People   |   Posted on Mar 14, 2018 by Moe Thandar Lwin

Hip Hop ညေတြရဲ႕ ကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကြယ္က လူတစ္ဦး Charlie Artingstoll


ျမန္မာ့ Hip Hop ဂီတကို စိတ္၀င္တစားရွိတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားတစ္ဦးနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးပါရေစ .... သူ႔ရဲ႕နာမည္ကေတာ့ Charlie လို႔ ေခၚပါတယ္

Share this article

မတ္လမွာေတာ့ ပြင့္လင္းရာသီလည္းျဖစ္လာၿပီဆိုေတာ့ လည္စရာပတ္စရာပြဲေတြလည္း တျဖည္းျဖည္းမ်ားလာၿပီေနာ္။ ဒီလ MODA Art က႑အတြက္ ေရြးခ်ယ္လိုက္တာကေတာ့ ပုဒ္မ (Full Stop) Hip Hop Event ေတြကို ဦးေဆာင္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ Event Organizer တစ္ေယာက္ပါ။ သူက ႏုိင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေပမယ့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာပဲ အေျခခ်ရင္း ျမန္မာ့ဂီတေလာကမွာ ေနရာတစ္ေနရာအခိုင္အမာယူထားႏုိင္တဲ့သူဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕နာမည္ကေတာ့ Charlie ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလအတြက္ေတာ့ Charlie Artingstoll နဲ႔ ေတြ႕ဆံုထားၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ Hip Hop ေလာကနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ခံယူခ်က္ေတြ၊ ေနာက္ၿပီး သူ ဘာေတြလုပ္ေနလဲဆိုတာကို ေမးျမန္းထားၿပီး တင္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။

 

 

MODA Fashion Magazine နဲ႔လည္း ဓာတ္ပံုရိုက္ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ အခု ဘယ္လိုခံစားေနရလဲ။ ကိုယ္က Celebrity ျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ေလ။

အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ နည္းနည္းေတာ့ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ Celebrity တစ္ေယာက္လို႔ မျမင္မိဘူးေလ။ Mikkis နဲ႔ အခ်ိန္လံုး တစ္ပူးတြဲတြဲရွိေတာ့ သူ အျပင္သြားတဲ့အခါ ေကာင္မေလးေတြက အၿမဲတမ္း Mikkis ကိုလိုက္ေျပးျပီး သူနဲ႔တြဲၿပီး ဓာတ္ပံုရိုက္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဲေလာက္အထိကို လူေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုဆက္ဆံၿပီး လူေတြအာရံုက်တဲ့အခါ ေနသားမက်ျဖစ္ေနတာေပါ့။ လူေတြက ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္းသိခ်င္ၾကတာထက္စာရင္ ကန္လန္႔ကာေနာက္ကြယ္မွာေနၿပီး ပြဲေတြလုပ္ေနရတာ ပိုျပီး ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါတယ္။

Celebrity ျဖစ္ေတာ့မယ္လို႔ ဘာလို႔ေျပာတာလဲေတာ့ အကိုက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ နာမည္နည္းနည္းေလးရလာတဲ့လူတစ္ေယာက္ျဖစ္လာၿပီေပါ့ေနာ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ၾကလည္း သိပ္မသိေသးတာေတာ့ ရွိမွာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ Charlie အေၾကာင္းေလးေတြ၊ ေနာက္ၿပီး Full Stop နဲ႔ေရာ မိတ္ဆက္ေပးပါဦး။

ကၽြန္ေတာ္က “Event Organizer” ပါ။ ေနာက္ၿပီး “Full Stop” ဆိုတဲ့နာမည္နဲ ကၽြန္ေတာ္ hiphop ဂီတေဖ်ာ္ေျဖပြဲေတြလုပ္တယ္။ လတိုင္းေတာ့ “Full Stop” အေနနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲေတြ ပံုမွန္ေလးလုပ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ ဘီယာ ကုမၸဏီေတြအတြက္ဆိုရင္လည္း Freelance အေနနဲ႔ ပြဲစီစဥ္သူအျဖစ္ေဆာင္ရြက္ေပးတာမ်ိဳးေတြရွိပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ အခ်ိန္ျပည့္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ေတြေပါ့။

တျခားအင္တာဗ်ဴးေတြမွာလည္း “Full Stop” အေနနဲ႔ လူငယ္အဖြဲ႕ေတြအတြက္ ရန္ကုန္ရဲ႕ nightlife ကို အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေစခ်င္တယ္ေပါ့။ “Full Stop” မလႈပ္ရွားခင္တုန္းကေရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ nightlife ပံုစံက ဘယ္လိုရွိလဲ။

