interview   |   Posted on Nov 30, 2016 by Tun Lin

အြန္လိုင္းသင္ခန္းစာေတြကို အဓိကေလ့လာရင္း ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ဒါ႐ိုက္တာတစ္ေယာက္အျဖစ္ ရပ္တည္လာသူ ဒါ႐ိုက္တာ အာကာ


ကင္မရာေလးကို ထပ္ၿပီးေတာ့ Upgrade လုပ္မယ္ဆိုၿပီးလုပ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဗီဒီယို႐ိုက္တဲ့ Function ပါလာတယ္။ ပါလာေတာ့ အဲဒီမွာစၿပီး ဗီဒီယို႐ိုက္တယ္။ ခရီးသြားရင္းနဲ႔ Travel log ေတြ႐ိုက္တယ္။ ဟိုမွာက အင္တာနက္လိုင္းအရမ္းေကာင္းေတာ့ လိုတာေတြအကုန္လံုးကို ကြၽန္ေတာ္ Self

Share this article

ဒီကေန႔ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္နဲ႔ သီခ်င္းျမဴးဇစ္ဗီဒီယိုေလာကမွာ လူငယ္စြန္႔ဦးဒါ႐ိုက္တာေတြ အမ်ားႀကီးက  ေနရာဦးယူထားႏိုင္ၾကပါၿပီ။ သူတို႔ရဲ႕ ေခတ္ေရွ႕ေျပးမႈ၊ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ၊ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ရင္ေဘာင္တန္းလိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြက အဓိကအက်ဆံုးလို႔လည္း မွတ္ယူလိုက္ပါတယ္။ Arkar Production ကိုဦးစီးေနတဲ့ လူငယ္ဒါ႐ိုက္တာ အာကာကလည္း အဲဒီအထဲကတစ္ေယာက္အပါအ၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ သဘာ၀အလွတရားေတြအေၾကာင္းကို ႐ိုက္ကူးထားတဲ့ "An Untouched Gem" က Arkar Production နဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာ အာကာကိုပိုၿပီးလူသိမ်ားေစခဲ့တယ္လို႔လည္းေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ႐ိုက္တာပညာကို သင္တန္းေတြဘာတစ္ခုမွမတက္ဘဲ၊ အြန္လိုင္းကေနေလ့လာသင္ယူရင္းနဲ႔ ထြန္းေပါက္ေအာင္ႀကိဳးစားလာခဲ့သူတစ္ဦးလည္းျဖစ္ပါတယ္။ အခု ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕  MODA MAN က႑ကေန ကိုအာကာနဲ႔ေတြ႕ဆံုထားတာေလးကို တင္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။

 အစ္ကိုတို႔မိသားစုမွာ အႏုပညာ Generation ရိွလားအစ္ကို။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ Generation တစ္ခုလံုးမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ပထမဦးဆံုးအႏုပညာလုပ္တဲ့လူလို႔ေျပာလို႔ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္၊ ရဲေနာင္၊ ညီအငယ္ ျပည့္စံု ၃ေယာက္ရိွတယ္။ ရဲေနာင္က အခုေလာေလာဆယ္ အဆိုေတာ္လုပ္ေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ဒါ႐ိုက္တာအလုပ္လုပ္ေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အမ်ိဳးထဲမွာ လံုး၀ Art နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ဟာလုပ္တဲ့လူ မရိွဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က 1st Generation ပါ။

