Art & Books   |   Posted on Jun 8, 2016 by kiki

​ပန္း​ခ်ီ​ႏွင့္​အ​တူ​႐ူး​ေန​ေသာ ​လူ​တစ္​ေယာက္ (​သို႕​မ​ဟုတ္)​ဆ​ရာ​ဝင္း​ေဖ​ျမင့္​ႏွင့္ ​ခ​ဏ​တာ​ေတြ႔​ဆံု​ျခင္း


ဘယ္ႏိုင္ငံ ဘယ္ပန္းခ်ီဆရာမဆို သဘာ၀ကို မေရးတတ္လို႕ လက္ရာမေကာင္းလို႕ ေမာ္ဒန္ကို ေရးၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္......

Share this article

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ အထင္ကရ ထိပ္တန္း ပန္းခ်ီဆရာေတြထဲမွာတစ္ဦးအပါအဝင္ျဖစ္တဲ့ ဆရာဝင္းေဖျမင့္ရဲ႔ လက္ေတြ႔ ဆီေဆးပန္းခ်ီ ေရးဆြဲျခင္းနဲ႕ ျပပြဲကိ ု ၂၀၁၅၊ ႏိုဝင္ဘာလ (၁)ရက္ေန႕ ကေန (၇)ရက္ေန႕အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ပန္းဆိုးတန္းလမ္း (ေအာက္ဘေလာက္) မွာရိွတဲ့ ေလာကနတ္ပန္းခ်ီျပခန္းမွာ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ႏိုဝင္ဘာလ(၂)ရက္ေန႕ကေန(၆)ရက္ေန႕အထိက ေရးနည္းတစ္မ်ိဳးစီအသံုးျပဳၿပီး ဆီေဆးပန္းခ်ီကား(၅)ကားကို ဆရာက တစ္ေန႕တစ္ကားႏႈန္းနဲ႕ လက္ေတြ႔ေရးဆြဲ ျပသခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီပြဲကို ပန္းခ်ီစိတ္ပါဝင္စားသူ အမ်ားအျပားတက္ေရာက္ေလ့လာခဲ့ၾကၿပီး ဆရာကလည္း ပန္းခ်ီနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ သူ႕ရဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳေတြ၊ သူတတ္ေျမာက္တဲ့ ပညာေတြနဲ႕ ပန္းခ်ီအေၾကာင္း၊ ပန္းခ်ီဆရာမ်ားအေၾကာင္းကို ပန္းခ်ီေရးဆြဲရင္း မ်ွေ၀ေပးခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဆရာက အေရာင္နဲ႕ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို အထူးရွင္းလင္းမ်ွေ၀ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာဝင္းေဖျမင့္ဟာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးလြန္းႂြကယ္၊ ဆရာသိန္းဟန္၊ ဆရာေပၚဦးသက္တို႕ထံမွာ တပည့္ခံ သင္ယူခြင့္ရခဲ့ၿပီး၊ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးနဲ႕ တစ္ဦး အယူအဆကြဲျပားပံုမ်ားနဲ႕ သူတို႕ဆီမွာ တပည့္ျဖစ္ခြင့္ရခဲ့တာဟာ သိပ္ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားၿပီး ကံေကာင္းခဲ့ေၾကာင္းကိုလည္း ဂုဏ္ယူဝင့္ႂြကားစြာနဲ႕ တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ ပန္းခ်ီခ်စ္သူမ်ားသို႕ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ပါတယ္။

ဆရာဝင္းေဖျမင့္ဟာ ဆီေဆးပန္းခ်ီကို တစ္စိုက္မတ္မတ္ အထူးျပဳ ေလ့လာေရးဆြဲသူတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး သဘာ၀ သ႐ုပ္မွန္ပန္းခ်ီေရးဆြဲတဲ့ေနရာမွာ ၾသခ်ရေလာက္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦး ျဖစ္သလို ဆရာ့ရဲ႔ ပန္းခ်ီကားေတြဟာ ျပည္ပထိေအာင္ထင္ရွားလို႕ေနပါတယ္။

အဆိုပါပြဲနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြအျပင္ တျခားပန္းခ်ီ အယူအဆတစ္ခ်ိဳ႕ကုိပါ ဆရာနဲ႔ ေတြ႔ဆံုအင္တာဗ်ဴးထားပါတယ္။