ရန္ကုန္ရဲ႕ nightlife ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပန္ၿပီးအသက္သြင္းတယ္လို႔ေတာ့ ေျပာေလာက္တဲ့အေနအထားမွာ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ house party ေတြကလြဲရင္ ရန္ကုန္မွာ လည္စရာဆိုလို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္ 7th Joint ေနာက္ၿပီး လမ္း ၅၀ ဘက္က  bar ေတြကလည္းပဲ ေနာက္က်တဲ့အခ်ိန္ထိ ဖြင့္တယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း အဲဒီဘားေတြေတာင္မွ ညလယ္ေလာက္ဆိုပိတ္ၿပီ။ Nightclub ဆိုတာကလည္း ၿမိဳ႕ထဲမွာ Pioneer တို႔ DJ Bar တို႔ Inya Bar တို႔ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက အဲဒီ့ Club ေတြက ဖြင့္တဲ့သီခ်င္းေတြကလည္း အမ်ားအားျဖင့္ Super Aggressive EDM ေတြမ်ားေတာ့ အၿမဲတမ္း ဒါေတြပဲထပ္ေနတာမ်ားတယ္။

 

 

“Full Stop” ကေရာ ဘယ္ကေနစတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရလဲ။ U.K မွာတုန္းကေရာ ဒီလို event ေတြလုပ္ေနၾကလား။

ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို စလာတုန္းကေတာ့ ဒီလိုလုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္မရွိခဲ့ဘူး။ ဒီက hiphop ပါတီေတြမွာ ပါ၀င္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ ဒီပါတီေတြကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္နဲ႔ ၿပီးစီးေအာင္လုပ္ႏုိင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဒါမ်ိဳးလုပ္ႏုိင္ပါလားေပါ့။ အတက္တန္းေက်ာင္းတက္တုန္းက အိမ္မွာ ဒီလိုမ်ိဳး ပါတီေတြလုပ္ေနက်ပဲ။ အဲဒီလိုလုပ္တဲ့အခါ လူေတြအမ်ားႀကီးက ကိုယ္စီစဥ္ေပးတဲ့ပြဲမွာ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတာကို ေတြ႕ရတဲ့အခါ စိတ္ေက်နပ္မႈကို ကၽြန္ေတာ္ခံစားရတယ္။  ျပီးေတာ့လည္း အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက အဲဒီလိုမ်ိဳး စိတ္ေက်နပ္မႈေတြကို တျခား သာမာန္ ရံုတက္ရတဲ့အလုပ္ေတြမွ ျပန္ရႏိုင္ခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ Cambridge တကၠသိုလ္တက္တုန္းကလည္း ကြၽန္ေတာ္ တကၠသိုလ္ရဲ့ ေျမေအာက္ ၀ိုင္းပုလင္းသိုေလွာင္ခန္းထဲမွာ nightclub ပံုစံကို ျပင္ဆင္လိုက္ျပီး အဲဒီမွာ ပဲြေတြလုပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တကၠသိုလ္ဆရာေတြနဲ႔ ပါေမာကၡေတြအတြက္ ကြၽန္ေတာ္လုပ္တာ ေတာ္ေတာ္အျမင္ကပ္စရာေကာင္းတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္ ေက်ာင္းစာေတြကို သိပ္မလုပ္ျဖစ္ဘူး။ သူတို႔က စာမွာပဲ အာရံုစိုက္ေစခ်င္တာကိုး။ ရန္ကုန္ကိုေရာက္ေတာ့လည္း အစပိုင္းမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ပါတီေတြစလုပ္တာ ႏုိင္ငံျခားသားေတြစုၿပီးေတာ့ေပါ့ေနာ္။ ဒုတိယတစ္ေခါက္ထပ္လုပ္ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံက hiphop ဂီတသမားေတြကို ဖိတ္ၿပီးေတာ့ Live လုပ္ၿပီး တီးၾကဆိုၾကတယ္။ ပထမပိုင္း ပါတီေတြကေတာ့ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေအာင္ပဲ အဓိကထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံကလူေတြပါ လာ Join ေစခ်င္ၿပီး တျဖည္းျဖည္းႀကီးထြားလာတယ္။

ဂီတအမ်ိဳးအစားေတြအမ်ားႀကီးထဲကမွ ဘာျဖစ္လို႔ hiphop ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ရတာလဲ။