အစ္ကို ဒီေလာကထဲေရာက္လာခဲ့ပံုအေၾကာင္းလည္း ေျပာျပပါဦးအစ္ကို။
ကြၽန္ေတာ္ဆယ္တန္းၿပီး၊ ကြန္ျပဴတာတကၠသုိလ္တက္ၿပီးသြားေတာ့ စကၤာပူမွာသြားၿပီးအလုပ္လုပ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အလုပ္က Satellite Engineering နဲ႔အလုပ္လုပ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ အလုပ္က စကၤာပူမွာ အေျခထိုင္ေပမဲ့ တျခားႏိုင္ငံေတြကို အၿမဲသြားေနရတယ္။ လတိုင္း ႏိုင္ငံတစ္ခုခုကို သြားရတယ္။ ဂ်ပန္တို႔၊ ဒူဘိုင္းတို႔အထိသြားၿပီးေတာ့ သေဘာၤေတြေပၚမွာ Satellite ေတြဆင္ေပးရတယ္။ အဲလို ခရီးေတြေတာက္ေလွ်ာက္သြားေနရေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္က Abroad Mate က ဓာတ္ပံုသမားဆိုေတာ့ သူက ကြၽန္ေတာ့္ကို ခရီးသြားေနမယ့္အတူတူ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၾကည့္ပါလားဆိုၿပီးေတာ့ေျပာတယ္။ ကင္မရာတစ္လံုး၀ယ္လိုက္၊ ဖုန္းနဲ႔႐ိုက္မေနနဲ႔၊ မတူဘူးေပါ့။ တစ္ေန႔အျပင္ထြက္ၿပီး ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၾကည့္ေတာ့ သူက ကြၽန္ေတာ့္ကိုျပတယ္။ ဒါက ဖုန္းကင္မရာနဲ႔မတူဘူးေပါ့။ ေနာက္က ၀ါးတယ္ ေကာင္းတယ္ေပါ့။ Resolution ပိုေကာင္းတယ္ေပါ့။ ဘာညာေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ႀကိဳက္သြားတယ္။ ေနာက္ေန႔က်ေတာ့ သူပဲ ကင္မရာလိုက္၀ယ္ေပးတယ္။ ကင္မရာရၿပီးေနာက္ပိုင္း ခရီးသြားတိုင္း အားတဲ့အခ်ိန္ေတြ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီကင္မရာေလးကို ထပ္ၿပီးေတာ့ Upgrade လုပ္မယ္ဆိုၿပီးလုပ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဗီဒီယို႐ိုက္တဲ့ Function ပါလာတယ္။ ပါလာေတာ့ အဲဒီမွာစၿပီး ဗီဒီယို႐ိုက္တယ္။ ခရီးသြားရင္းနဲ႔ Travel log ေတြ႐ိုက္တယ္။ ဟိုမွာက အင္တာနက္လိုင္းအရမ္းေကာင္းေတာ့ လိုတာေတြအကုန္လံုးကို ကြၽန္ေတာ္ Self Study ပဲ ကြၽန္ေတာ္သြားတယ္။ ဒီဟာကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းေလ့လာတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ႏိုင္ငံျခားကေန ဒါ႐ိုက္တာေတြလာတယ္။ စကၤာပူမွာ႐ိုက္ခ်င္တယ္။ စကၤာပူမွာရိွတဲ့လူေတြကို ျပန္ေခၚတဲ့အခါက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က Part Time သြားလုပ္တယ္။ မီးထိုး၊ မွန္ထိုး အကုန္လုပ္ေပါ့။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္လည္း သူငယ္ခ်င္းေတြစုၿပီးေတာ့ ဗီဒီယိုေလးေတြ႐ိုက္ၾကည့္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ဗီဒီယိုတစ္ခုကို အစအဆံုး Handle လုပ္ႏိုင္ၿပီဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ ရဲေနာင္ကလည္း သီခ်င္းလုပ္ေနေတာ့ ႐ိုက္ရေအာင္ကြာဆိုၿပီးေတာ့ သူ႔ Music Video ကိုစ႐ိုက္တာ။ ကြၽန္ေတာ္လုပ္ႏိုင္ၿပီ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း Confidience ရိွလာၿပီဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီကိုျပန္လာၿပီးေတာ့ ဒီမွာပဲလုပ္ျဖစ္သြားတယ္။

အစ္ကိုပထမဆံုးကိုင္ခဲ့တဲ့ ကင္မရာက ဘာေမာ္ဒယ္လ္လဲဗ်။
ကြၽန္ေတာ္ပထမဦးဆံုးကိုင္ခဲ့တာက Canon 1000D ပါ။

တျခားႏိုင္ငံက ဒါ႐ိုက္တာေတြလာရင္ သြားလုပ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာက ဘယ္လိုလဲဗ်၊ နည္းနည္းထပ္ေျပာျပပါဦး။
Job Posting ေတြအၿမဲတမ္းတက္တဲ့ Online Website ရိွတယ္။ ဒီရက္၊ ဒီရက္မွာ ဒီပေရာ့ဂ်က္၊ ဒီဒါ႐ိုက္တာလာမယ္။ ဒီလို Short Flim ႐ိုက္မယ္။ ဒီလို Music Video ႐ိုက္မယ္စသျဖင့္ေပါ့။ USA ကေနလာ႐ိုက္မယ္၊ ၾသဇီကေန လာ႐ိုက္မယ္ဆိုပါေတာ့၊ သူတို႔ Crew လိုက္ႀကီးလာလို႔ရိွရင္ စရိတ္အရမ္းႀကီးတယ္။ ဒါ႐ိုက္တာနဲ႔ DOP ေလာက္ပဲလာတယ္။ ေအာက္က Crew ေပါ့၊ ကူမယ့္လူေတြ၊ Location လိုက္ၾကည့္ေပးမယ့္လူေတြ၊ Arrangement လုပ္ေပးမယ့္လူေတြ၊ ဥပမာထားပါေတာ့ Lens လဲေပးမယ့္သူေတြကအစ စကၤာပူက Local ကလူေတြကိုေခၚတယ္။ ၂၀ ေပးမယ္၊ ၃၀ ေပးမယ္၊ ဘယ္ႏွစ္နာရီ႐ိုက္မယ္။ ဘယ္သူစိတ္၀င္စားလဲေပါ့ အြန္လိုင္းေပၚတင္ထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ၂၅ က်ပ္နဲ႔လုပ္မယ္။ အရင္ကကြၽန္ေတာ္ ဒါေတြဒါေတြလုပ္ထားဖူးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္႐ိုက္ထားတဲ့ ဗီဒီယိုေလးေတြျပလိုက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တစ္ရက္ကို ၂ နာရီ၊ ၃ နာရီေလာက္သြားလုပ္လိုက္၊ တစ္ခါတစ္ေလက် Weekend ဆိုလို႔ရိွရင္ေတာ့ မေန႔ကေန ညအထိ႐ိုက္တာမ်ိဳးလည္းရိွတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးသြားလုပ္ရင္းနဲ႔မွ သူတို႔ဆီက သင္ယူရတာေပါ့။ သူ႐ိုက္တဲ့ဟာေတြကို ကြၽန္ေတာ္က ေက်ာင္းမွာလိုမဟုတ္ဘူး။ လက္ေတြ႕တစ္ခါတည္းၾကည့္ရတယ္။ Systematically  သူတို႔႐ိုက္တဲ့ဟာၾကည့္ရတယ္။  ေဟာလိ၀ုဒ္ကလူေတြလာ႐ိုက္တယ္။ ၾသဇီကလူေတြလာ႐ိုက္ၾကတာေတာ့မ်ားတယ္။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြလည္းလာၾကတယ္။

