Art & Books   |   Posted on Aug 10, 2016 by Tun Lin

ျမန္မာ့ပန္းခ်ီေလာက ဖြံ႕ ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးလမ္းစဥ္ကို ပံုေဖာ္ေနသူ River Gallery ပိုင္ရွင္ Gill Pattison ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း


ျမန္မာပန္းခ်ီကားေတြကို ၀ယ္စုထားခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဒီအခ်ိန္ကာလဟာ အသင့္ေတာ္ဆံုးအခ်ိန္ကာလတစ္ခုပါပဲ။

Share this article

Gill Pattison ဆိုတဲ့ နယူးဇီလန္သူအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ ျမန္မာ့ပန္းခ်ီေလာကကို စိတ္၀င္စားမႈအရိွန္လြန္ကဲသြားတယ္လို႔ပဲေျပာရပါမယ္။ သူမဟာ ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာေတြကိုေလးစား ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံက ပန္းခ်ီကားေတြကို ႏွစ္သက္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတာေၾကာင့္ River Gallery ဆိုတဲ့ ပန္းခ်ီျပခန္းတစ္ခုကိုတည္ေထာင္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ စတင္တည္ေထာင္စဥ္ကတည္းက သူမဟာ ျမန္မာ့ပန္းခ်ီေလာကအေပၚ ဘယ္လိုေစတနာထား တယ္ဆိုတာ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

River Gallery ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ကမ္းနားလမ္းမွာရိွတဲ့ Strand Hotel အတြင္းမွာဖြင့္လွစ္ထားသလို၊ ေနာက္ထပ္çထပ္တိုးၿပီး River Gallery2 ကိုလည္း Strand Hotel ကပ္ရက္လမ္းပဲျဖစ္တဲ့ ၃၇ လမ္း နဲ႔ ၃၈ လမ္း(ေအာက္ဘေလာက္)၊ အမွတ္ ၃၃/၃၅ မွာဖြင့္လွစ္ထား ပါတယ္။ ဒီျပခန္းဟာ လမ္းႏွစ္ဘက္စလံုးမွာ ၀င္ေပါက္ေတြရိွတဲ့အတြက္ ဘယ္လမ္းကပဲ ၀င္လာ၀င္လာ အဆင္ေျပပါတယ္။ ပန္းခ်ီခ်စ္သူေတြအေနနဲ႔ River Gallery က ပန္းခ်ီကားေတြကို စိတ္၀င္စားတယ္ဆိုရင္ www.rivergallerymyanmar.com မွာလည္း၀င္ေရာက္ၾကည့္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီ၀က္ဆိုဒ္မွာဆိုလို႔ရိွရင္ စိတ္ႀကိဳက္ ပန္းခ်ီဆရာ ေတြကိုတစ္ဦးခ်င္းရွာေဖြႏိုင္သလို၊ web ေပၚမွာျပသထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြကိုလည္း မွန္ဘီလူးျပဳလုပ္ခ်က္တပ္ဆင္ေပးထားတဲ့အတြက္ အြန္လိုင္းေပၚကပဲ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ကို အနီးကပ္ၾကည့္႐ႈႏိုင္သလို ၀ယ္ယူ မႈေတြလည္းျပဳလုပ္ႏိုင္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ တိုက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ River Gallery ရဲ႕ Hotline ဖုန္းနံပါတ္ ၀၁-၃၇၈ ၆၁၇ ကိုဆက္သြယ္ႏိုင္ပါတယ္။(ယခု အင္တာဗ်ဴးသည္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလထုတ္ MODA မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပပါရိွခဲ့သည္။)

Gill နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈေလးကိုသိခ်င္ပါတယ္။ ဒီကိုေရာက္လာတာ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ရိွေနၿပီလဲဗ်။
ျမန္မာျပည္ကို ေရာက္တာက ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ကပါ။ ၁၃ ႏွစ္ျပည့္ေနၿပီေပါ့။ လာတုန္းကေတာ့ ဒီမွာ ၁ ႏွစ္၊ ၂ ႏွစ္ေလာက္ပဲ ေနျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ထားခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဒီမွာ အၾကာႀကီးေနျဖစ္သြားတယ္ေပါ့။