 

 

ယခုျပဳလုပ္တဲ့ ဆရာ့ရဲ႔ ဒီပြဲရဲ႔အေၾကာင္းအရာေတြကို နည္းနည္းေလာက္ေျပျပပါလားဆရာ။

ဒီပြဲက ပန္းခ်ီျပေရာင္းတဲ့ ပြဲမဟုတ္ဘူး။ ဆီေဆးပန္းခ်ီေရးျပတဲ့ပြဲပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဆီေဆးပန္းခ်ီေရးတဲ့သူေတြ နည္းလာတယ္။ ဆီေဆးပန္းခ်ီကို စိတ္ဝင္စားတဲ့သူေတြ မ်ားလာေအာင္လို႕ လက္ေတြ႔ဆီေဆးပန္းခ်ီ ေရးျပတာပါ။ ကိုယ္နားလည္တဲ့ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ေကာင္းမွန္းသိတဲ့ ဆီေဆးပန္းခ်ီေရးနည္းကို ေ၀ငွခ်င္လို႕ ဒီပြဲလုပ္တာပါ။

ဒီပြဲကေနၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုအက်ိဳးအျမတ္မ်ားေမ်ွာ္လင့္ပါသလဲဆရာ။

ဆီေဆးပန္းခ်ီကို စိတ္ဝင္စားတဲ့သူပိုမ်ားလာမယ္လို႕ထင္တယ္။ ေနာင္ႏွစ္ေတြမ်ားမွာ ဆီေဆးပန္းခ်ီေရးတဲ့သူေတြ ပိုမ်ားလာမယ္လို႕ထင္မိပါတယ္။ တကယ္တမ္း ဆီေဆးပန္းခ်ီက ေရးရတာ အရသာအင္မတန္ရိွတယ္။ ဇိမ္ရိွတယ္။ စိတ္ေအးလက္ေအးေရးလို႕ရတယ္။ တျခား ေရေဆးတို႕၊ Acrylic တို႕က ဆီေဆးေလာက္ဇိမ္မရိွဘူး။ ဆီေဆးေရးရင္းနဲ႕ရတဲ့ ခ်မ္းသာသုခဟာ ဘာနဲ႕မွမတူပါဘူး။ 

ဆရာက ဒီဆီေဆးတစ္မ်ိဳးတည္းကိုပဲ စြဲစြဲၿမဲၿမဲေရးဆြဲတာပါလားဆရာ။

ဟုတ္ပါတယ္။ အႏွစ္ေလးဆယ္ေက်ာ္ ဆီေဆးတစ္မ်ိဳးတည္းကိုပဲ စြဲစြဲၿမဲၿမဲေရးဆြဲလာတာပါ။

ဆရာေရးဆြဲျပတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြက Realism ေပါ့ဆရာ၊ သ႐ုပ္မွန္ပန္းခ်ီထဲမွာ ပါဝင္ပါသလားဆရာ။

သ႐ုပ္မွန္ပန္းခ်ီထဲမွာပါလိမ့္မယ္။ သ႐ုပ္မွန္ပန္းခ်ီအားျပဳတယ္ေပါ့ေနာ္။ သဘာ၀ကို အားျပဳတယ္။ သဘာ၀ရဲ႔ အရသာ၊ သဘာ၀ရဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ ေတြကိုေဖာ္ထုတ္တဲ့ဟာကို အားျပဳတယ္။ လူအမ်ားရဲ႔ သဘာ၀နဲ႕ကင္းလြတ္တဲ့စိတ္ကူးစိတ္သန္းကို ေဖာ္ထုတ္တာမဟုတ္ဘူး။ သဘာ၀ကိုအေျချပဳတဲ့ လူသားရဲ႔ စိတ္ကူးစိတ္သန္းနဲ႕ ခံစားခ်က္ကို ေဖာ္ထုတ္တဲ့ေရးဟန္ေတြပါ။

သ႐ုပ္မွန္ပန္းခ်ီဆိုတဲ့ ေနရာမွာ က်ြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ ခံစားမိတာတစ္ခုရိွတယ္ဆရာ။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ ရသပါတဲ့ သ႐ုပ္မွန္ပန္းခ်ီနဲ႕ ရသေပ်ာက္ေနတဲ့ သ႐ုပ္မွန္ပန္းခ်ီပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ အတိအက် detail ေရးဆြဲထားတဲ့ကားေတြကို ရသေပ်ာက္ေနသလိုခံစားမိပါတယ္ဆရာ။