Editing ပိုင္းျဖစ္ေစ၊ ႐ိုက္ကူးေရးပိုင္းျဖစ္ေစ သီးသန္႔သင္တန္းတက္ျဖစ္တာရိွလားအစ္ကို။
ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အခုအေျခအေနအထိ ကြၽန္ေတာ္လံုး၀သင္တန္းမတက္ခဲ့ဖူးေသးပါဘူး။

Arkar Production ကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ စလုပ္ျဖစ္ခဲ့တာလဲ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၂၀၁၂ မွာျပန္လာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ရယ္၊ ကြၽန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း Jason ဆိုတဲ့တစ္ေယာက္ရယ္၊ ၿပီးေတာ့ ရဲေနာင္ရယ္၊ ၃ ေယာက္တိုင္ပင္ၿပီးေတာ့လုပ္ၾကတာ။ Jason ကအဲဒီတုန္းက ထိုင္၀မ္မွာအလုပ္လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္။ သူနဲ႔ အြန္လိုင္းကေန အၿမဲစကားေျပာျဖစ္တယ္၊ ျပန္လုပ္ၾကမလားဆိုေတာ့ လုပ္မယ္ဆိုတာနဲ႔ သူ႔ကိုပါေခၚလိုက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ရယ္၊ ရဲေနာင္ရယ္စၿပီးေတာ့ လုပ္ျဖစ္တာ။ အဲဒီတုန္းက တျခားအျပင္က ျမတ္သူဆိုတာလည္းပါေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေတြအားလံုးေပါင္းၿပီး အားလံုးစလုပ္ၾကမယ္ဆိုၿပီးလုပ္ၾကရင္းနဲ႔မွ ၂၀၁၂ ႏို၀င္ဘာမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ျပန္လာၿပီးလုပ္ျဖစ္တယ္။ ဒီဇင္ဘာ တစ္ရက္ေန႔ကို Founded Based on လို႔ ထားထားၿပီးေတာ့ အခု လာမယ့္ ဒီဇင္ဘာဆို ၄ ႏွစ္ျပည့္ၿပီေပါ့။

 အဲဒီလို စလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းကိုေရာ ယံုၾကည္မႈရိွေနၿပီလား။
စလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ အႀကီးႀကီးေတြကိုင္လို႔မရေသးဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အဲဒီတုန္းက ျမဴးဇစ္ဗီဒီယိုေတြ႐ိုက္ျဖစ္တယ္။ သူမ်ားကိုလည္း ႐ိုက္ေပးေနသလို ကိုယ့္ဟာကိုယ္လည္း အၿမဲတမ္းေလ့လာျဖစ္ေနတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ Teamwork ဆိုတာမရိွေသးဘူး။ ဒီ Team ဆိုတဲ့ဟာျဖစ္လာေအာင္လည္း အေရွ႕မွာ အမ်ားႀကီးႀကိဳးစားလုပ္ခဲ့ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က တစ္ေယာက္တည္းသြားခ်င္တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ Team နဲ႔သြားခ်င္တာဆိုေတာ့ Team ကိုမျဖစ္မေနႀကိဳးစားအေကာင္အထည္ေဖာ္ရတယ္။ အခ်ိန္ၾကာလာ၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း Experience ရလာေတာ့မွ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔မွ Commercial ေတြ႐ိုက္တယ္။ တစ္ခု႐ိုက္၊ ႏွစ္ခု႐ိုက္နဲ႔ Confidence ရိွလာေတာ့မွ ပေရာ့ဂ်က္အႀကီးႀကီးေတြ ကိုင္တာေပါ့။ အခုကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္တစ္ခု ႐ိုက္ထားၿပီးသြားပါၿပီ။

