Health   |   Posted on Aug 7, 2019 by Yin Moe Shinn

Insomnia နဲ ့ေနာက္ဆက္တြဲေရာဂါမ်ား....


ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္ေနၾကတဲ့အိပ္မရျခင္းေရာဂါနဲ ့အတူစိတ္က်န္းမာဖို ့ရာဘာေတြလိုအပ္သလဲ ?

Share this article

ေရာဂါလို ့မမည္တဲ့ေရာဂါ ဒီေရာဂါအမ်ိဳးအစားကိုယေန ့ေခတ္လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားၾကံဳေတြ ့ခံစားေနၾကရပါတယ္။ လူတုိင္းလိုလိ္ုခံစားရမွန္းမသိခံစားေနၾကတဲ့ေရာဂါကေတာ့အိပ္မေပ်ာ္ျခင္းေရာဂါပါ။ အိပ္စက္ျခင္းဆိုတာကလူသားတိုင္းအတြက္လိုအပ္တဲ့အားတစ္ခုပါ။ သဘာဝတရားအတုိင္းစားေသာက္အိပ္စက္ျခင္းကို ပ်က္ကြက္ပါမ်ားလာတဲ့အခါက်န္းမာေရးနဲ ့ပတ္သတ္ျပီးထိခိုက္မွဳေတြျုဖစ္လာနိုင္ပါတယ္။ ေဆးရံုေဆးခန္းမွာျပေနၾကတဲ့ေရာဂါလိ္ု ့မသတ္မွတ္ထားတာေၾကာင့္လူေတြကသူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ ့ေျဖရွင္းေနၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီေရာဂါရဲ ့အေျခခံေရာဂါလကၡဏာေတြကေတာ့အိပ္ရခက္ခဲတာ အိပ္ေပ်ာ္ဖို ့ခက္ခဲတာ၊အိပ္ေနရင္းနိုးလာတာ ၊ ျပန္အိပ္ဖို ့ခက္ခဲတာစသျဖင့္အိပ္စက္ျခင္းနဲ ့ပတ္သတ္ျပီးခံစားရတဲ့ ေဝဒနာပါ။ ေ

