အင္တာနက္ေတြသံုးၿပီးေတာ့အခ်ိန္ျဖဳန္းေနတာထက္စာရင္ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ကိုအာ႐ံုစူးစိုက္ၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ကိုတန္ဖိုးထားၿပီးလုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။

ေအာင္လင္းသစ္

(မွတ္ခ်က္။ ။ ယခု ေဖာ္ျပထားေသာ ပံုမ်ားသည္ ဆရာေထြးေအာင္လြင္၏ ျပပြဲတြင္ ျပသခဲ့ေသာ လက္ရာမ်ားျဖစ္ၿပီး ဆရာေထြးေအာင္လြင္၏ အႏုပညာလက္ရာမ်ားကို ထပ္ဆင့္ေတြ႕ ျမင္ခံစားလိုသူမ်ားအေနျဖင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္ေပ့ခ်္ျဖစ္ေသာ Myanmar Paper Cutting Art တြင္၀င္ေရာက္ၾကည့္ရႈႏိုင္ပါသည္။)



Share this article

TOP 5 ARTICLES


makeup   |   Posted on Feb 20, 2017

Fifty Shades Darkerထဲက An...


makeup   |   Posted on Feb 19, 2017

New York Fashion Week ရဲ႕...


makeup   |   Posted on Feb 18, 2017

Beauty and the Beast ဇာတ္...


trend report   |   Posted on Feb 17, 2017

နယူးေယာက္ခ္ Hip Hop ယဥ္ေက...

Sign Up for MODA Newsletters







Why we asked you this information to be in touch with us? We will regularly send you some news, invitations, promotions, etc, by email or by SMS.