ဟန္မေဆာင္တမ္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း Bronx ကလာတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ Ganster တစ္ေယာက္လည္း မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ကို hiphop music ကို ႏွစ္သက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ hiphop က ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ယဥ္ေက်မႈလို႔ သိပ္ေတာ့ေျပာလို႔မရဘူးေပါ့ေနာ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီမွာက hiphop music ကို ဖန္တီးတဲ့အခါ ႏိုင္ငံေရးထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြ၊ အားမရမႈေတြကို ထည့္ၿပီးဖန္တီးၾကေတာ့ အရင့္အရင္ artist ေတြဆိုလည္း ဒုကၡေရာက္ၾကတယ္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က ဒီလိုပံုစံမ်ိဳးထဲမွာ လံုး၀မပါ၀င္ခဲ့ဘူးဆိုေတာ့ ျမန္မာ hiphop ကို ကိုယ္စားျပဳႏိုင္တယ္လို႔ လံုး၀မေျပာရဲဘူး။ အဓိကေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္က event organize လုပ္တာေကာင္းတယ္ဆိုေတာ့ ျမန္မာ hiphop ေလာကရဲ႕ တိုးတက္မႈေတြအတြက္၊ တက္သစ္စေတြကို အခြင့္အလမ္းေတြေပးႏုိင္တယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္လုပ္တဲ့အထဲမွာ ျမန္မာ hiphop ရဲ့ယဥ္ေက်းမႈ ပိုင္ခ်င္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္သူကိုမွလည္း မေစာ္ကားခ်င္ပါဘူး။ ေမးခြန္းကိုေျဖရမယ္ဆိုရင္ ဘာျဖစ္လို႔ hiphop လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ဘာသာကြၽန္ေတာ္ hiphop nights ေတြ run လုပ္တာ ေအာင္ျမင္ခဲ့တာေတြရွိတာေရာ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ရတာလည္း ေပ်ာ္လဲေပ်ာ္လို႔ပါ။

“Full Stop” က ပါတီေတြလုပ္ေပးလာတာ ၂ႏွစ္နီးပါးရွိလာၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုပါတီပြဲေတြကို လုပ္ေပးျဖစ္လဲ။ ဒါ့အျပ အဲဒီအခ်ိန္အတြင္း အမွတ္တရရွိေနတဲ့ပြဲေရာ တစ္ခုခုရွိလား။

တကယ္ အထင္ရွားဆံုး အမွတ္တရျဖစ္တဲ့ပဲြနဲ႔ “Full Stop” အတြက္လည္း အေျပာင္းအလဲတစ္ခုဖန္တီးေပးခဲ့တဲ့ပြဲကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ NGO ကေန ရံုး၀န္ထမ္းဘ၀ကေန ထြက္လာေစႏိုင္ခဲ့့တဲ့ပဲြပါ။ ဒီပဲြက 2016 တုန္းက “Yangon International Hotel” အေပၚဆံုးထပ္မွာ J-Me ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ “Monsoon Party” ပါ။ အခုကေတာ့ ပံုမွန္ တစ္လကို event ၃ခုေလာက္ေတာ့ လုပ္ျဖစ္တယ္။ ပထမဆံုးကေတာ့ freestyle battle ေပါ့။ 7th Joint မွာလုပ္တယ္။ လူေတြသိပ္မသိေသးတဲ့ အႏုပညာသမားေတြကို လူေတြပိုသိေအာင္ လုပ္ေပးေနတာပါ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ “Straight Outta Yangon” ဆိုတဲ့ hiphop event ပါ။ အဲဒီ့မွာ နာမည္ႀကီးအႏုပညာရွင္ေတြေရာ၊ 7th Joint က ခုနေျပာတဲ့ လူေတြသိပ္မသိေသးတဲ့အႏုပညာသမား ေတြေရာပါတယ္။ တတိယတစ္ခုကေတာ့ “Shapes” လို႔ေခၚ့တဲ့ music night ပါ။ အဲဒီမွာ  U.K က drum & bass, garage and grim လို႔ေခၚတဲ့ ဂီတအမ်ိဳးအစာေတြ ဖြင့္ျပတယ္။

 

 

ရန္ကုန္မွာပဲ မဟုတ္ဘဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အျပင္ တျခားေနရာေတြမွာေရာ party ေတြလုပ္ဖူးေသးလား။