အၾကာႀကီးေနျဖစ္သြားတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ဘာမ်ားလဲဗ်။
ဒီကိုေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္ ကြၽန္မမွာ သမီးေလးတစ္ေယာက္ရိွပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက သူ ၂ ႏွစ္အရြယ္ပဲ ရိွပါေသးတယ္။ ဒီမွာရိွေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို သေဘာက်တယ္။ ဒီမွာ ရိွေနတဲ့လူေတြကိုလည္း တစ္ခုခုလုပ္ေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ထင္တယ္။ စီးပြားေရးလည္းလုပ္ရင္းနဲ႔ ေနရတာလည္း အဆင္ေျပတယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္ပါ။

Gill အေနနဲ႔ ဒီျပခန္းပိုင္ရွင္ဆိုတာအျပင္ တျခားပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္အလုပ္အကိုင္တစ္ခုခုကို အဆင္ေျပရင္မိတ္ဆက္ေပးႏိုင္မလား။
ကြၽန္မ ေဟာင္ေကာင္မွာေနတုန္းက City Bank မွာလုပ္တယ္။ Banker လို႔ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အဲဒီမတိုင္ခင္တုန္းကေတာ့ ယူေကမွာ Consortium လုပ္တယ္။ ေဟာင္ေကာင္ကေနၿပီးေတာ့မွ ဒီကိုေရာက္လာတယ္ေပါ့။ ဒီ Gallery Owner အျပင္ထပ္ေျပာလို႔ရတာကေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ပဲေပါ့။

စေရာက္လာခါစတုန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ လူေတြရဲ႕ ေနထိုင္မႈပတ္၀န္းက်င္ပံုစံေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုခံစားမိလဲ။
ကြၽန္မက အရင္ကတည္းက ပန္းခ်ီေတြ အႏုပညာေတြကို စိတ္၀င္စားတဲ့အတြက္ စေရာက္လာခါစကတည္းက ဒီပန္းခ်ီအႏုပညာေတြကို ကြၽန္မပထမဆံုးစၿပီးသတိထားမိခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္မမွာ ပန္းခ်ီနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ျဖစ္တာမ်ိဳးေတာ့မရိွပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပန္းခ်ီျမင္ရင္ ၾကည့္ခ်င္တဲ့ ၀ါသနာ၊ ဗီဇေတာ့ရိွတယ္။ ေရာက္ခါစတုန္းကေတာ့ ပန္းခ်ီကားေတြကို စိတ္၀င္စားလို႔ၾကည့္တယ္။ ဒီက Skill ေတြကို သတိထားမိတယ္။ ၾကည့္ရင္းနဲ႔ ပိုစိတ္၀င္စားတဲ့အခါက်ေတာ့ ျပပြဲမွာျပေနတာတင္မကေတာ့ဘဲနဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္ကို သြားၾကည့္ျဖစ္တယ္။ ပန္းခ်ီဆရာေတြက ကန္က႐ိုက္တိုက္ျမင့္ေတြေပၚမွာေနၾကတဲ့သူေတြလည္း မ်ားေတာ့ တက္လိုက္ဆင္းလိုက္နဲ႔ လိုက္လည္ဖူးပါတယ္။ သြားၾကည့္တဲ့အခါ ဘာကိုေတြ႕ရလဲဆိုေတာ့ ဒီမွာက Skill ေတြအရမ္းေကာင္းတယ္။ ဖန္တီးမႈေတြအရမ္းေကာင္းတယ္။ ဒါနဲ႔ကြၽန္မ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုလုပ္ေပးဖို႔ စိတ္ကူးရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာတိုင္းမ္နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ကြၽန္မရဲ႕ ပထမဦးဆံုးေျခလွမ္းလို႔ေျပာလို႔ရပါတယ္။

