Diet & Fitness   |   Posted on Jun 13, 2018 by Moe Thandar Lwin

ကိုယ္ခႏၶာအတြက္ တစ္သက္တာထိန္းသိမ္းမႈမ်ား


လွခ်င္ရင္ေတာ့ ဒါေတြကို ထာ၀ရလုပ္ကိုလုပ္ေနရေတာ့မွာပါ .....

Share this article

Diet လုပ္တယ္။ ၀ိတ္ခ်တယ္ဆိုတာကလည္း ခဏေလာက္ပဲ လုပ္ရံုနဲ႔ အသံုးမ၀င္ပါဘူးေနာ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ႀကိဳးစားၿပီး Diet လုပ္ပါေစ ဒါဟာ အခ်ိန္ခဏတာပဲျဖစ္ၿပီး ေရရွည္မွာ စြဲၿမဲၿပီး အေလ့အက်င့္တစ္ခုျဖစ္တဲ့အထိ ႀကိဳးစားၿပီး မထိန္းသိမ္းဘူးဆိုရင္ေတာ့ အခ်ိန္ခဏေလးအတြင္းမွာပဲ ျပန္လည္၀ၿဖိဳးလာမွာပါပဲ။ မထူးျခားပါဘူး။ အပ်ိဳအရြယ္ကေနစၿပီး အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ေနာက္ဆံုးကေလးေမြးဖြားၿပီးသည္အထိ ပံုမွန္ကိုယ္ခႏၶာအခ်ိဳးအစားနဲ႔ပဲ တစ္သက္လံုးေနႏိုင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ရဲ႕ဘ၀ထဲကအ အေလ့အက်င့္တစ္ခုျဖစ္တဲ့အထိ စြဲၿမဲလုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အခ်က္အလက္တစ္ခ်ိဳ႕ရွိပါတယ္။

အိပ္စက္ျခင္း

ညနက္တာ ေစာတာေတြမရွိပဲ ပံုမွန္အခ်ိန္အတြင္း ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း အိပ္တတ္တဲ့အက်င့္ကို ရရွိေအာင္ ႀကိဳးစားရပါလိမ့္မယ္။ တစ္ညကို အိပ္စက္ခ်ိန္ ၈နာရီရွိရမယ္။ ည ၁၁ထက္ ေနာက္မက်ရဘူး။ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ဒီအေလ့အက်င့္ကို ေခၚေဆာင္သြားရမယ္။ အသားအရည္လွသြားလို႔ ေတာ္ၿပီ ေနခ်င္သလိုေနလို႔ရၿပီလို႔ေတာ့ မေတြးပါနဲ႔။ အိပ္စက္ျခင္းအေလ့အက်င့္ေတြကို ေကာင္းမြန္စြာနဲ႔ မထိန္းသိမ္းဘူးဆိုရင္ေတာ့ မၾကာခင္ သင့္ရဲ႕ ရွိရင္းစြဲ ကိုယ္ခႏၶာနဲ႔ အသားအရည္ကို ျပန္လည္ထိခိုက္ေတာ့မွာပါ။

သၾကားနဲ႔ အခ်ိဳမ်ား

သၾကားနဲ႔ အခ်ိဳဓာတ္ေတြဆိုတာကလည္း မစားလို႔ေတာင္ မရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သင္ Diet လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ဒါေတြကို ေရွာင္လိုက္တယ္ မဟုတ္ပါလား။ ပိန္သြားၿပီပဲဆိုၿပီး ျပန္မစားပါနဲ႔။ လိုအပ္တဲ့ ပမာဏနည္းနည္းအျပင္ ပိုလွ်ံသြားတဲ့သၾကားဓာတ္ေတြက သင့္ကို ျပန္ၿပီး ၀ၿဖိဳးလာေစလို႔ပါ။ အၿမဲတမ္း အခ်ိဳေရွာင္တဲ့သူတစ္ေယာက္အျဖစ္ မိမိကုိယ္ကိုယ္ ေလ့က်င့္ေပးထားရပါလိမ့္မယ္။