Mainstream ေပၚမွာပထမဆံုး႐ိုက္ခဲ့တာေတြက ဘာေတြျဖစ္မလဲဗ်။
အဓိက Official ႐ိုက္တာကေတာ့ Asia Wing Coperate Profile ေပါ့၊ Asia Wing Airline ကို ႐ိုက္ေပးတာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ႏို၀င္ဘာျပန္လာၿပီး ႏွစ္လေျမာက္ေပါ့၊ ဇန္န၀ါရီမွာ ကြၽန္ေတာ္႐ိုက္ေပးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါက ပထမဆံုး Commercial official လည္းျဖစ္တာေပါ့။ ျမဴးဇစ္ဗီဒီယိုကက်ေတာ့ ထက္ယံနဲ႔ ရဲရင့္ေအာင္တို႔ရဲ႕ " No More Cry " ဆိုတဲ့ သီခ်င္းျမဴးဇစ္ဗီဒီယိုပါ။

ပထမဆံုး Commercial official ႐ိုက္ကူးေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးအမွတ္တရေတြေကာရိွလား။
အမွတ္တရေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ့။ ျပန္လာလာခ်င္းလည္းျဖစ္တယ္။ ဒီကေနရာေတြလည္း ကြၽန္ေတာ္သိပ္မသိဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ Crew လည္းမရိွဘူး။ ေနာက္ၿပီး ဒီကလူေတြအလုပ္လုပ္တဲ့ပံုစံနဲ႔မတူဘူး။ ဥပမာ ပံုမွန္ဆိုလို႔ရိွရင္ ႐ႈတင္တစ္ခုမွာ ဒါ႐ိုက္တာတစ္ေယာက္ကိုေခၚတယ္။ ၿပီးရင္ ကင္မရာငွါးတယ္။ DOP ေခၚတယ္။ ၿပီးရင္ Lighting သမားေခၚတယ္။ အဲလို တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္ေခၚၾကတာေပါ့ေနာ္။ ကြၽန္ေတာ္က အဲဒါေတြကို မသိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္အလုပ္လုပ္တဲ့ ပံုစံက Client ဆီက ပိုက္ဆံကုိ Package တစ္ခုအေနနဲ႔ ဒီေလာက္ဆိုၿပီးယူလိုက္တယ္။ အဲဒါကို ကြၽန္ေတာ္က အစအဆံုးအကုန္လုပ္ေပးတယ္။ Client က ဘာမွထပ္လုပ္ေပးစရာမလုိဘူး။ အဲဒီအတြက္ အခက္အခဲေတြက သူတို႔က လုပ္ေနက်ပံုစံမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့   ကြၽန္ေတာ္က အစအဆံုး အဲလိုစီစဥ္ေပးတဲ့အခါ သူတို႔က လုပ္ႏိုင္ပါ့မလားေပါ့။ ဒီမွာက ဒါ႐ိုက္တာဆိုတာ တစ္ေယာက္တည္းလာတယ္ေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္က ဒါ႐ိုက္တာ အာကာဆိုၿပီး လာတာမဟုတ္ဘူး။ Arkar Production ဆိုၿပီးလာတာ။ Team တစ္ခုလံုးအေနနဲ႔လာတာ။ သူတို႔ၾကည့္ရတာက ဒီလိုမ်ိဳးႀကီးတြဲလုပ္တာ ရိွေကာ ရိွရဲ႕လားေပါ့။ ပံုမွန္ေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာတစ္ေယာက္ေခၚတယ္။ သူတို႔ႀကိဳက္တဲ့ ကင္မရာမန္းကိုေခၚတယ္။ သူတို႔ႀကိဳက္တာကို တစ္ေယာက္ခ်င္းစီေခၚၿပီးေတာ့ Client က Arrange လုပ္ရတာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အစအဆံုးဒီ Team နဲ႔လုပ္မယ္ဆိုေတာ့ သူတို႔က အံ့လည္းၾသၾကတယ္။ ေကာင္းပါ့မလားလို႔ သူတို႔သံသယျဖစ္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စမသ္္ ျပတဲ့အခ်ိန္မွာ သူတို႔ဒါကို လက္ခံလာၾကတယ္ေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့အဆင္ေျပလာပါတယ္။ အစပိုင္းမွာေတာ့ အဲဒီ System ကိုေျပာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ နည္းနည္းအခက္အခဲရိွခဲ့တာေပါ့။