ဒီၿပိဳင္ပြဲက ဘယ္လိုျဖစ္သြားတာလဲဆိုေတာ့ ပထမက ဖစ္လစ္ေမာရစ္စီးကရက္ကုမၸဏီကေနႀကီးမွဴးၿပီး အာဆီယံမွာ ပန္းခ်ီၿပိဳင္ပြဲေတြလုပ္ေပးတယ္။ ျမန္မာျပည္ကပန္းခ်ီဆရာ ေတြက အဲဒီၿပိဳင္ပြဲ၀င္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြရိွတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဖစ္လစ္ေမာရစ္ကျမန္မာႏိုင္ငံက ပန္းခ်ီဆရာေတြကို ႐ုတ္တရက္အေၾကာင္းၾကားတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံပါ၀င္ခြင့္မရိွေတာ့ဘူးလို႔ေပါ့။ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနအေၾကာင္းတစ္ခု ခုေၾကာင့္ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ ပါလို႔မရေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ဒီၿပိဳင္ပြဲ၀င္ဖို႔လုပ္ထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြက ဒီအတိုင္းႀကီးျဖစ္သြားတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာေတြကလည္း ဘာလုပ္ရမယ္မွန္းမသိေတာ့ဘူး။ ႐ုတ္တရက္ေပၚလာတဲ့ အေျခအေနေပါ့ေနာ္။ ကြၽန္မကလည္း ပန္းခ်ီကို အရမ္းစိတ္၀င္စားတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္ေနေတာ့ ဒီမွာပဲၿပိဳင္ပြဲလုပ္ျဖစ္သြားတယ္။

စီးပြားေရးအရၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ Gallery လုပ္ငန္းက ဘယ္လိုအေနအထားမွာ ရိွေနတယ္ထင္သလဲ။
ဒီေမးခြန္းမေျဖခင္မွာ ကြၽန္မအေရွ႕ကေမးခြန္းကို ျပန္ေကာက္ၿပီးေျပာရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ျမန္မာျပည္က ပန္းခ်ီဆရာေတြအတြက္ ပန္းခ်ီကားျပသစရာေနရာအရမ္းရွားပါးေနပါတယ္။ gallery ေတြလည္း သိပ္မရိွပါဘူး။ ပန္းခ်ီကားေတြကိုၾကည့္မယ္ဆိုလို႔ရိွရင္လည္း gallery မရိွတဲ့အခါက်ေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာအိမ္သြားၾကည့္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ဘူးေလ။ လုပ္ငန္းတြင္က်ယ္မႈမရိွတာလည္း ပါတာေပါ့ေလ။ ကြၽန္မဒီ gallery ကိုစလုပ္ျဖစ္တာ အဲဒါေတြလည္း ပါပါတယ္။အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာေတြအတြက္ Activities ေတြ၊ ပ႐ိုမိုးရွင္းစတာေတြလုပ္ေပးမယ့္ gallery မ်ိဳးမရိွေသးဘူး။ အဲဒါေတြက ဒီ River Gallery ကိုစတင္ျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ရပ္ဆိုလည္းမမွားပါဘူး။|

အခုေမးခြန္းကို ဆက္ေျဖရမယ္ဆိုရင္ စကတည္းက ဒီ gallery လုပ္ငန္းက အရမ္းျမတ္မွာပဲဆိုၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ၿပီးလုပ္လို႔မရပါဘူး။ ဒီအလုပ္အေပၚမွာ စိတ္၀င္စားမႈရိွရမယ္။ ဒီအလုပ္ကို ၀ါသနာပါရမယ္။ ပန္းခ်ီဆရာေတြကို အားေပးေထာက္ပံ့ရမယ္။ ကံေကာင္းရင္ေတာ့လည္း အျမတ္ေငြထြက္ရင္ ထြက္လာႏိုင္တာေပါ့ေနာ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ အႏုပညာကို Promote လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔လုပ္ရပါမယ္။ က်ိန္းေသေပါက္ အျမတ္ထြက္မယ္ဆိုတဲ့ လုပ္ငန္းမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး။ ခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အရင္ကထက္စာရင္ gallery ေတြက နည္းနည္းမ်ားလာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္းအားျဖင့္ အရမ္းနည္းပါတယ္။

River Gallery ဆိုတဲ့နာမည္ကေရာ ဘယ္သူေပးထားတာလဲဗ်။ ဒီနာမည္က ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ေဖာ္ေဆာင္ေနပါသလဲ။
River Gallery ဆိုတဲ့နာမည္ကို ကြၽန္မကိုယ္တိုင္ပဲေပးထားတာပါ။ နံပါတ္တစ္အခ်က္ကေတာ့ ရန္ကုန္ျမစ္ရဲ႕နံေဘးမွာရိွလို႔ပါ။ နံပါတ္ႏွစ္အခ်က္ကေတာ့ ဒီျမစ္ေၾကာင္းက သူ႔ျမစ္ေၾကာင္းကေန ပင္လယ္ သမုဒၵရာထဲ စီးဆင္းသလိုပဲ။ ဒီျမန္မာႏိုင္ငံက ပန္းခ်ီအႏုပညာေတြဟာလည္း ဒီျမစ္ေၾကာင္းကေလးစီးသလိုပဲ ႏိုင္ငံတကာ အႏုပညာရပ္၀န္းဆီ စီးဆင္းေစမယ္ ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ေလးနဲ႔ပါ။

