Health   |   Posted on Jan 18, 2018 by Moe Thandar Lwin

စိတ္ညစ္တဲ့အခါ စားစရာ


စိတ္ညစ္ေနရင္ အစားစားတဲ့နည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းလိုက္ပါ

Share this article

လူသားေတြဟာ အၿမဲတမ္းေတာ့ မေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဒါဟာ သင္ေရာ၊ ကၽြန္မတို႔ေရာ လက္ခံထားရမယ့္ အမွန္တရားတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း မေပ်ာ္ရႊင္ပဲ စိတ္ညစ္ၾကရတဲ့အခ်ိန္ေတြကိုေရာ ကၽြန္မတို႔ ဘယ္လိုျဖတ္သန္းသြားၾကရင္ ေကာင္းမလဲ။ အစားသမားေတြကေတာ့ အစားစားရင္းျဖတ္သန္းတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ စိတ္ညစ္တဲ့အခ်ိန္မွ စားသံုးရင္ စိတ္ကိုအပန္းေျပၿပီး Stress ေတြကို တိုက္ထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့ အစားအစာေတြရွိပါတယ္။

Salmon

Omega 3 နဲ႔ အဆီျပည့္၀စြာပါ၀င္တဲ့ ဆယ္မြန္ငါးကေတာ့ သင့္ရဲ႕ကိုယ္ခႏၶာထဲက စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆယ္မြန္ငါးက အရသာရွိၿပီး အစားႀကိဳက္သူေတြ တန္ဖိုးထားၾကတဲ့အရာျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဆယ္မြန္ငါးစားျခင္းဟာ သင့္ကို ေပ်ာ္ရႊင္မႈေပးႏုိင္မွာပါ။ တစ္လႏွစ္ခါေလာက္ ဆယ္မြန္ငါးကို ပံုမွန္စားေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင့္ရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာနဲ႔ ဥာဏ္ရည္ကို အထူးေကာင္းမြန္ေစမွာပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ စားခ်င္စဖြယ္ ခ်က္ျပဳတ္နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးလည္း ရွိတာေၾကာင့္ အက်ိဳးေရာ အရသာေရာ ရွိတဲ့ အစားအစာတစ္မ်ိဳးပါေနာ္။

Dark Chocolate

ေခ်ာကလက္အခါးဟာ သင့္ရဲ႕ စိတ္ဖိစီးမႈ level ကိုသာမက သင့္ရဲ႕ ေဟာ္မုန္းအေျပာင္းအလဲကိုပါ ထိန္းညွိေပးႏိုင္တာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ေခ်ာကလက္အခါးကိုစားလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ဦးေႏွာက္ထဲမွာရွိတဲ့ Serotonin ကို ျမင့္တက္ေစၿပီး အဲဒီ့လိုျမင့္တက္လာျခင္းေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ စိတ္ဖိစီးမႈက ေလွ်ာ့က်သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ မွတ္ထားရမွာတစ္ခုက ေခ်ာကလက္တိုင္းဟာ ဒီလိုအက်ိဳးေက်းဇူးကို မေပးႏုိင္ပါဘူး။ ေခ်ာကလက္အခါးတစ္မ်ိဳးတည္းကသာ သင့္ကို ကူညီႏုိင္တယ္ဆိုတာကိုလည္း မေမ့လိုက္ပါနဲ႔ဦး။

Green Vegetable

စိတ္ေရာကိုယ္ေရာ ပင္ပန္းၿပီး အရမ္းကိုက်ဥ္းက်ပ္လာၿပီလို႔ ခံစားေနရၿပီဆိုရင္ အေကာင္းဆံုးအႀကံတစ္ခုရွိပါေသးတယ္။ ဒါကေတာ့ လက္ဆတ္ၿပီးသန္႔ရွင္းတဲ့ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြကို စားသံုးေပးဖို႔ပါပဲ။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ အစံုသုတ္ထားတဲ့ Salad တစ္ပြဲကို စားလိုက္မယ္ဆိုရင္ သင္ အရင္ကထက္ေတာ့ စိတ္လက္ေပါ့ပါးလာမွာပါ။ ေနာက္ၿပီး မ်က္လံုး၊ အာရံုေၾကာေတြကိုပါ အေထာက္အကူျပဳတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ သင့္ရဲ႕ တစ္ေန႔စာ အစာစားေသာက္ခ်ိန္တစ္ခုမွာေတာ့ ဒီလို ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြကို တစ္ႀကိမ္ သို႔မဟုတ္ တစ္ႀကိမ္ ပါ၀င္ေအာင္ ထည့္သြင္းစားသံုးေစခ်င္ပါတယ္။

Turkey & Blueberry

ဒီႏွစ္ခုကို တစ္ဆက္တည္းတြဲေျပာလိုက္တယ္ဆိုတာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း အစားနည္းတဲ့အစားအစာျဖစ္ေနလို႔ပါ။ ဆယ္မြန္ငါးကေတာင္ ဂ်ပန္စားေသာက္ဆိုင္ေတြေရာက္ရင္ အလြယ္တကူ မွာယူစားသံုးေလ့ရွိၾကေပမယ့္ ၾကက္ဆင္သားနဲ႔ Blueberry ကိုေတာ့ သိပ္စားေလ့စားထမရွိၾကပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဒီအစားအစာႏွစ္ခုကလည္း သင့္ရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာနဲ႔ စိတ္ႏွလံုးအတြက္ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျပဳေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Blueberry ကို ဥာဏ္ပညာနဲ႔ေတာင္ တင္စားၾကတာပါေနာ္။

အစားအေသာက္နဲ႔ ကုသတာက ေဆး၀ါးနဲ႔ကုသတာထက္ ပိုၿပီး ေဘးကင္းေစပါတယ္။ ဆယ္မြန္ငါး၊ ၾကက္ဆင္သားနဲ႔ Blueberry ဟာ သင္တို႔အတြက္ အလွမ္းေ၀းေနတယ္ဆိုရင္လည္း ျပႆနာမရွိပါဘူး။ သိပ္စိတ္ပ်က္ညစ္ညဴးလာၿပီး ရာသီဥတုမသာယာတဲ့ေန႔ေတြမွာ ေခ်ာကလက္အခါးကို သေရစာအျဖစ္စားေပးၿပီး မနက္စာ သို႔မဟုတ္ ေန႔လည္စာထဲမွာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ သုတ္ထားတဲ့ အသုတ္တစ္ပြဲကို စားေပးမယ္ဆိုလည္း အဆင္ေျပေနပါၿပီ။

 

Editor : Moethae Say



Share this article

TOP 5 ARTICLES


Celebrity News   |   Posted on May 21, 2018

Billboard Music Awards ဂီ...


Celebrity News   |   Posted on May 21, 2018

Royal Wedding က Meghan Ma...


Celebrity News   |   Posted on May 21, 2018

Prince Harry နဲ႔ Meghan M...


Parties & Events   |   Posted on May 21, 2018

အမ်ိဳးသမီးမ်ားအၾကားေရပန္း...


Style Note   |   Posted on May 21, 2018

White buttoned-down shirt...

Sign Up for MODA Newsletters







Why we asked you this information to be in touch with us? We will regularly send you some news, invitations, promotions, etc, by email or by SMS.