ဒီ Team တစ္ခုေဖာ္ေဆာင္ဖို႔အတြက္ကို အစ္ကို Risk ေတြယူခဲ့ရမွာေပါ့။
ကြၽန္ေတာ့္မွာ Risk အမ်ားႀကီးယူထားရတယ္။ ဒီလူေတြေခၚထားရတယ္။ ဒီလူေတြကို အၿမဲတမ္းေပးထားရတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အလုပ္ေတြမရရင္လည္း အိတ္စိုက္ၿပီးေပးရမွာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ Force ရိွတာက အလုပ္မရလို႔မျဖစ္ဘူး။ အလုပ္မရိွရင္ ဆက္သြားလို႔မရဘူး။ ဒါေပမဲ့ အလုပ္သာကြၽန္ေတာ္တို႔အၿမဲတမ္းရိွလို႔ရိွရင္ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ႐ိုက္ေနတဲ့လူေတြထက္ အမ်ားႀကီးသာတယ္။ ဘာေတြသာလဲဆိုေတာ့ ဒီလူေတြက ပံုမွန္အလုပ္မရိွလို႔ရိွရင္လည္း ဒီ Team ထဲမွာ အၿမဲတမ္းေနေနရတဲ့အတြက္ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုေျပာျဖစ္ေနေတာ့၊ ႐ႈတင္မွာ တစ္ခုခုမွားေနတဲ့ဟာကို အဲဒီလူကို ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ေပၚလာတဲ့ဟာကို ခ်က္ခ်င္းေျပာလို႔ရတယ္။ Edit လုပ္ေနရင္းလည္း အဆင္မေျပတာ ခ်က္ခ်င္းေျပာလို႔ရတယ္။ ျပင္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီအမွားေတြကို ျပင္တာမ်ားေတာ့ အျပင္ေရာက္တဲ့အခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္သိပ္ၿပီး Worry ျဖစ္စရာမလိုဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ Team ကိုကြၽန္ေတာ္ လွည့္ၾကည့္စရာမလုိဘူး။ အဲဒီ System ကို ကြၽန္ေတာ္အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တစ္ခါမွ တစ္ေယာက္တည္းထြက္႐ိုက္တာမရိွေသးဘူး။ Team နဲ႔ပဲသြားေနတယ္။

အစ္ကို႔ရဲ႕ လူသိမ်ားနာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ An Untouched Gem ကို ၅ ႏွစ္ေလာက္႐ိုက္ကူးထားတယ္ဆုိတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းနည္းနည္းေျပာျပပါဦးဗ်။
ကြၽန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလို အရင္က ကြၽန္ေတာ့္အလုပ္က ခရီးေတြခ ဏခဏသြားရတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ခရီးေတြအရမ္းထြက္ေနရတယ္။ တျခားႏိုင္ငံေရာက္ၿပီဆိုရင္ သူတို႔က ေမးတာ ဘယ္ႏိုင္ငံကလာတာလဲ၊ နာမည္ဘယ္လိုေခၚလဲေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္က ျမန္မာလို႔ေျပာရင္ ျမန္မာက ဘယ္မွာလဲလို႔ျပန္ေမးခံရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ဆို အရမ္းဖီးလ္ေအာက္တယ္ဗ်။ ျမန္မာဆိုတာ ဘယ္နားမွာရိွတာ၊ တ႐ုတ္၊ ထိုင္း တို႔နဲ႔ကပ္ရက္ေပါ့။ အဲလိုေတြေျမပံုနဲ႔ရွင္းျပရတယ္၊ ေၾသာ္ ဒီေနရာလားေပါ့။ အဲလိုမွသိၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္အဲဒီေမးခြန္းကို ႏွစ္ေတြအမ်ားႀကီး၊ လူေတြအမ်ားႀကီးေမးတာ ခံလာရေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ေလးစိတ္မေကာင္းလည္းျဖစ္တယ္ဗ်။ ျမန္မာဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ သိေအာင္ေတာ့လုပ္မယ္ေပါ့။ လုပ္မယ္ဆိုတာ သက္သက္မဲ့သီးျခားႀကီးလည္း လုပ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္အလုပ္ကို မထိခိုက္ဘဲနဲ႔ လုပ္လို႔ရေအာင္လုပ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ စိတ္တစ္ခုရိွတယ္။ ၅ ႏွစ္လံုး ကြၽန္ေတာ္႐ိုက္ခဲ့တဲ့ File ေလးေတြရိွတယ္။ ေနာက္ၿပီး ပေရာ့ဂ်က္မွာသြား႐ိုက္တယ္။ ပိုေနတဲ့ဟာေတြရိွတယ္။ အဲဒါေတြအားလံုး ေပါင္းလိုက္စုလိုက္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာဆိုတဲ့ ဗီဒီယိုေလးထုတ္လိုက္တယ္။ အနည္းဆံုးေတာ့ ဒါကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ ျမန္မာကို အတိုင္းအတာတစ္ခုထိသိသြားႏိုင္တယ္ဆိုၿပီးေတာ့။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒါေလးကို လုပ္ဖုိ႔ အိုက္ဒီယာရသြားတာ။