လက္ရိွမွာ ျမန္မာ့ ပန္းခ်ီေလာကကို Gill အေနနဲ႔ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ျမန္မာႏိုင္ငံက ပြင့္လင္းလာတဲ့အခါမွာ ႏိုင္ငံတကာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေတြနဲ႔ ဧည့္သည္ေတြမ်ားလာတယ္။ ပိုၿပီးေတာ့ အခြင့္အလမ္းေတြပိုမ်ားလာတယ္ေပါ့။ gallery ေတြကလည္း ပိုမ်ားလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ပန္းခ်ီဆရာေတြကလည္း သူတို႔ရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေတြကို ျပသခြင့္ပိုရလာတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ပန္းခ်ီဆရာေတြက ႏိုင္ငံျခားကပြဲေတြသြားလို႔ရတယ္။ Artist Residency ဆိုတာရိွတယ္။ အဲဒီမွာပန္းခ်ီဆရာေတြက ၁ လ၊ ၂ လစသျဖင့္ ပန္းခ်ီေရးဆြဲၾကတာမ်ိဳးရိွတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ေလ့လာၾကတယ္။ ပညာခ်င္းဖလွယ္ၾကတာ၊ အယူအဆခ်င္းမွ်ေ၀ၾကတာရိွတယ္။ အဲဒီလို အခြင့္အေရးေတြပိုပိုၿပီးေတာ့မ်ားလာတယ္ေပါ့။

အနာဂါတ္ ျမန္မာ့ပန္းခ်ီေလာကကိုေရာ Gill ဘယ္လိုသံုးသပ္ခ်င္ပါသလဲ။
ျမန္မာ့အနာဂါတ္ပန္းခ်ီေလာကကို ဘယ္လိုေျပာရမလဲဆိုရင္ အစကတည္းက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာက ပန္းခ်ီအႏုပညာေလာကတစ္ခုလံုးကမဖြံ႕ ၿဖိဳးဘူး။ မဖြံ႕ ၿဖိဳးဘူးဆိုတာ ေဖာင္ေဒးရွင္းေတြ မရိွဘူး။ စေကာလား ရွစ္ေပးတာေတြမရိွဘူး။ ပန္းခ်ီ၀ါသနာရွင္ေလးေတြကို ေထာက္ပံ့မႈေကာင္းေကာင္းမေပးႏိုင္ဘူး။ ဒီမွာက ပန္းခ်ီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေက်ာင္းေတြလည္း အရမ္းနည္းပါတယ္။ ရိွတဲ့ ေက်ာင္းေတြမွာလည္း တကယ္ရိွအပ္တဲ့၊ လိုအပ္တဲ့ပစၥည္းကိရိယာေထာက္ပံ့မႈအပိုင္းက မျပည့္စံုတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒါေတြက ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ျပည့္စံုေနၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာ ပန္းခ်ီအလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲေတြ မၾကာခဏလုပ္ၾကတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒါေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျဖည့္ဆည္းႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာ့အနာဂါတ္ပန္းခ်ီေလာကက ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို တိုးတက္လာမွာပါ။ ဘာလို႔လဲဆို အခုေတာင္ ဒါေတြအျပည့္ အစံုမရိွဘဲ ျမန္မာ့ပန္းခ်ီေလာကဟာ ေတာ္ေတာ္ထြန္းေပါက္ေနလို႔ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြကို ကြၽန္မတို႔နားလည္ေပးလို႔ရပါတယ္။ တျခားလိုအပ္ခ်က္ေတြအမ်ားႀကီးရိွေနေသးေတာ့ ဒါေတြကို မလုပ္ႏိုင္ေသး တာနားလည္လို႔ရပါတယ္။ လူေတြမွာလည္းလိုအပ္ခ်က္အရမ္းမ်ားေနတဲ့အခါက်ေတာ့ အႏုပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ခံစားမႈက အားနည္းေနေသးတယ္လို႔ေျပာရပါမယ္။ ဥပမာ-စေန၊တနဂၤေႏြအားလပ္ရက္မွာ လူေတြကို ပန္းခ်ီျပခန္းတို႔၊ အႏုပညာျပတိုက္တို႔ သြားမလား တျခားကိုယ့္လိုအပ္ခ်က္ေတြလုပ္မလားဆိုရင္ တျခားလိုအပ္ခ်က္ေတြပဲလုပ္ၾကမွာေပါ့။ ဒါေတြကလည္း အရမ္းကိုျပည့္စံုသြားတဲ့အခါက်မွ လုပ္ၾကတာေလ။ ဒီလိုမ်ိဳးျဖစ္လာ ရင္ေတာ့ အရမ္းေကာင္းတာေပါ့။