ပါ့ေပါ့ပါးပါးေရာဂါအေနနဲ ့သတ္မွတ္ထားလို ့လံုးဝမရတာကသူ ႔မွာေနာက္ဆက္တြဲ ေရာဂါနဲ ့အေျခအေနဆိုးေတြရွိေနတာေၾကာင့္ပါ။ ပံုမွန္လိုအပ္တဲ့အိပ္စက္ျခင္း ၈နာရီကိုမျပည့္ဝေတာ့တဲ့ေနာက္ကိုယ္ခႏၶာကေနလို ့မေကာင္းေတာ့ဘဲပင္ပန္းမွုေတြျဖစ္လာမွာပါ။ အဲဒီေနာက္လုပ္ငန္းခြင္ေရာ အျခားနယ္ပယ္ေတြမွာပါထိခိုက္မွဳေတြျဖစ္လာနုိင္ပါတယ္။ ေသခ်ာေလ့လာခဲ့ျပီးတဲ့ေနာက္ထပ္အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ေရာဂါရဲ ႔အဓိကအေၾကာင္းရင္းကေတာ့ေန ့စဥ္ၾကံဳေတြ ့ေနရတဲ့ဘဝအေမာေတြေၾကာင့္ပါ။ ရွဳန္းကန္ေနၾကရတဲ့ေန ့စဥ္ဘဝမွာအခက္အခဲေတြၾကံဳရပါမ်ားလာေတာ့စိတ္ဖိစီးမွဳဒဏ္ကိုခံလာရပါတယ္။ ဒီအရာကအိပ္စက္ျခင္းကိုအဓိကထိခိုက္ေစတာပါ။ ဆက္စပ္ေနတဲ့ဒီအရာရဲ ႔ေနာက္ဆက္တြဲဆိုက်ိဳးေတြနဲ ့ပတ္သတ္ျပီးလူေတြက level အလိုက္ခံစားၾကရပါတယ္။ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ခံစားရသူတစ္ခ်ိဳ ့ကေတာ့ေသဆံုးရတဲ့အထိျဖစ္ေစပါတယ္။ဒီေရာဂါကေတာ့ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္ေနတဲ့ကူးစက္ေရာဂါလိုေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ေရာဂါပါ။ နိုင္ငံတုိင္းလိုလိုမွာအျဖစ္မ်ားေနတဲ့ေရာဂါျဖစ္ျပီးအထူးသျဖင့္အသက္ ၂၀ေက်ာ္လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ေနရျပီျဖစ္တဲ့လူေတြမ်ားပါတယ္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြမွာလည္းျဖစ္ေလ့ရွ္ိတယ္ဆိုေပမယ့္ စစ္တမ္းအရဆိုရင္လုပ္ငန္းခြင္ဝင္တဲ့သူေတြပိုခံစားေနၾကရပါတယ္။လုပ္ငန္းခြင္ကေပးတဲ့စိတ္ဖိစီးမွဳေၾကာင့္ေနာက္ဆက္တြဲအိပ္ေရးပ်က္ျခင္းကေနဆက္စပ္ေရာဂါေတြျဖစ္လို ့လာတာပါ။ တိုးတက္လာတဲ့ဒီေန ့ေခတ္မွာေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားစြာကလည္းအဆိုးအေကာင္းဒြန္တြဲလို ့ေနပါတယ္။ နည္းပညာေတြတိုးတက္လာတဲ့အေပၚလူေတြကအလုပ္လုပ္ရင္းအခ်ိန္ေတြကုန္ဆံုးလာၾကရပါတယ္။ ဒါကလည္းတိုးတက္လာတဲ့အေလ်ာက္ေဘာင္ဝင္တန္းဝင္ေနနိုင္ဖို ့ပါ။ဒီလိုေျပာင္းလဲမွဳေတြၾကားလူေတြရဲ ႔မိတ္ေဆြကလူေတြမဟုတ္ေတာ့ဘဲ စက္ပစၥည္းေတြျဖစ္လို ့လာပါတယ္။စက္ပစၥည္းေတြကိုပိုခင္တြယ္လာျပီးေဘးကအေပါင္းအသင္းထက္ Social network ကအေပါင္းအသင္းေတြကပိုျပီးခင္တြယ္စရာေကာင္းသလိ္ုျဖစ္လာတဲ့ေနာက္အရာရာကလြဲမွားလို ့လာပါတယ္။ အဖက္ဖက္ကလြဲမွားလာၾကတဲ့ေနာက္စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းမွဳနဲ ့အတူပင္ပန္းတဲ့ေန ့ေတြကိုပိုင္ဆိုင္လို ့လာမွာပါ။ ပင္ပန္းတယ္ဆိုတာလူပင္ပန္းတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲစိတ္ပင္ပန္းတာကိုဆိုလိုပါတယ္။ ဒီကေနအိပ္စက္ျခင္းကိုထိခိုက္ေစမယ့္အေတြးေတြနယ္ခ်ဲ ႔လို ့လာပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အလုပ္ ၊ ေက်ာင္း ၊ ေငြေၾကး ၊ မိိိသားစု ၊ အခ်စ္ေရးစတဲ့ကိစၥေတြနဲ ့ပတ္သတ္ျပီးအခက္အခဲေတြၾကံဳရတဲ့အခါစိတ္ဖိစီးမွဳကိုအဓိကျဖစ္ေစပါတယ္။

အဲဒီလူေတြကတျခားးလူနဲ ့ယွဥ္ရင္တျဖည္းျဖည္းအေနာက္ေရာက္လို ့လာပါတယ္။ အေနာက္ေရာက္လာေလေလ က်ရွံဳးသလိုျဖစ္ေလေလ အဲဒီစိတ္ေတြနဲ ့အိပ္မရတာမ်ားလာတဲ့အခါMental illness ဆိုတဲ့စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာထိခိုက္ခံစားမွဳေတြျဖစ္လာျပီးစိတ္မက်န္းမာမွဳကေနရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာထိခိုက္မွဳေတြပါဆက္တိုက္ျဖစ္လို ့လာပါတယ္။ စိတ္က်န္းမာမွ ကိုယ္က်န္းမာမယ္ဆိုတာအမွန္ပါ။ သင့္ပတ္ဝန္းက်င္ကလူတစ္ဦးစီတိုင္းမွာမတူညီၾကတဲ့စိတ္ဖိစီးမွဳေတြကအသီးသီးရွိလို ့ေနပါတယ္။ အဲတာေၾကာင့္လည္းျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္ေနတဲ့ေရာဂါလို ့ေခၚတာပါ။ ဒါကိုဘယ္လိုမျဖစ္ေအာင္ေနမလည္းဘယ္လိုကုသမလဲ ? ကိစၥတိုင္းအခက္္္္္္အခဲရွိိိိိိသလိုေျဖရွင္းလို ့ရတဲ့နည္းလမ္းကလည္းသူ႔ အလိုလိုရွိျပီးသားပါ။ ဒီေတာ့ဘယ္ကိစၥကိုမဆိုလက္မေလ်ာ့သင့္ပါဘူး။ ေနာက္ျပီးစိတ္ဖိစီးမွဳစိ္တ္အဆင္မေျပမွွဳေတြၾကံဳလာတုိင္းတစ္ေယာက္တည္းၾကိတ္မခံစားပါနဲ ့။ ေဝမ်ွလိုက္ပါ ကိုယ္ခင္တြယ္ရတဲ့လူကို ၊ အျပင္ကလက္ေတြ ့ဘဝကိုတန္ဖို းထားပါ အနားကလူေတြနဲ ့အဆင္ေျပေအာင္ေနပါ။ 