ကယ္လိုရီမ်ားတဲ့အရည္မ်ား

အစားအေသာက္ ထိန္းသိမ္းတယ္ဆိုတာနဲ႔ အစားအျပင္ အေသာက္ပါ တြဲရက္ပါလာတာကို ေမ့မေနပါနဲ႔။ အရက္နဲ႔ ကယ္လိုရီအမ်ားအျပားတက္ေစတဲ့ အရည္ေတြ၊ အခ်ိဳရည္ေတြ၊ ေကာ္ဖီေတြ ဒါေတြဟာ သင္ေသာက္ေနသေရြ႕ကာလပတ္လံုး သင့္ရဲ႕ ကုိယ္ခႏၶာနဲ႔ အသားအရည္အတြက္ ဒုကၡေပးေနဦးမွာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အစားဆင္ျခင္ရံုနဲ႔မၿပီးေသးပါဘူး။ အေသာက္ပါဆင္ျခင္ပါ။ လံုး၀ျဖတ္ခ်လိုက္စရာမလိုအပ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေလွ်ာ့ေသာက္ပါ။

အသင့္စားမုန္႔သေရစာမ်ား

ဒါေတြကေတာ့ လံုး၀ျဖတ္ခ်လိုက္သင့္တဲ့ အစားအစာေတြထဲမွာပါပါတယ္။ ဘာေကာင္းက်ိဳးမွမရွိပဲ လွ်ာဖ်ားေလးေပၚအရသာ ခဏရွိေနရံုနဲ႔ အႀကီးအက်ယ္ဒုကၡေပးတတ္တဲ့ အသင့္စားမုန္႔ေတြ၊ ဆီေၾကာ္ေတြကို ဘိုင္ဘိုင္ လို႔ ထာ၀ရႏႈတ္ဆက္ရဲပါေစ။

ေပါင္ခ်ိန္ျခင္း

တစ္ပတ္တစ္ေခါက္အနည္းဆံုး ေပါင္ခ်ိန္ပါ။ ပိန္သြားၿပီဆိုၿပီး ေပါင္မခ်ိန္ပဲ ပစ္မထားလိုက္ပါနဲ႔။ အနည္းငယ္ေလာက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေျပာင္းလဲမႈရွိေနတဲ့ သင့္ရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာအေလးခ်ိန္ကို သင္အၿမဲတမ္းေစာင့္ၾကည့္ေနမွ အခ်ိန္တိုင္း သတိႀကီးႀကီးထားႏုိင္မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလ့က်င့္ခန္း

Gym သြားတာက ခဏပဲ။ ပိန္သြားၿပီ မသြားေတာ့ဘူးလို႔ လုပ္လို႔မရပါဘူး။ အားကစားနဲ႔ ေလ့က်င့္ခန္းဟာ ၀ိတ္က်ရံုတင္မဟုတ္ပဲ က်န္းမာသန္စြမ္းေနဖို႔အတြက္လည္း လုပ္ေဆာင္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး Gym မသြားႏုိင္ေတာင္မွ အိမ္မွာ ပစၥည္းလြတ္ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား ေနာက္ဆံုး လမ္းေလွ်ာက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပံုမွန္လုပ္ျဖစ္ေနပါေစ။

ဒါေတြကေတာ့ ထာ၀ရက်န္းမာၿပီး ပိန္သြယ္လွပေနဖို႔အတြက္ ထာ၀ရစာ စြဲၿမဲက်င့္သံုးေပးရမယ့္ လူေနမႈပံုစံပဲျဖစ္ပါတယ္။ ခဏတာ ၀ိတ္က်ရံုနဲ႔ ျပန္မ၀သြားႏုိင္ေတာ့ဘူးလို႔ သင့္ကို ဘယ္သူမွ ကတိမေပးႏုိင္ပါဘူးေနာ္။ သင့္ကိုယ္သင္ပဲ ကတိေပးရမွာပါ။

 

Editor: Moethaesay



Share this article

TOP 5 ARTICLES


Trends   |   Posted on Sep 18, 2018

Turn On Tweed : ေတာက္ပသစ...

Sign Up for MODA Newsletters







Why we asked you this information to be in touch with us? We will regularly send you some news, invitations, promotions, etc, by email or by SMS.