"ဒုဌ၀တီကိုလြန္၍" ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကိုလည္း အစ္ကိုတို႔ ႐ိုက္ေနေတာ့ ႐ိုက္တာၿပီးသြားၿပီလားဗ်။
႐ိုက္ကူးေရးကေတာ့ ၉၅ % ေလာက္က ၿပီးသြားၿပီ။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိဳ႕အပိုင္းေလးေတြက်န္ေသးတယ္။ ကားေမွာက္သြားတဲ့အခန္းေတြပါတယ္။ ရဲကားေမွာက္သြားတဲ့အခန္းဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္ျဖစ္ခ်င္တာ ဒဂံုစင္တာအေရွ႕ လူလယ္ေခါင္မွာ ကားႀကီးေမွာက္လိုက္မယ္ေပါ့။ ေမာင္းမယ့္သူလည္းရိွတယ္။ ကားထဲမွာလည္း အားလံုး Safety ေတြတပ္ထားၿပီးၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ရဲက ခြင့္ျပဳခ်က္မေပးေသးဘူး။ ရဲကားေမွာက္တာ ရဲက သိကၡာက်တယ္၊ ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔လုပ္လို႔မရေသးဘူး။ ေနာက္ထပ္ကေတာ့ တခ်ိဳ႕အပိုင္းေသးေသးေလးေတြပဲက်န္ေတာ့တယ္။ အဲဒီက်န္တဲ့အပိုင္းေလးေတြကို Actor ေတြနဲ႔ေရာ အၾကမ္းဆက္ၿပီးသြားတဲ့အခ်ိန္ ျပန္ထိုင္ၿပီးေတာ့ တစ္ေခါက္ျပန္ထြက္႐ိုက္ရဦးမယ္။ အဲဒီ ႐ိုက္ရမယ့္ Percent က ၅% ေလာက္ေတာ့ က်န္ေသးတယ္။

ၿပီးမယ့္ အခ်ိန္က ဘယ္ေတာ့ေလာက္ကို ၿပီးမယ္ ခန္႔မွန္းလဲဗ်။
Edit ကေတာ့ ႏို၀င္ဘာ အကုန္ေလာက္ဆိုၿပီးပါၿပီ။ Effect ပိုင္းေတြရိွတယ္။ Effect က Visual Effect ပိုင္းမွာဆိုရင္ စစ္ကိုင္းတံတားက်ိဳးက်သြားတဲ့ အခန္းမ်ိဳးေတြပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က Treasure Hunter ေပါ့ေနာ္။ ရတနာရွာတဲ့ပံုစံမ်ိဳးဆိုေတာ့ အဲဒီအထဲမွာပါတဲ့ တခ်ိဳ႕ဆက္တင္ေတြမွာ ျပန္ၿပီးေတာ့ျပင္စရာ Effect  ပိုင္းေလးေတြရိွေသးတယ္။ အဲဒီ Visual Effect လုပ္တဲ့သူက အခ်ိန္ ၆ လေလာက္ေပးရမွာဆိုေတာ့ သူလုပ္ရမယ့္ အပိုင္းေလးေတြက်န္ဦးမယ္။

ျပည္ပကိုလည္း ထြက္႐ိုက္ထားတယ္သိရေတာ့ ဘယ္ႏိုင္ငံေတြပါမလဲ။
ျပည္ပအေနနဲ႔ တစ္ခုထြက္႐ိုက္ထားပါတယ္။ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ ပဲရစ္္မွာ႐ိုက္ထားပါတယ္။ က်န္တာကေတာ့ ျပည္တြင္း ေတြပါပဲ။ ဘားအံပါတယ္။ အင္း၀ပါတယ္။ မႏၲေလးပါတယ္ေပါ့။

ေလာေလာဆယ္မွာ ေနာက္ထပ္ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးဖို႔ လက္ခံထားတာရိွလား။
ဒီကားကို ထုတ္တဲ့ ကုမၸဏီက  Golden Hour Entertainment ဆိုတဲ့ ကုမၸဏီကထုတ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နဲ႔သူတို႔နဲ႔အခုေလာေလာဆယ္ ၈ ကားစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားပါတယ္။ ၂၀၁၇ ထဲမွာ တစ္ကား႐ိုက္ဖို႔ ဏူေည ေတာ့ရိွတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၂၀၁၈၊ ၁၉ အတြက္ေတာ့ မရိွေသးပါဘူး။

ဇာတ္လမ္းပိုင္းက်ေတာ့ေရာ အစ္ကိုတို႔က ႀကိဳ၀ယ္ထားတာမ်ိဳးရိွလားဗ်။
ဇာတ္လမ္းႀကိဳ၀ယ္ထားမ်ိဳးေတြလည္း မရိွပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရသအစံု႐ိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ၀ယ္႐ိုက္တာမ်ိဳးလည္း နည္းလိမ့္မယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေရးတာျဖစ္မယ္၊ မဟုတ္ရင္လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔တည္ထားတဲ့ Frame ကို အျပင္က ဇာတ္ညႊန္းသမားကိုအပ္တာမ်ိဳးလည္းရိွရင္ရိွလိမ့္မယ္။ အခုကားဆိုလည္း ကြၽန္ေတာ္က အျပင္မွာထုတ္ေရာင္းတဲ့ ၀တၳဳကို ၀ယ္႐ိုက္တာမဟုတ္ေတာ့ အျပင္ကလူေတြလည္း မသိပါဘူး။ ႐ုပ္ရွင္မွာပဲ အၿပီးေပးပါမယ္။