ကြၽန္ေတာ္လည္း ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြ ဂီတအႏုပညာသမား လုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ Turning Tables ဆိုတဲ့ ဂီတနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အဖဲြ႕နဲ႔ ပူးေပါင္းျပီးေတာ့ မိန္းကေလး ဂီတအႏုပညာသမားေတြလည္း ေခၚသြားျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔ ဂီတပဲြခရီးစဥ္ လုပ္မယ္လို႔ေမွ်င္လင့္ထားပါတယ္။ ဒါမွလည္း တျခားမိန္းကေလးေတြက music ေလာကထဲကို ၀င္လာဖို႔ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္နဲ႔ အားေတြရလာမွာေလ။ မႏၱေလးမွာ party လုပ္ရတာကိုလည္း သေဘာက်တယ္။ လူေတြကလည္း ေမးၾကတယ္။ အဲဒီ့မွာ တစ္ခုခုမလုပ္ဘူးလားေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့မွာ အခုအထိ အဆက္အသြယ္မရွိေသးဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ Bangkok ျမိဳ႕မွာ ေနၾကတဲ့ ျမန္မာအသိုင္းအ၀ိုင္းေတြအတြက္လည္း ထိုင္းမွာ hiphop party လုပ္ေပးခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ရန္ကုန္မဟုတ္တဲ့ တျခားေနရာမွာ ပြဲလုပ္ဖို႔က ကၽြန္ေတာ့္အတြက္လည္း အရမ္းႀကိဳးစားလုပ္ရမွာျဖစ္သလို စြန္႔စားရမွာေလ။ လူေတြကို “Inya Lake” ကို လာေအာင္လုပ္တာေလာက္ေတာ့ လြယ္မွာမဟုတ္ဘူး။

အခုဆိုရင္ party ေတြ event ေတြကို ရြက္ေလွေတြ၊ ရထားေတြနဲ႔ ကမ္းေျခေတြမွာ လုပ္ၾကတာကို Social Media ေတြမွာတင္ထားၾကတာ သတိထားမိတယ္။ Charlie အေနနဲ႔ေရာ ဒီလိုလုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ကူးရွိလား။

ရထားေပၚမွာ party လုပ္တာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္စိတ္ကူးေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ့လုပ္သြားတဲ့ပြဲနဲ႔ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔မဆိုင္ပါဘူး။ တျခားအဖြဲ႕က စီစဥ္ေနတယ္။ ရြက္ေလွေပၚမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ party လုပ္ဖူးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ barge ေပၚမွာလည္း တစ္ပြဲလုပ္ခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီ့ barge party ဟာ အရမ္းမိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ထင္တာ ၀င္ေၾကးတစ္ေသာင္းဆိုတာဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံက hiphop လူငယ္ ပရိသတ္အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ အရမ္းေစ်းမ်ားခဲ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ မသိရတဲ့ location အတြက္ ၀င္ေၾကးေတြျမင့္ေနတဲ့အခါ အဆင္ေတာ့မေျပဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္အေတြ႕အႀကံဳအရဆိုရင္ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ေနရာေတြေရာ သိပ္မရင္းႏွီးတဲ့ေနရာေရာ သိပ္ေတာ့မသြားခ်င္ၾကဘူးလို႔သတိထားမိတယ္။

ရန္ကုန္မွာလုပ္တဲ့ party ပြဲေတြဟာ ပိုၿပီးမ်ားျပားလာသလို အရင္ကထက္လည္း ပိုျပီး ထူးဆန္းျပီး ပံုစံအသစ္ေတြေရာ ေနရာအသစ္ေတြမွာေရာ စမ္းသပ္လုပ္ၾကသလိုျဖစ္ေနတယ္ဆိုေတာ့ ျမန္မာေတြက ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးတမ္းေတြအရမ္းႀကီးတဲ့အခါ ဒီလိုအယူအဆေတြကိုေရာ ေက်ာ္လႊားႏုိင္မယ္လို႔ေရာ ျမင္လား။

ကၽြန္ေတာကေတာ့ ဓာတ္ပံုေတြကိုလည္း အဲဒီလို ဘာသာေရးအရ ပံုေတြ အမွတ္အသားေတြ ေနာက္ခံအေနနဲ႔ ပါလာၿပီဆိုရင္ အရမ္းဂရုစိုက္တယ္။ အရင္ကလည္း ဗုဒၶပံုေတာ္ကို သူရဲ႕ bar promote လုပ္တဲ့ေနရာမွာအသံုးျပဳမိလို႔ အေရးယူခံရတာေတြ ရွိတယ္ေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ တစ္ခုခုကို post လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုတာနဲ႔ ဒါဟာ တစ္စံုတစ္ဦးကို ေစာ္ကားမိမွာလား၊ ဒီကလူေတြကေရာ ဒါမ်ိဳးကိုဆိုလက္ခံႏုိင္ပါ့မလားစသည္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမိတ္ေဆြေတြနဲ႔ အၿမဲတိုင္ပင္ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့လည္း သူတို႔က ကၽြန္ေတာ့္ကို အစိုးရိမ္လြန္ေနတယ္လို႔ေတာင္ ထင္ၾကတယ္။

