Health   |   Posted on Jun 21, 2019 by Yin Moe Shinn

ေန့တိုင္းမျဖစ္မေန screenၾကည့္ေနရသူေတြအတြက္မ်က္လံုးထိခိုက္မွဳေလ်ာ့နည္းေစဖို ့


အလြန္အက်ဳး screen time မ်ားသူေတြအတြက္အျမင္အာရံုနဲ ့ပတ္သတ္ျပီးသိထားသင့္သလိုတကယ္လိုက္နာဖို ့လည္းလိုအပ္တဲ့အခ်က္ေလးေတြက...

Share this article

ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြထဲမွာမ်က္လံုးဆိုတာ အေရးအၾကီးဆံုးအရာေတြထဲကတစ္ခုမို ့ဂရုစိုက္သင့္ပါတယ္။ ယေန ့ေခတ္မွာပ်မ္းမ်ွရံုးဝန္ထမ္းအမ်ားစုကေန ့စဥ္ computer screen ေတြကိုမျဖစ္မေန ျကည့္ေနရျပီးက်န္ရွိေနတဲ့ mobile phone နဲ ့တျခား digital screen ေတြကိုလည္းအလြန္အကြ်ံၾကည့္ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေတြကမ်က္လံုးကိုအဆိုးရြားဆံုးထိခိုက္ေစပါတယ္။ သို ့ေပမယ့္မျဖစ္မေနၾကည့္ေနရျခင္းအေပၚအရမ္းထိခိုက္မွဳမျဖစ္ေစဖို ့ကာကြယ္မွဳတစ္ခ်ိဳ ့ကိုလုပ္ဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။ screen time မ်ားေနျပီဆိုရင္သင့္မ်က္လံုးကိုခ်က္ခ်င္းအနားေပးဖို ့လိုပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ေတာ ့မ်က္လံုးနီရဲ လာျခင္း ၊ မ်က္သားေျခာက္ျခင္း ၊ မ်က္လံုးဝါးျခင္း ၊ ေခါင္းကိုက္ဇာတ္ေျကာထိုးျခင္း စတာေတြကေန ပိုဆိုးတဲ့ မ်က္လံုးထိခိုက္မွဳကိုျဖစ္ေစတာေၾကာင့္အထူးဂရုစိုက္သင့္တယ္လို ့ထင္ပါတယ္။ ေပါ့ပ်က္ပ်က္မေနသင့္တာမို ့မ်က္လံုးကိုဘယ္လိုစနစ္တက်အနားေပးသင့္တယ္ဘယ္လုိစနစ္တက်ေနသင့္တယ္ဆိုတာေလးေတြကို ေဝမ်ွေပးခ်င္ပါတယ္။

၁. အလင္းေရာင္စူးစူးေတြကို မ်က္လံုးကတိုက္ရိုက္ၾကည့္နိုင္ဖို ့ခက္ခဲပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ေန ့စဥ္ၾကည့္ေနရတဲ့Computer screen နဲ ့ဖုန္းစတဲ့ screen ေတြအားလံုးရဲ ့မ်က္နွာျပင္အလင္းေရာင္ကို ေလ်ာ့ထားသင့္ပါတယ္။ ပံုမွန္ display lighting ရဲ ့တစ္ဝက္ေလာက္ကအသင့္ေတာ္ဆံုးပါ။ သင့္အခန္းအလင္းေရာင္ကိုလိုက္ျပီး computer screen ရဲ ့မ်က္နွာျပင္အလင္းကို ညွိသင့္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့အရမ္းလင္းထိန္ေနျခင္းကသင့္မ်က္လံုးကိုေရရွည္အဆင္မေျပေစတာေၾကာင့္ပါ။ အဲဒီ screen lighting ေတြကမ်က္လံုးကိုအရမ္းထိခိုက္ေစတာမို ့ဒီအခ်က္ေလးကိုဂရုုျပဳသတိထားသင့္ပါတယ္။

၂. Computer ကိုအာရံုစိုက္ၾကည့္ေနရသူအမ်ားစုကမ်က္ေတာင္ခတ္ဖို ့ကိုေမ့ေနတတ္ပါတယ္။ မ်က္ေတာင္ခတ္မွဳအၾကိမ္ေရေလ်ာ့နည္းျ့ခင္းေၾကာင့္မ်က္သားေျခာက္ျခင္းနဲ ့မ်က္လံုးနီျခင္းေတြကိုျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ရံုးခန္းေတြတိုင္းမွာ air-con ေတြရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဒါကေလထုကိုပိုေျခာက္ေသြ ့ေစတဲ့အျပင္ မ်က္ေတာင္ခတ္ဖို ့ကိုပါေမ့ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ေသခ်ာေပါက္သင့္မ်က္သားကိုေျခာက္ေသြ ့ေစမွာပါ။ 

ေနာက္ဆက္တြဲမ်က္လံုးကိုထိခိုက္ေစတဲ့ေရာဂါေတြပါျဖစ္ေစနိုင္တာမို ့သတိထားျပီးမ်က္ေတာင္ခတ္ေပးဖို ့ရံဖန္ရံခါ  မ်က္လံုးအတြက္ထုတထားတဲ့မ်က္စင္းခတ္ေဆးေလးေတြ သံုးေပးဖို ့တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