"ဒုဌ၀တီကိုလြန္၍" ဇာတ္ကားရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္ကိုေရာ ေျပာႏိုင္ၿပီလား။
ကုန္က်စရိတ္ကေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္ Official ေတာ့ ေျပာရတာခက္ပါေသးတယ္။ ပံုမွန္ကားေတြထက္ေတာ့ အမ်ားႀကီးမ်ားပါတယ္။ ဒီပ႐ိုဂ်ဴဆာကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႐ုပ္ရွင္ကို လံုး၀ New Generation ေပါ့ေနာ္။ Revolution ပံုစံမ်ိဳးလုပ္ခ်င္တယ္။ ပထမကားေတြမွာ အျမတ္မယူဘူး။ အရင္းရရင္ ေက်နပ္ၿပီဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ခဲ့တယ္။ အရင္းကလည္း အရမ္းမ်ားတယ္။ အရင္းရရင္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔အတြက္ အျမတ္လို႔သတ္မွတ္ထားလိုက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔နာမည္ရမယ္။ ဒီကားေပါက္သြားရင္ ေနာက္ကားေတြမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပရိသတ္အခုိင္အမာရမယ္။ အဲဒီက်ရင္ ပိုက္ဆံရလိမ့္မယ္။ Risk ကေတာ့ တအားမ်ားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခုလုပ္ၿပီးသြားၿပီဆိုေတာ့ ေရွ႕ဆက္လုပ္ဖို႔ပဲရိွေတာ့တယ္။

အစ္ကိုက ဒီဘတ္ဂ်က္ကိစၥနဲ႔ အရင္ ပ႐ိုဂ်ဴဆာတစ္ေယာက္နဲ႔လည္း လမ္းခြဲခဲ့ဖူးတာရိွေတာ့ အစ္ကိုက ဘတ္ဂ်က္မေလာက္ရင္ လံုး၀မ႐ိုက္ဘူးလား။
ကြၽန္ေတာ္ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ အရင္တုန္းကဒီကားကို သိန္းတစ္ေထာင္ရတယ္။ ေဟာလိ၀ုဒ္က ပ႐ိုဂ်ဴဆာတစ္ေယာက္ပဲ။ နာမည္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္မေျပာေတာ့ဘူး။ ဒီအတိုင္း ေျပာရရင္ ေဒၚလာ တစ္သိန္းေပါ့။ တစ္သိန္းဆိုတာ 0.1 မီလီယံပဲရိွတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပံုမွန္႐ုပ္ရွင္ကားတစ္ကားကို တန္းမီတဲ့ 50 မီလီယံ၊ 100 မီလီယံေလာက္ထားပါေတာ့ Average ႐ိုက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို 0.1 မီလီယံ ေလာက္လာေပးၿပီးေတာ့ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကား႐ိုက္ခ်င္တယ္ေပါ့ေနာ္။ သူတို႔႐ိုက္ခ်င္တဲ့ Demand လုပ္တဲ့ဟာေတြကလည္း ဘယ္လို Quality မွ၊ ဘာမွ ေျပာလာေတာ့ အဲဒါအဆင္မေျပလိုက္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဘတ္ဂ်က္ထပ္မရရင္ မ႐ိုက္ဘူးဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒါကို Reject လုပ္လိုက္တယ္။ ၂၀၁၀ ေလာက္ကေပါ့၊ ဒီဇာတ္လမ္းက အဲဒီကတည္းကေရးထားတာ။ အခုကက်ေတာ့ ျမန္မာပ႐ိုဂ်ဴဆာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔လုိခ်င္တဲ့ Quality ကိုထုတ္ေပးမွာေပါ့ ဘတ္ဂ်က္။ သူကလည္း အသစ္အဆန္းျဖစ္ခ်င္တယ္။ အေကာင္းဆံုးလုပ္မယ္ဆိုၿပီးသြားေနတဲ့ စိတ္ခ်င္းတူတဲ့လူျဖစ္ေနေတာ့ သူက ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ဘတ္ဂ်က္အလံုအေလာက္ေပးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကား႐ိုက္ျဖစ္သြားတယ္။ ေနာက္႐ိုက္မယ့္ကားေတြလည္း ဘတ္ဂ်က္လံုေလာက္မွပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ိုက္ျဖစ္မွာ။ ဘတ္ဂ်တ္မလံုေလာက္လဲ ျမန္ျမန္ျမန္ျမန္နဲ႔ အမ်ားႀကီးထုတ္ေနဖို႔လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔မလိုအပ္ဘူးေလ။ ႐ုပ္ရွင္ေတြသာမ်ားေနၿပီး အရည္အခ်င္းရိွတဲ့ဟာထြက္မလာဘူးဆိုလို႔ရိွရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ႐ိုက္သာ႐ိုက္ရတာ သိကၡာက်တာေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက ႐ုပ္ရွင္ဆိုတာ ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ႕ မ်က္ႏွာတစ္စိတ္တစ္ေဒသပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ခုနကေျပာသလိုေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ႐ိုက္ၿပီးေတာ့ တျခားႏိုင္ငံမွာသြားျပလို႔ရိွရင္ လာၾကည့္တဲ့သူက "ဒုဌ၀တီကိုလြန္၍"ဆိုတဲ့ ကားနာမည္နဲ႔လာၾကည့္တာမဟုတ္ဘူး။ ဗမာကားဆိုၿပီးလာၾကည့္တာ။ အဲဒီကားညံ့ရင္ ျမန္မာေတြ ေသာက္သံုးမက်ပါဘူးကြာပဲေျပာသြားမွာ။ အဲလိုမ်ိဳး အျဖစ္မခံေစခ်င္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အလုပ္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ေကာင္းေအာင္လုပ္မယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကားေပါက္လို႔ရိွရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း နာမည္ရမယ္။ ပိုက္ဆံလည္းရမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔႐ိုက္တဲ့ကားေတြေၾကာင့္ ျမန္မာေတြနာမည္ပ်က္ရ၊ မ်က္ႏွာငယ္ရတာမ်ိဳးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔မလိုခ်င္ဘူး။