ပန္းခ်ီေလာကမွာ အယူအဆခ်င္းအတိုက္အခံျဖစ္ေနသူေတြကိုေရာ ဘယ္လိုျမင္လဲ။
ဟုတ္လား။ ကြၽန္မေတာ့ သိပ္သတိမထားမိပါဘူး။ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမဆို ဘယ္ေနရာမွာမဆို ဒါမ်ိဳးရိွတတ္ပါတယ္။ ရိွႏိုင္ပါတယ္။ ရိွၿပီးသားအႏုပညာေတြနဲ႔ ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့အႏုပညာကို စြဲစြဲၿမဲၿမဲေရးေန တဲ့သူေတြလည္းရိွသလို၊ ဒီေဘာင္ကေန ဒီေနရာကေန တစ္ခုခုကို ေက်ာ္ၿပီးေတာ့လုပ္ခ်င္တယ္၊ ေဖာက္ထြက္ခ်င္တဲ့သူေတြလည္းရိွပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးေတြေတာ့ ရိွတတ္ပါတယ္။ အ၀တ္အစား၀တ္ဆင္တဲ့ ဖက္ရွင္ ဆိုရင္ေတာင္ ေခတ္ကို တအားႀကီးလိုက္ၿပီးေျပာင္းလဲ၀တ္ဆင္တတ္ၾကတဲ့သူေတြနဲ႔၊ အရင္ေခတ္ရိွၿပီးသားအဆင္တန္ဆာေတြကိုပဲ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ သူေတြရိွသလိုမ်ိဳးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္မကေတာ့ အဲလိုအယူအဆခ်င္း တိုက္ခိုက္ေနၾကတာေတြကို သိပ္သတိမထားမိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပန္းခ်ီေစ်းကြက္မွာေတာ့ ပန္းခ်ီကားကိုၾကည့္လိုက္ရင္ ပန္းခ်ီကားအေၾကာင္းအရာကိုသိၿပီး၀ယ္တဲ့သူေတြက ပိုမ်ားပါတယ္။ အရမ္းေမာ္ဒန္ျဖစ္တဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြကိုေတာ့ ၀ယ္တဲ့သူေတြရိွတယ္။ ဒါေပမဲ့ အေရအတြက္နည္းပါေသးတယ္။ Landscape ကိုဆြဲထားမယ္၊ Portrait ေတြဆြဲထားမယ္ ဒီလိုမ်ိဳး အေၾကာင္းအရာကိုသိတဲ့ပံုေတြကို ၀ယ္ယူသူေတြမ်ားပါ တယ္။