Social app ေတြေပၚကသူငယ္ခ်င္းေတြ အသိုင္းအဝန္းေတြဆိုတာတကယ္စစ္မွန္တယ္လို ့ဆိုလို ့မရတာေၾကာင့္ဒါကိုဘဝၾကီးလို ့မေတြ းပါနဲ ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ဆိုးရြားတဲ့စိတ္ခံစားမွဳေတြကို social ကေနတစ္ဆင့္အျဖစ္မ်ားတာေၾကာင့္ပါ။ စာမ်ားမ်ားဖတ္ပါ။ အခ်ိန္လုျပီးရွင္သန္ေနရတဲ့ေန ့စဥ္ဘဝမွာစာဖတ္ဖို ့အခ်ိန္ေပးျဖစ္ခဲ့ရင္ေတာ့ဒါကအမွိဳက္မျဖစ္ပါဘူး။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာပင္ပန္းမွဳေတြအတြက္ ဗဟုသုကျဖစ္ေစတာမို ့ပါ။ စာအုပ္ကေနတစ္ဆင့္ဘဝအခက္အခဲေျဖရွင္းနည္းေတြကိုလည္းသိရွိနိုင္မွာပါ။

ဘာကိုမဆိုအကာင္းျမင္စိတ္နဲ ့ၾကည့္ပါ။ သင္ကိုယ္တိုင္လည္းစိတ္ခ်မ္းသာလာပါလိမ့္မယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္းရဲ ႔ေနာက္ဆက္တြဲကေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ေစမွာပါ။ ဒီလိုဆိုရင္ေနာက္ဆက္တြဲေရာဂါဆိုးေတြနဲ ့ကင္းေဝးေစမွာပါ။ အတိုက္အခိုက္ဆိုတာကလည္းေနရာတိုင္းကေနဝင္လာနိုင္တာမို ့ဘယ္လ္ိုနည္းနဲ ့ျဖစ္ျဖစ္အေလ်ာ့မေပးဘဲ ၊ စိတ္မညစ္လိုက္ပါနဲ႔လို ့ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေနာက္ျပီး Socila app ေတြနဲ  ့ဘဲအခ်ိန္မျဖဳန္းဘဲသီခ်င္းနားေထာင္တာ ၊ စာဖတ္တာ ၊ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာ ၊ တရားထိုင္တာမ်ိဳးေလးေတြ လုပ္ဖို ့တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ဒီအရာေတြကတကယ္ကိုစိတ္ခြန္အားျဖစ္ေစမွာပါ။

ဒီေတာ့ဒီစာေလးကေတစ္ဆင့္ ဘဝအေမာေတြေၾကာင့္ရလာတဲ့အခက္အခဲေတြအေပၚစီးေမ်ာျပီးဘဝမနစ္မြန္းသြားေစဖို ့နဲ ့အိပ္ေရးဝဝ အိပ္စက္ျခင္းကလူသားတိုင္းအတြက္အေရးၾကီးေၾကာင္းသိေစလိုုတဲ့စိတ္နဲ ့ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ေနာ္။  စိတ္ခြန္အားေတြရျပီးက်န္းမာတဲ့ဘဝကိုပိုင္ဆိုင္နိုင္ၾကပါေစ။

Editor : Bo 



Share this article

TOP 5 ARTICLES


Celebrity News   |   Posted on Nov 8, 2019

Nihi Sumba resort ကို Hon...


Parties & Events   |   Posted on Nov 8, 2019

MDS မှ Junction Square တွ...


Celebrity Style   |   Posted on Nov 8, 2019

မိုးဟေကိုရဲ့ Myanmar Trad...

Sign Up for MODA Newsletters







Why we asked you this information to be in touch with us? We will regularly send you some news, invitations, promotions, etc, by email or by SMS.