Health   |   Posted on May 31, 2019 by Yin Moe Shinn

က်န္းမာေရးနဲ ့ညီညြတ္ဖို့မနက္စာကိုမလြတ္သင့္တဲ့အေျကာင္း


အာရံုစုစည္းျပီးအေတြးအေခၚေကာင္းေတြထြက္ဖို ့ဆိုမနက္စာေလးေတာ့စားေပးရမယ္ေနာ္..

Share this article

မနက္စာဆိုတာတစ္ခ်ိဳ ့လူေတြအတြက္မစားျဖစ္တဲ့ အရာတစ္ခုလိုေတာင္ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ေန ့စဥ္လွဳပ္ရွား မွဳေတြကစီးခ်က္မညီတဲ့အခါမနက္စားကိုလႊတ္ထားတဲ့သူေတြမ်ားလာျကပါတယ္။အိပ္ယာထေနာက္က်လို ့့ျဖစ္ေစအလုပ္ေနာက္က် ေက်ာင္းေနာက္က် နဲ ့မစားျဖစ္ျကတဲ့မနက္စာကတကယ္ေတာ့လူတိုင္းအတြက္လိုအပ္ပါတယ္။မနက္စာစားျခင္းကက်န္းမာေစတဲ့အျပင္တေန ့တာလုပ္ရမယ့္လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြအတြက္အားျဖစ္ေစတာပါ။ဒီေတာ့မနက္စာမစားရင္လုပ္ရမယ့္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကေကာင္းေကာင္းမျဖစ္ေျမာက္နိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့။အေတြးအေခၚပိုင္းဆိုင္ရာအလုပ္လုပ္ပံုကအစ ကြာပါတယ္။ဒါေျကာင့္ျဖစ္နိုင္မယ္ဆိုရင္ မနက္စာကိုမေက်ာ္သင့္ပါဘူး။ဒါေပမယ့္လည္းက်န္းမာေရးနဲ ့မညီိိညြတ္တဲ့မနက္စာမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့မစားတာကပိုေကာင္းပါတယ္။လူနည္းစုေလာက္သာအိမ္မွာေသခ်ာျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္ျပီးမနက္စာကိုစားျကတာပါ။အမ်ားစုကေတာ့အလြယ္တကူဝယ္စားတတ္ျကပါတယ္။အဲ့လိုဝယ္စားတဲ့အစားအစာေတြကက်န္းမာေရနဲ ့ညီညြတ္တဲ့မနက္စာျဖစ္ဖို ့လိုပါတယ္။အျမန္ရနိုင္တဲ့ fast food ေတြမွာလည္းတခ်ိဳ ့ကအဆင္ေျပျပီးတခ်ိဳ ့ကေတာ့မစားသင့္တဲ့မနက္စာပါ။Healthy ျဖစ္ေစတဲ့မနက္စာေတြထဲကတစ္ခ်ိဳ ့ကိုေျပာျပခ်င္ပါတယ္။အေနာက္တိုင္းနိုင္ငံေတြနဲ့မတူတဲ့ျမန္မာနိုင္ငံရဲ ့အမ်ားစုစားေလ့ရွိတဲ့မနက္စာကေတာ့ မုန့္ဟင္းခါး နဲ ့ထမင္းေျကာ္ပါ။ဒါေတြကေရာအာဟာရျဖစ္ရဲ ့လားဆိုေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္အာရွရဲ ့healthy breakfast စာရင္ဝင္ထားတဲ့ ၂မ်ိဳးပါ။ဓေလ့ထံုးစံအလိုက္စားေသာက္က်တဲ့အစားအစာေတြမတူတာမို ့ျခံဳေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ျကက္ဥ ၊ ဆန္နဲ ့ပတ္သတ္တဲ့ထမင္း ၊ ျမန္မာမုန္ ့အမ်ားစုရယ္ေနာက္ျပီး ဂ်ံဳနဲ ့ပတ္သတ္တဲ့အစားအစာေတြ ၊ အိႏၵိယအစားအစာအမ်ားစုကလည္းတကယ္ကိုအာဟာရ ျဖစ္ေစပါတယ္။ဂ်ံဳေခါက္ဆြဲ ၊ ျကာဇံ စတာေတြကေတာ့ ready made မဟုတ္တာမ်ိဳးကသာ healthy breakfast ျဖစ္ေစမွာပါ။fruit juice ၊ milk ၊ coffee ၊ tea နဲ ့oak စတာေတြကေတာ့သင့္မနက္စာစရင္းထဲထည့္ထားသင့္တဲ့ healthy ျဖစ္ေစမယ့္အရာေတြပါ။အဲ့လိုမနက္စာေတြကိုအခုဆိုလြယ္လြယ္ဝယ္ယူရပါေသာ္လည္းမစားျဖစ္တဲ့လူေတြရွိျကေသးတာမို့က်န္းမာေစဖို ့ရာမနက္စာကိုမေရွာင္သင့္ပါဘူးေနာ္။ေန ့တစ္ေန့ ရဲ  ့အစမွာမနက္စာကိုမစားဘူးဆိုရင္ေတာ့ခႏၶာကိုယ္အတြင္းဓါတ္ေျပာင္းလဲဖြဲ ့စည္းမွဳကို ေနွးေစျပီးအဆီပိုေတြကိုမေခ်ဖ်က္ေပးနိုင္ေတာ့ပါဘူး။မနက္စာစားျခင္းကဆာေလာင္မွဳကိုလည္းတားဆီးေပးနိုင္ျပီး ေန ့လည္စာအခ်ိန္မွာသင့္တင့္သေလာက္ဘဲစားေတာ့တဲ့အတြက္ weight တက္မွာမစိုးရိမ္ရပါဘူး။မနက္စာစားျခင္းကဝေစတယ္ဆိုတာမဟုတ္ပါဘူးေနာ္။ဆာေလာင္မေနတဲ့တြက္တေန ့တာကိစၥေတြကိုအာရံုစိုက္နိုင္ျပီးအေတြးအေခၚေကာင္းေတြကိုရေစတာမို ့စိတ္ဖိစီးမွဳမမ်ားရေတာ့တဲ့အေပၚဆက္စပ္ျပီးေကာင္းက်ိဳးေတြရွိပါေသးတယ္။ဒီေတာ့အခ်ိန္လုျပီးအလုပ္လုပ္ေနရရင္ေတာင္မနက္စာစားဖို ့အခ်ိန္နည္းနည္းေတာ့ေပးသင့္တယ္လို ့ထင္ပါတယ္။အဲ့အခ်ိန္ေလးေျကာင့္သင့္ေနတစ္ဝက္ေလးကပိုျပီးေတာ့စိတ္ခ်မ္းသာနိုင္မွာပါ။

Editor : Bo



Share this article

TOP 5 ARTICLES


Celebrity News   |   Posted on Nov 8, 2019

Nihi Sumba resort ကို Hon...


Parties & Events   |   Posted on Nov 8, 2019

MDS မှ Junction Square တွ...


Celebrity Style   |   Posted on Nov 8, 2019

မိုးဟေကိုရဲ့ Myanmar Trad...

Sign Up for MODA Newsletters







Why we asked you this information to be in touch with us? We will regularly send you some news, invitations, promotions, etc, by email or by SMS.