People   |   Posted on Aug 1, 2016 by Tun Lin

THE MARIONETTE အျဖဴေရာင္မ်ားႏွင့္တိုင္းထြာျခင္း


စာသားေတြအားလံုးက ကြၽန္ေတာ့္ဘ၀နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့စာသားေတြပါ။ ကိုယ္ေတြ႕ေတြခ်ည္းပဲ ေရးျဖစ္ခဲ့တာ။

Share this article

THE MARIONETTE ရဲ႕ အျဖဴေရာင္မ်ားႏွင့္တိုင္းထြာျခင္း ေခြဟာ ၂၀၁၆ အတြင္းမွာ စိတ္၀င္စားစရာျမဴးဇစ္စတိုင္လ္နဲ႔ထြက္လာခဲ့တယ္။ Physical ေခြလုပ္ထားတာကိုက ႐ိုး႐ိုးကေလး၊ ကာဗာစာရြက္ရယ္၊ စေတကာရယ္၊ ေခြရယ္ ဒါပဲ။ သီခ်င္းေခါင္းစဥ္ေတြေတာ့ပါတယ္။ သီခ်င္းစာသားလည္းမပါဘူး။ ဘယ္သူေရးတယ္ ဘာညာလည္းမပါဘူး။ ဘယ္ေနရာမွာ အသံသြင္းတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာMixing & Mastering လုပ္တယ္ဆိုတာလည္း ထည့္မထားဘူး။ Myanmar Music Network ကေနျဖန္႔ထားတယ္။ တစ္ေခြ ၁၅၀၀ တဲ့။ ၀ယ္ေပ်ာ္တာေပါ့။ သူတို႔က အြန္လိုင္းေပၚမွာလည္း ဖရီးေဒါင္းလင့္ေတြကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္ Share ေပးတယ္။ အံၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ထြက္ၿပီးၿပီးခ်င္းမွာပဲ မထင္မွတ္ေလာက္ ေရာ့ခ္ပရိသတ္ေတြၾကားထဲ အေျပာမ်ားစရာျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ဒါဟာ ကိုမိုႏိုေလးတို႔ ကိုက်ားေပါက္ (Big Bag)တို႔ရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္လည္း အမ်ားႀကီးပါပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ကိုက အဲဒါေၾကာင့္ ၀ယ္နားေထာင္ျဖစ္ခဲ့တာ။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ကိုကလည္း ဒါကို ၀န္ခံတယ္။ ေက်းဇူးလည္းတင္ၾကတယ္။ သူတို႔ျမဴးဇစ္စတိုင္လ္က ေရာ့ခ္ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာပဲ။ လူေတြကေတာ့ အင္ဒီးေရာ့ခ္လို႔သတ္မွတ္ေပးထားၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔က ေခါင္းစဥ္တပ္မထားဘူးလို႔ေျပာတယ္။ ၀မ္းသာစရာတစ္ခုက ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ျမဴးဇစ္ေတြထဲမွာ စတို္လ္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ အမ်ိဳးအစားတစ္ခုကို ထပ္ၿပီး ယူေဆာင္ေပးႏိုင္လာၾကတာပဲ။ ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႔ ေမ်ာေနတဲ့ သီခ်င္းပံုစံေလးေတြျဖစ္တယ္။ ဧၿပီ(၁)ရက္ေန႔မွာ ေခြထြက္တယ္။ သူတို႔ သႀကၤန္႐ိႈးဆိုရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေမလ ၆ ရက္ေန႔က ျပင္သစ္ယဥ္ေက်းမႈဌါနမွာ လုပ္တဲ့ French(Love) Friday ပြဲမွာလည္း Big Bag နဲ႔အတူေဖ်ာ္ေျဖခြင့္ရခဲ့တယ္။ ေသခ်ာတာက ဒီတစ္ေခြတည္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ အမာခံပရိသတ္ေတြကို ရွာေတြ႕သြားတာပဲ။ The Marionette Band မွာ Band member ၅ ေယာက္ရိွပါတယ္။ ခုလက္ရိွမွာ သူတို႔ရဲ႕ ဒုတိယေျမာက္ အယ္လ္ဘမ္ကို စ Run ေနၿပီျဖစ္တယ္။ ဒီအင္တာဗ်ဴးကို The Marionette ရဲ႕ Vocalist ျဖစ္တဲ့ ကိုစည္သူနဲ႔ေတြ႕ဆံုၿပီးေမးထားပါတယ္။(ယခုအင္တာဗ်ဴးကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လထုတ္ MODA မဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။)