ကိုယ္က ဒီလိုေရးတာ။ သစ္တံုးေရးတယ္ဆိုရင္ သစ္တံုးႀကီးနဲ႕တူဖို႕အဓိကမဟုတ္ဘူး။ သစ္တံုးႀကီးက ေပးေနတဲ့ စိတ္ခံစားမႈတစ္ခုေပါ့၊ လူကိုေပးတဲ့ စိတ္ခံစားမႈတစ္ခု အဲဒါကိုေရးျပတာ။ ဒီသစ္တံုးႀကီးၾကည့္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႔ စိတ္ခံစားမႈေပါ့ေနာ္။ အပင္ႀကီးလဲသြားၿပီ။ အဖိုးတန္တဲ့အပင္ၿပိဳလဲသြားတယ္။ ႏွေျမာတဲ့စိတ္၊ ဆံုး႐ႈံုးမႈကို ယူက်ံဳးမရျဖစ္တဲ့စိတ္ေတြေပါ့။ အဲဒီစိတ္ေတြကို ေရးတာ။ သရက္သီးသံုးလံုးေရးတယ္ဆိုပါေတာ့၊ သရက္သီးသံုးလံုးကို တစ္ထပ္တည္းတူေအာင္ေရးတာမဟုတ္ဘူး။ ႐ုပ္တူေအာင္ေရးတာမဟုတ္ဘူး။ သရက္သီးသံုးလံုးက ေပးေနတဲ့ အရသာကိုေရးတာ။

အတိအက် detail ဆြဲတယ္ဆိုတာက အဲဒါက်သူတို႕က အေတြးေတြေပးတာ။ အေတြးအားျပဳတာ conceptual art ေတြေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္က visual art ။ visual art က ပဒါသျဖစ္ဖို႕ဦးစားေပးပါတယ္။ သူတို႕က်ေတာ့ အေတြးေတြကိုဦးစားေပးပါတယ္။ ကိုယ္က visual art ကိုပိုသေဘာက်တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ပန္းခ်ီေရးတယ္။ မ်က္စိနဲ႕က visual picture ကိုဦးစားမေပးဘူး။ သူတို႕ပန္းခ်ီကားၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေတြးစရာျဖစ္ေအာင္လုပ္တာ။ thinking ဦးစားေပးတယ္ေပါ့။

ဆရာ့ရဲ႔ True Colour Studio အေၾကာင္းကိုလည္း နည္းနည္းမိတ္ဆက္ေပးပါလား ဆရာ။

True Colour Studio မွာ ကိုယ္ပန္းခ်ီဆြဲတယ္။ ဆြဲခ်င္တဲ့သူ လာဆြဲလို႕ရတယ္။ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရင္ေတာ့ လက္မခံဘူး။ သိခ်င္တာရိွလို႕လာေမးရင္ သိသေလာက္ေျပာျပမယ္။ ကိုယ္မသိရင္ေတာ့ မေျပာဘူး။ True Colour ရဲ႔ အဓိပၸာယ္က အစစ္အမွန္ကိုေျပာတာပါ။ အေရာင္ကိုေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ - သီေပါမင္းမ်ိဳးႏြယ္ဆိုပါစို႕။ ေဆြနီးမ်ိဳးစပ္ေတာ္တာနဲ႕လိုက္ေျပာရင္ အဲဒါ True Colour အစစ္မဟုတ္ဘူး။ သီေပါမင္းရဲ႔ ေျမးေတာ္၊ ျမစ္ေတာ္ အစစ္ဆိုရင္ ဒါဟာ True Colour ျဖစ္တယ္။ ပန္းခ်ီဆရာအစစ္ျဖစ္တယ္။ ပန္းခ်ီအေရာင္မဟုတ္ဘူး။ ပန္းခ်ီဆရာအတုမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္က ပန္းခ်ီဆရာအစစ္။ ပန္းခ်ီသမားအစစ္။ ကိုယ့္ေလာက္စစ္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ ျမန္မာျပည္မွာ တစ္ေယာက္မွမရိွဘူး။ ကိုယ္ေျပာရဲတယ္။ ကိုယ့္ေလာက္ ပန္းခ်ီ႐ူးတဲ့သူတစ္ေယာက္မွမရိွဘူး။ ကိုယ့္ေလာက္ပန္းခ်ီခ်စ္တဲ့သူတစ္ေယာက္မွမရိွဘူး။ ႐ူးမွရတာေလ။ မ႐ူးရင္မရဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ႏိုင္ငံေရး႐ူးခဲ့တာပဲ။ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးရဖို႕ ႐ူးခဲ့တာပဲ။ ဆရာေဒါက္တာ သန္းထြန္းလည္း သမိုင္းနဲ႕႐ူးခဲ့တာပဲ။ ကိုယ္လည္း ပန္းခ်ီနဲ႕႐ူးတာပါပဲ။