Gill အေနနဲ႔ ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာေတြထဲက ဘယ္ပန္းခ်ီဆရာေတြကို ေလးစားသေဘာက်လဲ။
ဒီက ပန္းခ်ီဆရာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ကြၽန္မသေဘာက်ပါတယ္။ သေဘာသာမက်ဘူးဆိုရင္ ကြၽန္မ ဒီေနရာမွာ ဘယ္ေနရိွပါ့မလဲ။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္မ၀န္ခံပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က တစ္ခုခုကို ဖန္တီးဖို႔ အရမ္းကို အာသီ သျဖစ္ေနပါတယ္။ ႀကိဳးစားေနတဲ့သူေတြရိွပါတယ္။ အဲဒီထဲက တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေအာင္ကိုပါ။ သူက ပန္းခ်ီမွမဟုတ္ဘူး။ တျခားအႏုပညာဖန္တီးမႈေတြမ်ားစြာကို ဖန္တီးဖို႔ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ River Gallery 2 ထဲက ဆိုက္ကားဟာဆိုရင္ ေအာင္ကို႔လက္ရာပါ။ ၿပီးေတာ့ သူက ဗီဒီယို documentary ေတြ၊ Installation Art ေတြအမ်ားႀကီးပဲ၊ အၿမဲတမ္းအသစ္လုပ္ႏိုင္ေအာင္ သူႀကိဳးစားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူ႔ကိုသေဘာ က်တယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ထိန္လင္းပါ။ သူကလည္း မတူတဲ့အျမင္ေတြနဲ႔ အၿမဲတမ္းအသစ္အသစ္ေတြႀကိဳးစားလုပ္တယ္။ သူတို႔မွာ ပါရမီရိွတဲ့ အယူအဆေတြေတြ႕ရတယ္။ ေရခံေျမခံေကာင္းတဲ့ အရည္အခ်င္းေပါ့။ ေျမေကာင္းေတာ့ ဘယ္လိုမ်ိဳးေစ့ခ်ခ်ေပါက္ေျမာက္တဲ့ ညာဥ္မ်ိဳးပါ။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ကိုေဇာ္၀င္းေဖ။ သူက Landscape ေတြဆြဲတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူက Landscape ေတြဆြဲတဲ့ေနရာမွာ ထူးျခားမႈရိွတယ္။ ေျပာင္းလဲေနတယ္။ သူလည္း အရမ္းႀကိဳးစားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္မို႔ ကြၽန္မသေဘာက်ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အားလံုးကေတာ့ ေကာင္းၾကပါတယ္။ အားလံုးက အခက္အခဲေတြ အတားအဆီးေတြ ကို ေက်ာ္လႊားၿပီးႀကိဳးစားခဲ့ၾကေတာ့ေကာင္းၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရြးထုတ္ေပးပါဆိုရင္ေတာ့ ခုနက ၃ ေယာက္ကိုေရြးထုတ္ေပးခ်င္ပါတယ္။

ပန္းခ်ီခ်စ္သူေတြအတြက္ သတင္းေပးစကားတစ္ခုခုေလာက္ေျပာေပးပါဦး။
Message ေလးတစ္ခုေပါ့ ကြၽန္မေပးပါ့မယ္။ သင္ဟာ ျမန္မာပန္းခ်ီကားေတြကို စိတ္၀င္စားလို႔ ၀ယ္ခ်င္တယ္၊ စုထားခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဒီအခ်ိန္ကာလဟာ အသင့္ေတာ္ဆံုးအခ်ိန္ကာလတစ္ခုပါပဲ။ တျခား တိုးတက္ၿပီးႏိုင္ငံေတြမွာဆိုရင္ ပန္းခ်ီကားေတြရဲ႕ ေစ်းႏႈန္းေတြက ကိုယ္မမီႏိုင္တဲ့ေစ်းေတြျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအခ်ိန္မွာ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ကားေတြ႕ရင္ေတာ့ ၀ယ္ထားသင့္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္တိုးတက္လာ တာနဲ႔အမွ် သူ႔အေနာက္ကအရာအားလံုးလည္း လိုက္လာတတ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ၀ယ္ထားမယ္၊ စုထားမယ္ဆိုရင္ ေနာက္မက်ေသးပါဘူး။ တ႐ုတ္တို႔၊ အိႏၵိယတို႔က ပန္းခ်ီနဲ႔မယွဥ္ပါနဲ႔ဦး၊ ဖစ္လစ္ပိုင္တို႔၊ အင္ဒိုနီးရွား တို႔မွာဆိုရင္ေတာင္ နာမည္ရပန္းခ်ီဆရာဆိုရင္ အနည္းဆံုး ေဒၚလာ ၃ ေသာင္း ေလာက္ေပးႏိုင္မွရပါေတာ့တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ေတာ့ ဒီအခ်ိန္ဟာ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္မအႀကံျပဳပါရေစ။

Photographed and interviewed by River Gallery & Aung Lynn Thit



Share this article

TOP 5 ARTICLES


Fashion News   |   Posted on Mar 24, 2017

2017 CFDA ဆုေပးပြဲရဲ႕ စကာ...


Health & Fitness   |   Posted on Mar 24, 2017

အေရးေပၚသေႏၶတားေဆး ေသာက္ေတ...

Sign Up for MODA Newsletters







Why we asked you this information to be in touch with us? We will regularly send you some news, invitations, promotions, etc, by email or by SMS.