 

 

ဒီေခြထဲမွာ သီခ်င္းေတြအားလံုး အစ္ကိုတစ္ေယာက္တည္းေရးထားတာေနာ္။
ဟုတ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ပဲေရးထားတာ။ ဒါေပမဲ့ ဒီ Title ျဖစ္တဲ့ “အျဖဴေရာင္မ်ားႏွင့္တိုင္းထြာျခင္း” ကိုက်ေတာ့ Mandalay FM ကြၽန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း ေက်ာ္စြာက ေရးထားတာ။ ကြၽန္ေတာ့္စာသား တစ္ခ်ိဳ႕တစ္၀က္ေတာ့ပါတာေပါ့ေနာ္။

အစ္ကိုတို႔ Band က အခက္အခဲၾကားထဲကေန ထြက္လာတာဆိုေတာ့ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြႀကံဳခဲ့လဲ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔အခက္အခဲကေတာ့ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ေငြကေတာ့ ရိွတယ္ဗ်။ ဒါေပမဲ့ မလုပ္သင့္ဘူး ထင္တဲ့ ဥစၥာေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔မလုပ္ေတာ့တာဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ တျခားကိစၥေတြအားစိုက္ထားတာေတြအမ်ားႀကီးရိွတယ္။ ျမဴးဇစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး Arrange ပိုင္းေတြမွာ အားစိုက္ထားတာအမ်ားႀကီးရိွတယ္။ Home Studio ျဖစ္တဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ Studio မွာပဲကြၽန္ေတာ္တို႔တီးတယ္။ အဲလိုတီးေတာ့ အခက္အခဲကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးမ်ားတယ္။ ေငြေရးေၾကးအခက္အခဲသိပ္မရိွဘူးဆိုေပမဲ့ နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ပါပါတယ္။ တျခားအခက္အခဲျဖစ္တဲ့ Recording ဆိုဖို႔အဆင္မေျပတာတို႔၊ တျခား အသံ Noise ေတြပါတာတို႔ေပါ့။ ေငြက ရိွတယ္ဆိုေပမဲ့ ကြက္တိပဲရိွတယ္။ စာနယ္ဇင္းရွင္းလင္းပြဲလုပ္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာ သိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ဘတ္ဂ်က္ေလွ်ာ့ဖို႔ကိစၥေတြျဖစ္လာတယ္။ ဘာေတြေလွ်ာ့လို႔ရမလဲေပါ့။ အဲလို ေလွ်ာ့ရင္းေလွ်ာ့ရင္းနဲ႔ ဘာမွမရိွေတာ့ဘူး။ အကုန္လံုးကုန္သြားတယ္။ ဒါေတြက လုပ္ရမယ့္ ကိစၥေတြပါ။ အမွန္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၂၀၁၆ ဇန္န၀ါရီ ထြက္မယ္လုပ္ၾကတာေပါ့။ ပထမက ၂၀၁၅၊ ၈ လပိုင္းထြက္ဖို႔လုပ္တာ။ ေရေဘးနဲ႔တိုးေတာ့ အဲဒါကို ေနာက္ဆုတ္လိုက္တာ။ ၁ လပိုင္းေရြ႕ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေငြကၾကပ္သြားတယ္။ ျမဴးဇစ္ပိုင္းမွာလည္း တစ္ခ်ိဳ႕ဟာေတြမၿပီးေသးတာလည္း ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ေလးလပိုင္း ၁ ရက္ေန႔ထြက္ျဖစ္ေအာင္ရက္သတ္ၿပီးေတာ့လုပ္ၾကတယ္။ အခက္အခဲက အဲဒီမွာ စျဖစ္တာ။ ၅ ရက္၊ ၆ ရက္အလိုမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အၿပီးလုပ္မယ္ဆံုးျဖတ္ၿပီးလုပ္ၾကတယ္။ အားလံုးျဖန္႔ၿပီး သူ႔တာ၀န္ကိုယ့္တာ၀န္လုပ္ၾကတယ္။ Mixing နဲ႔ Mastering ေတြက ကြၽန္ေတာ္ဆြဲလို႔မၿပီးေသးဘူး။ ေအးေဆးပဲဆြဲေနတာ။ အခက္အခဲေတြက အဲဒါေတြျဖစ္သြားတာ။ ပထမက ေမ်ာေနေသးတယ္။ မထုတ္ေတာ့ဘူး။ သႀကၤန္ၿပီးေတာ့မွပဲ ထြက္ျဖစ္မယ္ဘာညာနဲ႔။ ၀ုန္းဒိုင္းေကာက္လုပ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ျဖစ္သြားတာေပါ့။