ပန္းခ်ီကားခ်ပ္တစ္ခ်ပ္ရဲ႔ အသက္လို႕ေခၚတဲ့အရာ(သို႕မဟုတ္)ေနရာ႐ႈေထာင့္က ဘာမ်ားပါလဲဆရာ။

ပံုေသေတာ့မရိွဘူးဗ်။ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ရဲ႔အသက္က ပန္းခ်ီကားနဲ႕မဆိုင္ဘူး။ ပန္းခ်ီဆရာနဲ႕ပဲဆိုင္တယ္။ ပန္းခ်ီဆရာကိုၾကည့္ၿပီးသတ္မွတ္ရတယ္။ အဲဒါလူေတြအဓိကလြဲေခ်ာ္ေနတာေပါ့။ ပန္းခ်ီကားၾကည့္ၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီကားက အသက္ဝင္တယ္။ ပန္းခ်ီကားက တန္ဖိုးရိွတယ္ေပါ့။ အဲလိုဆံုးျဖတ္ေနၾကတာ။ တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ပန္းခ်ီဆရာအဖိုးတန္မွ ပန္းခ်ီကားက အဖိုးတန္တာ။ ပန္းခ်ီဆရာက အေတြးအေခၚနက္နဲမွ ပန္းခ်ီကားက အေတြးအေခၚနက္နဲတာ။ ပန္းခ်ီဆရာက အႏုပညာဆန္မွ သူ႕ပစၥည္းက အႏုပညာျဖစ္လာတာ။ စီးပြားေရးဆန္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာေရးရင္ ေရာင္းတန္းပန္းခ်ီကားျဖစ္တာေပါ့။ ထင္ေပၚခ်င္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာေရးရင္ အထူးအဆန္းလုပ္ျပတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြေတြ႔ရမယ္။

ပန္းခ်ီနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ ပံုစံသစ္ေတြ ရွာေဖြေနတာမ်ားရိွသလားဆရာ။

အလိုလိုေတြ႔သြားပါလိမ့္မယ္။ အလိုလိုေတြ႔သြားတာမ်ိဳးသေဘာက်တယ္။ အၿမဲတမ္းေတြးေတာဆင္ျခင္ေနတယ္။ အၿမဲတမ္းဆက္စပ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ထိုက္တန္သေလာက္ေတြ႔လိမ့္မယ္လို႕ ယံုၾကည္တယ္။

မိမိမွာရိွတဲ့ပညာက ေပၚလာတဲ့ စိတ္ဆႏၵေနာက္ကို မလိုက္ႏိုင္ေလာက္တာမ်ိဳးေရာျဖစ္ဖူးပါသလားဆရာ။ ခုမဟုတ္လည္း အရင္တစ္ခ်ိန္ကေပါ့။