 

 

တျခားအင္တာဗ်ဴးေတြမွာ “Full Stop” ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုက ရန္ကုန္က nightlife ကို foreigner ေတြေရာ၊ local ေတြေရာ အတူတူပူးတြဲထားတာမ်ိဳးေတြ လုပ္ခ်င္တယ္ဆိုတာ။ အခုေရာ အဲးီေလာက္အထိ လုပ္ႏုိင္ခဲ့ၿပီလား။

အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ ဒီ ရန္ကုန္မွာေနၾကတဲ့ႏိုင္ငံျခားသားေတြကိုပိုျပီး ပါ၀င္ေအာင္ ပ်င္းသြားပါျပီ။ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ hiphop event ေတြက local အဖြဲ႕ေတြအတြက္ ပိုၿပီးအေလးထားလုပ္တယ္။ ဒီမွာရွိတဲ့ ႏိုင္ငံသားျခားေတြအမ်ားစုက ႏိုင္ငံျခားသားသြားၾကေနက်ဘားေတြကိုပဲ သြားခ်င္ၾကတာကိုး။  ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ event ေတြမွာၾကေတာ့ ျမန္မာလိုပဲ music ကိုတင္ဆက္တာဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြမလာခ်င္ၾကဘူးဆိုရင္ သူတို႔ေတြကို အျပစ္တင္လို႔မရဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ေတြက ပိုျပီးဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ နည္းနည္းအားထုတ္သင့္သလိုခံစားေနရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခားက foreigner ေတြကို ေခၚႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး U.K က MC ေရာအပါအ၀င္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီ့မွာ အတူတူ event ေတြလုပ္ရင္ေတာ့ အရင္ကထက္ foreigner ေတြနဲ႔ local ေတြအတြက္ ေကာင္းတဲ့ဆက္ဆံေရးေတြျဖစ္လာမယ္လို႔ ထင္တယ္။ “Shapes” ညေတြမွာလည္း foreigner ေတြအတြက္ အဓိကလုပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ၿခံဳၾကည့္လိုက္ရင္ nightlife က ကြဲေနတုန္းပါပဲ။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ဂီတပြဲ၀င္ေၾကးေတြအေၾကာင္းေျပာရေအာင္။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ တာ၀န္ယူလုပ္တဲ့ပြဲေတြဆိုလည္း ေ၀ဖန္သံေတြၾကားရတယ္။ ၀င္ေၾကးက မ်ားတယ္ေပါ့ေနာ္။ Charlie အေနနဲ႔ေရာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြေရာ၊ ႏိုင္ငံျခားသားေတြေရာ အားလံုးတစ္စုတစ္စီးတည္း ပါ၀င္လို႔ရေအာင္ ပြဲေတြစီစဥ္တဲ့အခါ အဆင္ေျပလား။ ၀င္ေၾကးေတြသတ္မွတ္ရတာနဲ႔ ပြဲကုန္က်စရိတ္ေတြကေရာ အျမတ္အစြန္းက်န္ရဲ႕လား။