 ျမဴးဇစ္အမ်ိဳးအစားကိုေရာ အစ္ကိုတို႔ဘက္က ဘယ္လိုသတ္မွတ္ေပးလိုက္တာလဲ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဖီးလ္ျဖစ္တဲ့ သီခ်င္းေတြအားလံုးတီးမွာပဲ။ ခံယူထားတာလည္းမရိွပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ေမ်ာလြင့္ေနတဲ့ပံုစံေလးေတြႀကိဳက္တယ္။ ေမ်ာလြင့္ေနတယ္ဆိုတာ သီခ်င္းအေမ်ာေတြကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲေပါက္ကြဲေနရင္ ေပါက္ကြဲတဲ့သီခ်င္းတီးမွာပဲ။ Pattern ေတြကလည္းအမ်ားႀကီးပါမွာပဲ။ အင္ဒီးေရာ့ခ္ဆိုတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခ်ိဳ႕အပုဒ္ေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔သံုးထားတဲ့ကာလာေတြက အင္ဒီးအရမ္းဆန္တယ္။ သတ္မွတ္ထားတာမ်ိဳးေတာ့မရိွပါဘူး။ ေခါင္းစဥ္တပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေရာ့ခ္ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာပါပဲ။

Music Arrangement ပိုင္းကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ Vocal သံမပါဘဲ Instrumental only ခ်ည္းပဲေတာ္ေတာ္မိုက္တာေတြ႕တယ္။
ကြၽန္ေတာ္လည္း အဲလိုခံစားရပါတယ္။ နည္းနည္းေလး ဆန္းသြားတယ္။ ဆန္းသြားတယ္ဆိုတာကလည္း တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးရွာၾကတဲ့ အလံုးေတြေၾကာင့္ပါ။

အစ္ကိုတို႔ ေခြထြက္ၿပီး တစ္ပါတ္၊ ႏွစ္ပါတ္ေလာက္အတြင္းမွာကိုပဲ အရမ္းကိုပဲေပါက္သြားေတာ့ အဲဒီအေနအထားကို ဘယ္လိုသံုးသပ္မိလဲ။
မခန္႔မွန္းထားဘူး။ ဒီကာလအတြင္းမွာ ဒီလိုျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာ ဖီးလ္ေတာ့ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ အဓိကကေတာ့ ကိုက်ားနဲ႔ ကိုမိုႏိုေလးေပါ့။ ကိုက်ားရဲ႕ ဖန္ေတြ တစ္၀က္ေလာက္က ကြၽန္ေတာ့္ဆီေရာက္လာတယ္။ ကိုက်ားနဲ႔တြဲတီးရမယ္ဆိုတာမ်ိဳး ကြၽန္ေတာ္မေတြးဖူးဘူး။ ေအာင္ျမင္တယ္ မေအာင္ျမင္ဘူးဆိုတာထက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မွန္းထားထက္ အတိုင္းအတာထက္ အမ်ားႀကီးကို ပိုျဖစ္သြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တကယ္မွန္းထားတာက ငါတို႔ေခြက တစ္ႏွစ္ေလာက္ေတာ့ၾကာမွာပဲ။ တစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာသြားလို႔ရိွရင္ ငါတို႔႐ိႈးေတြရေတာ့မယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အခုလို ၀ုန္းဒိုင္းထျဖစ္ေတာ့ ႐ိႈးတက္ရမယ္ျဖစ္လာတယ္။ မထင္ထားဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သီခ်င္းေတြတိုက္မထားဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာ ေအးေဆးပဲ။ ငါတို႔ေခြထြက္သြားၿပီေပ်ာ္တယ္။ အဲလိုေနၾကတာ။ အဓိကေခြထြက္ခ်င္တာနံပတ္တစ္ေလ။ အဲဒီမွာ သီခ်င္းေတြအကုန္လိုက္တိုက္ရေရာ။ ဆိုလိုက္တိုက္လိုက္နဲ႔ အသံေတြ၀င္။ အခက္အခဲက အဲလိုေတာ့ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေပ်ာ္ေနတဲ့အေပ်ာ္ေတြက ဖံုးေနတယ္။