မရိွပါဘူး။ ပန္းခ်ီကို တကယ္တတ္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာမွာ အဲဒါမ်ိဳးဘာမွာမရိွဘူး။ ပန္းခ်ီပညာကို အေျခခံခိုင္ခိုင္မာမာမတတ္တဲ့သူကေတာ့ ရိွခ်င္ရိွမွာ။ ပန္းခ်ီကို အေျခခံပညာခိုင္မာတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္အတြက္ေတာ့ စိတ္ကူးတည့္ရာ အကုန္ေရးလို႕ရတယ္။ နတ္ျပည္လည္းေရးလို႕ရတယ္။ ငရဲျပည္လည္းေရးလို႕ရတယ္။ တစ္ခါမွမျမင္ဖူးဘဲ အကုန္ေရးလို႕ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္က အဓိပၸာယ္မရိွတာမေရးဘူး။ ကိုယ္က ငရဲမယံုဘူး။ နတ္ျပည္မယံုဘူး။ ေနာက္ဘ၀မယံုဘူး။ ကိုယ္က သဘာ၀တရားကို တန္ဖိုးထားတယ္။ ဒီကမာ႖ႀကီးရဲ႔ ျဖစ္တည္မႈကို တန္ဖိုးထားတယ္။ ကိုယ္က လက္ေတြ႔က်တာကို ပိုၿပီးေတာ့ ယံုတယ္။ သဘာ၀ကို တန္ဖိုးထားတယ္။ သဘာ၀ပ်က္စီးမွာကို ကိုယ္စိုးရိမ္တယ္။

 

 

ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီကိုေရာ ဆရာဘယ္လိုသေဘာထားပါသလဲ။

ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီမႀကိဳက္ပါဘူး။

က်ြန္ေတာ္ပန္းခ်ီအင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာဖတ္မိခဲ့ဖူးတာတစ္ခုရိွပါတယ္။ ေမာ္ဒန္ပန္းခ်ီက ဒီသဘာ၀တရားေတြကို ေရးဆြဲေနရတာ ၿငီးေငြ႔လာတာေၾကာင့္ မိမိရဲ႔ စိတ္ထြက္ေပါက္ေနာက္ကို လိုက္ရင္း ေရးဆြဲျဖစ္လာတာပါလို႕ဆိုထားပါတယ္။ ဆရာဘယ္လိုယူဆပါသလဲ။

ဘယ္ႏိုင္ငံဘယ္ပန္းခ်ီဆရာမဆို သဘာ၀ကို မေရးတတ္လို႕ လက္ရာမေကာင္းလို႕ ေမာ္ဒန္ကိုေရးၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ေျပာရဲတယ္။ realism ေရးတာ အရမ္းပင္ပန္းတယ္။ သဘာ၀ကို အၿမဲတမ္းေန႕တဓူ၀ေစာင့္ၾကည့္ေနရတယ္။ သဘာ၀ရဲ႔ အေျပာင္းအလဲအျဖစ္အပ်က္ေတြကိုေပါ့။ ကားတစ္ကားၿပီးဖို႕ အၾကာႀကီးေရးရတယ္။ သူတို႕အဲလို အခ်ိန္မေစာင့္ေတာ့ဘူး။ ျမန္ျမန္ျဖစ္ခ်င္လို႕ ျမန္ျမန္ၿပီးခ်င္လို႕ ေမာ္ဒန္လုပ္ၾကတယ္။

ဆရာ့ရဲ႔ ဘ၀မွာ ဒီပန္းခ်ီနဲ႕ရပ္တည္လာရတဲ့ မိမိရဲ႔ ဘ၀ကို ထိုက္တန္တယ္လို႕ယူဆပါသလားဆရာ။

သိပ္ယူဆတယ္။ သိပ္ထိုက္တန္တယ္။ ပန္းခ်ီကလြဲလို႕ ကိုယ္ဘာမွ မသိဘူး။ ပန္းခ်ီပဲသိတယ္။ ႏိုင္ငံေရးစိတ္မဝင္စားဘူး။ ဘာသာေရးစိတ္မဝင္စားဘူး။ စီးပြားေရးစိတ္မဝင္စားဘူး။ ကိုယ့္ပန္းခ်ီကားေတြ အႏုပညာတန္ဖိုးေတြ ျမင့္သထက္ျမင့္လာဖို႕၊ အႏုပညာပိုဆန္လာဖို႕ပဲ ကိုယ္ႀကိဳးစားေနတယ္။

 

 

 

 



Share this article

TOP 5 ARTICLES


Sex & Relationships   |   Posted on Apr 29, 2017

နာမည္ေက်ာ္ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား...


Celebrity News   |   Posted on Apr 29, 2017

Zombie ကမာၻပ်က္ကိန္းသာတစ္...


Celebrity News   |   Posted on Apr 29, 2017

ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ႀကီး Shak...

Sign Up for MODA Newsletters







Why we asked you this information to be in touch with us? We will regularly send you some news, invitations, promotions, etc, by email or by SMS.