လက္ရိွမွာ ေဟာ့ေနတဲ့ "ျမန္မာေပါကားမ်ားရပ္"ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ အစ္ကို႔ကားကို ယံုၾကည္မႈဘယ္ေလာက္ရိွလဲ။
က်ိန္းေသကြၽန္ေတာ္ေျပာႏိုင္တာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခု႐ိုက္ထားတဲ့ ကားက အခုသူတို႔ေျပာေနတဲ့ ျမန္မာေပါကားဆိုတဲ့ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ေတာ့ လံုး၀ကို မတူဘူး။ အခုလက္ရိွလည္း ကြၽန္ေတာ္က အရမ္းေကာင္းပါတယ္လို႔မေျပာခ်င္ဘူး။ ေကာင္းတယ္မေကာင္းဘူးေတာ့ ၾကည့္တဲ့သူေတြကပဲ ဆံုးျဖတ္ပါေစ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့  ႐ိုက္တဲ့အပိုင္းကို အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ အေကာင္းဆံုးလုပ္ထားေပးတယ္။ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားလံုးကို Rehearsal လုပ္ထားတဲ့ကားဆိုတာမရိွဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ႐ုပ္ရွင္မ႐ိုက္ခင္၊ တစ္ကားလံုးစာကို ေအာင္ဆန္းကြင္းထဲမွာသြားၿပီးေတာ့ Indoor Studio မွာ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္တဲ့အတိုင္းပဲ တစ္ကားလံုးကို Rehersal ႐ိုက္ထားတာ။ Scene ေပၚ ေရာက္လို႔ရိွရင္ အဲဒီ Rehersal ကိုျပန္ျပၿပီးေတာ့ အဲဒီအတုိင္းပဲျပန္႐ိုက္တယ္။ ႏွစ္ေခါက္႐ိုက္တယ္ျဖစ္သြားတယ္ေပါ့။ Actor  ဆိုလို႔ရိွရင္လည္းပံုမွန္ ရက္ ၂၀ ေလာက္ေပးတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရက္ ၉၀ ယူၿပီး႐ိုက္ထားတယ္။ အဲလို႐ိုက္ထားတဲ့အတြက္ ပံုမွတ္ကားေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ထူးျခားတဲ့ ကားတစ္ကားအေနနဲ႔ ဒီအခ်က္အလက္ေတြေၾကာင့္ ဒီလိုေတာ့ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ေျပာလို႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းတယ္မေကာင္းဘူးဆိုတာေတာ့ ၾကည့္တဲ့သူေတြကပဲ Feedback ေပးပါလိမ့္မယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အေကာင္းဆံုးလုပ္ထားေပးတယ္။

 

ေအာင္လင္းသစ္

PHOTOGRAPHED BY HLAING BANYAR(25 MINUTES)



Share this article

TOP 5 ARTICLES


Fashion News   |   Posted on Oct 17, 2017

Sneakers ေတြကိုအရူးအမူးႏွ...


Fashion News   |   Posted on Oct 17, 2017

Tapestery နာမည္နဲ႔ တစ္ေက်...


Art & Books   |   Posted on Oct 17, 2017

အထီးက်န္ခ်ိန္ေတြအတြက္ To...


Film & Music   |   Posted on Oct 17, 2017

Sia ရဲ႕ ထူးျခားဆန္းသစ္မႈန...

Sign Up for MODA Newsletters







Why we asked you this information to be in touch with us? We will regularly send you some news, invitations, promotions, etc, by email or by SMS.