တကယ္ေတာ့ ပြဲ၀င္ေၾကးေတြက ၀င္ေငြနည္းတဲ့လူေတြအတြက္လည္း ၀င္ၾကည့္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးလို႔ရပါတယ္။ ဥပမာ ည၁၀နာရီမတုိင္ခင္လာမယ္ဆိုရင္ အခမဲ့၀င္ခြင့္ရမယ္ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ နည္းလမ္းေတြေတာ့ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သိရသေလာက္ေတာ့ ျမန္မာေတြအေနနဲ႔ကလည္း ပြဲလာရင္ ခပ္ေစာေစာလာေလ့ရွိတယ္ေလ။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြကေတာ့ ေနာက္က်မွလာတတ္ၾကတယ္။ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ကၽြန္ေတာ္ Event လုပ္တုန္းက ၀င္ေၾကးက ၇ေထာင္ သတ္မွတ္ခဲ့တယ္။ ဒီပြဲက တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံျခားသားေတြကို အဓိက target ထားခဲ့တာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာလည္း တစ္ျခားပြဲေတြနဲ႔ အၿပိဳင္အဆိုင္တုိက္ဆိုင္ေနတာမ်ိဳးေတြလည္း မရွိဘူး။ အခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ ရန္ကုန္မွာ free ၀င္ၾကည့္လို႔ရတဲ့ event ေတြ မ်ားလာၿပီ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ပြဲေတြကလည္း ျမန္မာ audience ေတြအတြက္ ဦးစားေပးတာဆိုေတာ့ ၀င္ေၾကးမေပးရတာကို ႀကိဳက္တဲ့အခ်က္ေတြလည္း ရွိတယ္။ ၀င္ေၾကးေၾကာင့္ပဲ လူေတြမလာေတာ့တာလည္း ရွိတယ္ဆိုေတာ့။ အခုေနာက္ပိုင္းကေတာ့ event ေတြလုပ္တဲ့အခါ sponsor ေတြလည္း ရေအာင္ အဓိကထားျပီးၾကိဳးစားတယ္ဆိုေတာ့ ပဲြလုပ္ဖို႔က်မည့္ကုန္က်စရိတ္ ပဲြမလုပ္ခင္အကုန္ႀကိဳရႏိုင္ရင္ ပဲြတကယ္လုပ္တဲ့အခ်ိန္က်ရင္ စိတ္ဖိစီးမွုေတြ အရင္ေလာက္မမ်ားေတာ့ဘူး။

ဒီမွာ ျမန္မာတက္သစ္စ အႏုပညာရွင္ေတြရပ္တည္ရတဲ့ပံုစံနဲ႔ပတ္သက္ရင္ ဘယ္လိုျမင္လဲ။ Charlie ဒီမွာလုပ္ေနတဲ့ Event ေတြကေရာ ဒီျမန္မာႏုိင္ငံက တက္သစ္စအႏုပညာရွင္ေတြအတြက္ လမ္းဖြင့္ေပးေနတာလို႔ ျမင္မိလား။

ဒီမွာ တက္သစ္စေတြ အခြင့္အေရးရေအာင္၊ တီးဆိုေဖ်ာ္ေျဖခြင့္ရေအာင္ လုပ္ေပးတာေတြ အခြင့္အေရးေတြ သိပ္မရွိပါဘူး။ ဒီက အႏုပညာရွင္ေတြက အသိအမွတ္ျပဳခံရေအာင္ ႀကိဳးစားရတဲ့အခါ Online မွာ ေပါက္ေအာင္လုပ္ရတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အႏုပညာလႈပ္ရွားမႈေတြကို Internet မွာ ျပသရတယ္။ Live တီးဆိုေဖ်ာ္ေျဖခြင့္ေတြကေတာ့ တက္သစ္စေတြအတြက္ အလုပ္မျဖစ္ဘူး။

 

 

အခြင့္အေရးရမယ္ဆိုရင္ အလုပ္အတူတူတြဲလုပ္ခ်င္တဲ့ artist တစ္ေယာက္ေယာက္မ်ားရွိလား။

ကၽြန္ေတာ္ေလ U.K က Skepta ကို ရန္ကုန္ကိုဖိတ္ၿပီး အတူတူတြဲလုပ္ၾကည့္ခ်င္မိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ mainstream ေပၚက R&B music artist ေတြနဲ႔လည္း တြဲလုပ္ခ်င္မိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ pop artist ေတြနဲ႔ေတာ့ အလုပ္လုပ္ျဖစ္မယ္မထင္ဘူး။

ရန္ကုန္မွာ ပါတီေတြ Event ေတြ လုပ္ေပးတယ္။ Charlie ကလည္း ျမန္မာျပည္မွာ ျမန္မာစကားေျပာတတ္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားတစ္ေယာက္ထဲမွာ ပါလာၿပီ။ ျမန္မာစာကို ေလ့လာေနတာ ဘယ္အေနအထားေရာက္ေနၿပီလဲ။