၃. မ်က္လံုးေညာင္းလာတဲ့အထိအာရံုစိုက္ျပီးရင္ေတာ့သနားစရာသင့္မ်က္လံုးေလးကို ခဏအနားေပးသင့္ပါတယ္။ compter screen ကိုဆက္တုိက္ၾကည့္ေနရာကေနခဏနားျပီး ၁၀မိနစ္ခန္ ့အနားေပးသင့္ပါတယ္။ ဒါကို၁နာရီျခားတစ္ခါေလာက္လုပ္နုိင္ရင္ပိုေကာင္းပါတယ္။ အဲလိုအနားေပးတဲ့အခါ မတ္တပ္ခဏရပ္ျပီး အေၾကာဆန့္ျခင္း ကုိပါလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ဒါမွသာသင့္ရဲ ့အျမင္အာရံုကိုသာမက မ်က္ရိုး ၊ ဇာတ္ေၾကာ ၊ ပခံုး ၊ေျခေထာက္ စတာေတြကိုပါ အေျငာင္းေျပေစျပီးသင္ေသာင့္သက္သာျဖစ္ေစမွာပါ။ အျပင္ဘက္ေလထုကသင့္အလုပ္ခြင္ထဲကေလထုထက္ပိုျပီးစိုစြတ္မွဳရွိတာေၾကာင့္အဲ့လိုအနားေပးတဲ့အခါမွာ အျပင္ဘက္ကိုခဏထြက္ေပးသင့္ပါတယ္။ဒါဆိုမ်က္လံုးေညာင္းညာမွဳကို သက္သာေစတဲ့အျပင္ မ်က္သားေျခာက္ေသြ ့မွဳကေန အသစ္ျပန္ျဖစ္ေစပါတယ္။ 

၄. အေပၚမွာေျပာထားသလို အနားေပးျခင္းကို ထမလုပ္နိုင္တဲ့အခါေတြမွာ မ်က္လံုးေလ့က်င့္ခန္းေလးကိုအစားထိုးလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ေညာင္းေနတဲ့သင့္မ်က္လံုးေလးအတြက္အထူးေကာင္းမြန္ေစမွာပါ။ 20-20-20 rule လို ့ေခၚၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ့ မိနစ္ ၂၀ၾကာတိုင္း screen ၾကည့္ေနတဲ့သင့္မ်က္လံုးကိုေပ ၂၀အကြာေလာက္ကိုေျပာင္းျပီးစကၠန္ ့၂၀ ခန္ ့ဟိုဟို ဒီဒီ ၾကည့္ေပးသင့္ပါတယ္။ တေနရာထဲကိုမဟုတ္ဘဲ ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္လုပ္ျပီးမ်က္လံုးကစားလိုက္ျခင္းက သင့္မ်က္လံုးပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မွဳကိုေလ်ာ့နည္းေစတဲ့အျပင္ အျမင္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာဂါေတြကိုပါသက္သာေစတာမို  ့သတိထားျပီးလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ အဲလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာမ်က္ေတာင္ခတ္ေပးတာကိုပါသတိထားျပီးလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္ေနာ္။

၅. ေနာက္ဆံုးတစ္ခုအေနနဲ ့ကေတာ့ သင့္ရဲ ့computer screen ကိုသင္နဲ ့၂၅လက္မ အကြာ ( လက္တစ္လံအကြာ)ေလာက္မွာထားသင့္ပါတယ္။ ဒါမွ screen နဲ ့သင့္မ်က္လံုးအရမ္းနီးကပ္မေနဘဲ အျမင္အာရံုစူးစိုက္မွဳအတြက္အဆင္ေျပေစမွာပါ။ screen ေပၚကစာလံုးအရြယ္အစားကိုလည္း သင့္အျမင္မွာအရမ္းေသးမေနေအာင္ခ်ိန္ညွိသင့္ပါတယ္။ဒါမွသာ ၾကာရွည္စြာအာရံုစူးစိုက္ရမယ့္သင့္မ်က္လံုး ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မွဳကေန ကာကြယ္နိုင္မွာပါ။

အခုဆိုလူတိုင္းအတြက္အသံုးဝင္ျပီး လုပ္ကိုလုပ္သင့္တဲ့ မ်က္လံုးဂရုစို္က္မွဳေလးေတြကိုေျပာျပေပးထားတာမို ့တကယ္ကိုသတိထားျပီးလိုက္နာသင့္တယ္လို ့ထင္ပါတယ္။ဒါမွသာ အေရးၾကီးတဲ့အစိတ္အပိုင္းေတြထဲကတစ္ခုျဖစ္တဲ့သင့္မ်က္လံုးမထိခိုက္ မပ်က္စီးဘဲက်န္းမာေနမွာပါ။

Editor :Bo



Share this article

TOP 5 ARTICLES


Parties & Events   |   Posted on Jul 23, 2019

အရမ္းတန္တဲ့ Up to 90%disc...


Food & Travel   |   Posted on Jul 22, 2019

ဝိတ္မေလ်ာ့နိုင္ဘဲ FOODIE...


Celebrity Style   |   Posted on Jul 15, 2019

၁၇ နွစ္သာရွိေသးတဲ့ထူးျခား...

Sign Up for MODA Newsletters







Why we asked you this information to be in touch with us? We will regularly send you some news, invitations, promotions, etc, by email or by SMS.