Opinions   |   Posted on Aug 26, 2019 by Ja Seng Pan

Stress ကင္းမဲ့ဇုန္သို႔ သြားၾကရေအာင္


စိတ္ဖိစီးတဲ့အေျခအေနမွာ စိတ္ကို ဘယ္လိုျပဳျပင္ေနထိုင္ရမလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ေလးေတြ

Share this article

လူတိုင္းစိတ္ဖိစီးမႈကို ႀကံဳေတြ႔ဖူးမွာပါ။ တစ္ခါတစ္ေလမွာ လုပ္ငန္းခြင္မွာျဖစ္ေစ၊ မိသားစုကိစၥျဖစ္ေစ၊ ခ်စ္သူသမီးရည္းစားကိစၥမွာျဖစ္ေစ အဆင္မေျပတဲ့အခါ စိတ္ဖိစီးလာတတ္ၾကပါတယ္။ မိမိတို႔ေန႔စဥ္ဘဝမွာ စိတ္ဖိစီးျခင္းဟာ ဆိုးရြားတဲ့ကိစၥတစ္ရပ္ပါ။ ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ဘဝကို Stress (စိတ္ဖိစီးမႈ) ဝင္လာတဲ့အခါ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီေတာ့ စိတ္ဖိစီးတဲ့အေျခအေနမွာ စိတ္ကို ဘယ္လိုျပဳျပင္ေနထိုင္ရမလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ေလးေတြကို ေျပာျပေပးသြားပါမယ္။

စိတ္ဖိစီးေနတဲ့အေျခအေနမ်ိဳးမွာ အိပ္ယာထဲမွာ ေခြမေနသင့္ပါဘူး။ အိပ္ယာထဲမွာေနျခင္းက သင့္ကို stress ေတြကေန မလြတ္ေျမာက္ေစႏိုင္တဲ့အတြက္ အိပ္ယာကေန ေစာေစာထပါ။ လန္းလန္းဆန္းဆန္းေနပါ။ အိပ္ယာထတဲ့အခ်ိန္ကေန ညအိပ္ယာဝင္ခါနီးအခ်ိန္ထိ မိမိတို႔ ပံုမွန္လုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြကို ပံုမွန္အတိုင္းလုပ္ေဆာင္ပါ။ ဒီလို အိပ္ယာကေန ေစာေစာထျခင္းက စိတ္ကို လန္းဆန္းေစမွာပါ။

သင့္တစ္ေန႔တာလုပ္ရမယ့္အရာေတြကို List လုပ္ပါ။ ဒီနည္းလမ္းဟာ သင့္ကို Stress Zone ထဲကေန ဆြဲထုတ္ေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ တစ္ေန႔တာ လုပ္ရမယ့္ activities, assignments ေတြနဲ႔ အၿပီးသတ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြကို List လုပ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ သင္ခံစားေနရမယ့္ stress ေတြကို ခဏတာေမ့ေပ်ာက္ေစမွာပါ။ ဒီနည္းလမ္းဟာ သင္စိတ္ဖိစီးေနတဲ့အရာကို မေတြးမိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္နည္းလမ္းတစ္ခုကေတာ့ သင့္ကိုယ္သင္ရွာေဖြပါ။ စိတ္ဖိစီးေနရတဲ့အေၾကာင္းအရာကို ေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစားသံုးသပ္ပါ။ ဆိုးဝါးတဲ့အေျခအေနတစ္ခုျဖစ္ေစ ရရွိလာတဲ့ရလဒ္ကို လက္ခံႏိုင္မွသာ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေနရတဲ့ stress ကို မိမိကိုယ္ကို မညွာမတာ ထပ္ကာထပ္ကာ  ျပန္လည္သံုးသပ္ပါ။ ဒီအဆင့္ကိုျဖတ္ေက်ာ္ႏိုင္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာ Stress Zone ကေနလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ပါၿပီ။

သင့္စိတ္နဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ကို Relax လုပ္ေပးပါ။ စာဖတ္ျခင္း၊ သီခ်င္းနားေထာင္ျခင္း အစရွိတဲ့ မိမိဝါသနာပါရာကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သလို ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္း၊ အားကစားလုပ္ျခင္းကလဲ အလိုေလ်ာက္ stress ေလ်ာ့ေစပါလိမ့္မယ္။

တရားထိုင္ပါ။ တရားထိုင္ျခင္းက စိတ္ၾကည္လင္ေစၿပီး စိတ္ထဲမွာရွိတဲ့ မေကာင္းတဲ့အေတြးအာရံုေတြ စိတ္ဖိစီးမႈေတြကို ေပ်ာက္ကင္းေစမွာပါ။ အေကာင္းဘက္ကေနေတြးႏိုင္တဲ့ စိတ္ကို ရရွိေစပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိနစ္ ၂၀ ေလာက္တရားထိုင္လိုက္ျခင္းက သင့္စိတ္ကို လန္းဆန္းေပါ့ပါးေစမွာပါ။

ကဲဒီေတာ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ကင္းၿပီး က်န္းမာလွပတဲ့ ေန႔ရက္ေတြကို ျဖတ္သန္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ နည္းလမ္းေလးေတြကို ေျပာျပၿပီးၿပီဆိုေတာ့ stress ေတြကို အေဝးဆံုးပို႔လိုက္ၾကရေအာင္ေနာ္။

 

Editor : Lin Lin



Share this article

TOP 5 ARTICLES


Celebrity News   |   Posted on Nov 8, 2019

Nihi Sumba resort ကို Hon...


Parties & Events   |   Posted on Nov 8, 2019

MDS မှ Junction Square တွ...


Celebrity Style   |   Posted on Nov 8, 2019

မိုးဟေကိုရဲ့ Myanmar Trad...

Sign Up for MODA Newsletters







Why we asked you this information to be in touch with us? We will regularly send you some news, invitations, promotions, etc, by email or by SMS.