ခက္တယ္။ ဒီကိုေရာက္ၿပီး တစ္ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာစကားသင္လာတာ။ ပထမအစီအစဥ္က တကၠသိုလ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာျပည္ကိုခဏလာတယ္။ NGO အလုပ္ေတြေၾကာင့္ေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ၿပီးရင္ U.K ကိုျပန္မယ္ေပါ့။ ၿပီးရင္ master ဆက္ယူမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီမွာေနရတာ အဆင္မေျပဘူး။ တစ္ခ်ိန္လံုးလည္း ႏုိင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ hang out လုပ္ေနမိတယ္။ ဒီမွာေနရတာ၊ အလုပ္လုပ္ရတာကလည္း ဒီႏုိင္ငံနဲ႔ လံုး၀မထိေတြ႕ႏိုင္သလိုခံစားေနရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ဒီျမန္မာဘာသာစကားကို သင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ပထမဆံုး “John Okell Burmese Language Course” ေတြမွာတက္ၿပီး စၿပီးေလ့လာတယ္။ အခုေတာ့ private tutor နဲ႔ ပံုမွန္သင္ေနတယ္။ ျမန္မာစာက ကၽြန္ေတာ္ထင္ထားတာထက္ ခက္တယ္။ တထူးသျဖင့္ ေလယူေလသိမ္း အမွန္ေျပာရတာ ေတာ္ေတာ္ခက္တယ္လို႔သိရလိုက္တယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာစသင္ခါစတုန္းက အသံမွန္မွန္ကန္ကန္ထြက္ေအာင္ ျပီးစလြယ္ပဲသင္ထားတယ္ဆိုေတာ့ေလ။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာ မွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း တစ္ခါတစ္ေလလည္း မွန္လားမမွန္လား မသိဘူး။

ခ်စ္သူအေၾကာင္းလည္း ေျပာျပပါဦး။

ဒီအေျဖကို ကၽြန္ေတာ္ ဂရုစိုက္ေျဖရမယ္။ ဒါကို သူဖတ္ခ်င္ဖတ္မွာ။ သူနဲ႔စေတြ႕တုန္းက အခက္အခဲအႀကီးဆံုက ဘာသာစကားေၾကာင့္ထင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္သိသြားတာ ဘာသာစကားမတူတာေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ အခက္အခဲအႀကီးဆံုး ဘာလဲဆိုေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ့ယဥ္ေက်းမႈက တကယ္မတူပါဘူး။ သူက ဘယ္လိုစဥ္းစားလဲနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ ဘယ္လိုစဥ္းစားလဲဆိုတာ ကြာတာေပါ့။  ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ second language နဲ႔ ဆက္သြယ္ၾကတယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို အဂၤလိပ္လို ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ျမန္မာလိုျပန္ေျပာတယ္။ ဘာသာစကားကလည္း relationship မွာ ကြာေ၀းေစတယ္။ သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ ေျပာႏုိင္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ကန္႔သတ္လိုက္သလိုျဖစ္သြားတယ္။ သူနဲ႔ဆို ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္း မေျပာႏုိင္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါနဲ႔ ကိုယ္ကိုယ္ကို ျပန္ေတြးမိလိုက္တဲ့အခါ ေျပာႏိုင္ၾကရင္ေတာင္မွ ႏိုင္ငံေရးကိစၥအေၾကာင္းသိပ္ေျပာခ်င္တဲ့စိတ္ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ ဘာသာစကားအကန္႔အသတ္နည္းနည္းရွိေပမယ့္လည္း ႏွစ္ေယာက္စလံုး စကားေကာင္းေကာင္းေျပာႏုိင္ၾကေသးတယ္။ ဘယ္လိုဘာသာစကားေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ ေျပာရတာ စိတ္လႈပ္ရွားစရာေကာင္းတယ္။ relationship တစ္ခုမွာလည္း သူက အဓိကက်တယ္။  ဒီလို တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ယဥ္ေက်းမႈမတူသလိုမ်ိဳးပဲေပါ့။

 

 

Charlie ရဲ႕ e-bike အေၾကာင္းေလးလည္း ေျပာျပပါဦး။ နာမည္ေရာရွိလား။

ဒါ technically အရဆို e-bike အမ်ိဳးအစားေပါ့ေနာ္။ ဘတ္ထရီကေတာ့ ၆နာရီေလာက္သြင္းရတယ္။ သြင္းၿပီးရင္ ၅၀ ကီလိုမိတာေလာက္စီးလို႔ရတယ္။ သူ႔မွာ နာမည္ရွိတယ္ေလ။ Jasmine တဲ့။ တကယ္ေတာ့ ဒီနာမည္က ဘယ္လိုျဖစ္လာတာလဲဆိုရင္ေတာ့ ဒီ bike ပံုစံက ၾကည္လိုက္ရင္ “Classic Italian Vespa” နဲ႔ တူတယ္။ Vespa ဆိုတာ အဂၤလိပ္လိုဆို wasp ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္လို႔ ေဘာ္ဒါတစ္ေယာက္က ေျပာတယ္။ အဲဒါက ျမန္မာလိုဆို က်ားလို႔ထင္ခဲ့တယ္။ ျမန္မာလိုဆို အမွန္က ျပားလိုမ်ိဳးေကာင္။ Jasmine က က်ားကေနလာတယ္။ Kyarsmine ကေန Jasmine ေပါ့။ သူ႔ရဲ႕အေရာင္အမွန္က အစိမ္းေဖ်ာ့ေရာင္။ ဒါေပမယ့္ ဒါကို ေဆးျပန္မႈတ္လိုက္တာ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ တကယ္အသံုး၀င္တဲ့ bike ပါ။ အခ်ိန္လည္း မကုန္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ပိုက္ဆံလည္း သိပ္မကုန္ေတာ့ဘူး။ ဘယ္ေနရာျဖစ္ျဖစ္ ခရီးတြင္တယ္။ Taxi ခလည္း မကုန္ေတာ့ဘူးေပါ့။

ဒီမွာ ၿမိဳ႕ထဲေတြမွာ ဒီလို bike ေတြ တရား၀င္စီးလို႔ေတာ့ မရဘူးေနာ္။ ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ေတြကေရာ ရပ္ခိုင္းၿပီး စစ္ေဆးတာေတြဘာေတြ မခံရဘူးလား။

ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕တာကေတာ့ ဒီမွာလည္း အရင္ကထက္ စီးလာၾကပါၿပီ။ တကယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္က ယာဥ္ထိန္းရဲရံုးခ်ဳပ္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ သူတို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ထိန္းသိမ္းခ်င္ရင္ ဒါမွမဟုတ္ bike ကိုဖမ္းခ်င္တယ္ဆိုရင္ အရင္ထဲက ဖမ္းၿပီးေနေလာက္ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္က ေန႔တိုင္း အိမ္အျပင္ဘက္မွာ bike ကို ရပ္ထားေနၾကေလ။  ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္ခါေတာ့ေမးဖူးတယ္ ယာဥ္ထိန္းရဲက။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ Bike အတြက္ လိုင္စင္လည္း ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒါက electric bike လည္း ျဖစ္ေနတာေလ။ သူ အဆင့္ဆင့္ေမးေနတာကို ကၽြန္ေတာ္က ဗမာလို ျပန္ေျဖတဲ့အခါက်ေတာ့ သူက bike ထက္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေဘာလံုးအသင္းကို အားေပးလဲဆိုတာကိုပဲ စိတ္၀င္စားေတာ့တယ္။

ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ၂၀၁၈ခုနစ္မွာ Charlie အေနနဲ႔ေရာ Full Stop အေနနဲ႔ေရာ ဘာေတြဆက္လုပ္သြားဖို႔ရွိလဲ။

Hiphop တင္မကေတာ့ပဲနဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ တျခား Music အမ်ိဳးအစားေတြကိုပါ ထပ္ၿပီးမိတ္ဆက္ခ်င္တယ္။ R&B လိုမ်ိဳး လူသိမ်ားၿပီးေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ဂီတအမ်ိဳးအစားေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္လုပ္မယ့္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲေတြမွာ တိုးခ်ဲ႕ၿပီးထည့္သြင္းခ်င္တယ္။ အခုဆို Full Stop က သူ႔ဘာသာသူ နာမည္ေလးအနည္းငယ္ေတာ့ ရလာပါၿပီ။ အဲဒီ့အခါ ဒီနာမည္နဲ႔ပဲ အ၀တ္အစားေတြထုတ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အဓိကရည္ရြည္ခ်က္ကေတာ့ Full Stop နာမည္နဲ႔ record label  ကို တည္ေထာင္ျပီးေတာ့ ဒီႏုိင္္ငံမွာရွိတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြနဲ႔ပါ ပူးေပါင္းႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားသြားမွာပါ။

 

Editor : Moethae Say

 



Share this article

TOP 5 ARTICLES


Celebrity Beauty   |   Posted on Dec 7, 2018

KEY ရဲ႕ လြယ္ကူ ရိုးရွင္းတ...


Parties & Events   |   Posted on Dec 6, 2018

ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ ပထမဦးဆံု...


Diet & Fitness   |   Posted on Dec 6, 2018

BLACKPINK အဖြဲ႕ရဲ႕ DIET P...


Skin   |   Posted on Dec 6, 2018

Piercing မလုပ္ခင္ သိထားသင...

Sign Up for MODA Newsletters







Why we asked you this information to be in touch with us? We will regularly send you some news, invitations, promotions, etc, by email or by SMS.