ေခြထြက္ၿပီး ၿပီးခ်င္းမွာပဲ ႐ိႈးဆိုရတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီအေျခအေနကိုလည္းေျပာျပပါၿပီး။
ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔ ေခြထုတ္တာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သႀကၤန္႐ိႈးလည္းလိုခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သႀကၤန္႐ိႈးက ရမလိုလို မရမလိုလိုျဖစ္တယ္။ ကိုကာကိုလာနဲ႔ MRTV-4 ေပါင္းလုပ္တဲ့ မ႑ပ္ေပါ့။ အဲဒီမွာ ကြၽန္ေတာ္အရမ္းဆိုခ်င္တယ္။ ဆိုခ်င္တယ္ဆိုတာ Live Broadcasting ပါခ်င္လို႔ေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Broadcasting မပါလိုက္ရဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ပြဲရတာကအရမ္းကပ္သြားတယ္။ ပြဲရတာက ကိုက်ား(က်ားေပါက္)ေက်းဇူးေတြလည္းပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ MRTV-4 က ကြၽန္ေတာ့္ဆရာေတြ ေက်းဇူးေတြလည္း ပါပါတယ္။

France Institute မွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ပြဲက အေတြ႕အႀကံဳေလးေတြ နည္းနည္းေလာက္ေျပာျပပါဦး။
အဲဒီပြဲမွာ ကြၽန္ေတာ့္တို႔ ဖန္ေတြလာမယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္သိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေလာက္မ်ားမယ္မထင္ဘူး။ ကိုက်ားဖန္ေတြပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလိုပဲ။ ကိုက်ားရဲ႕ ဖန္ေတြတစ္၀က္ေလာက္က ကြၽန္ေတာ့္တို႔ဖန္ေတြျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာ။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို မံုရြာကလာၾကည့္တဲ့သူေတြေတာင္ရိွတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေမးတယ္။ ဒီမွာ အလုပ္ရလို႔လားေပါ့။ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ၿပီးရင္ျပန္မွာတဲ့။ ဟာ လို႔။ ကြၽန္ေတာ္ေတာင္ ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ လန္႔သြားတယ္။ ေပ်ာ္တယ္ဆိုတာထက္ကို ဘယ္လိုေျပာရမယ္မွန္းမသိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္သီခ်င္းဆိုတဲ့အခ်ိန္ ေအာက္ကလိုက္ဆိုၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က တီးေနရင္းဆိုေနရင္းနဲ႔ မီးအရွိန္ေတြေရာေပါ့၊ နားကလည္း အူလာေတာ့ ငါနားၾကားမွားတာလည္းျဖစ္ေလာက္မွာပါလို႔ထင္တယ္။ ဆိုေနရင္းနဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြလႊတ္ေပးၾကည့္လိုက္တယ္။ ဟာ တကယ္ႀကီးဟ ဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ္အရမ္းဖီလင္ျဖစ္တယ္။ ေအာက္ကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္မၾကည့္ရဲဘူး။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ၾကည့္မိတယ္။ သူတို႔ေတြ ကြၽန္ေတာ္ေမ်ာေစခ်င္တဲ့ ပံုစံအတိုင္းေမ်ာေနၾကတာ။ ကြၽန္ေတာ္အရမ္းေပ်ာ္တယ္။

ေခြထဲမွာ သီခ်င္းစာသားေတြ ဘာလို႔မထည့္ခဲ့တာလဲ။
တမင္သက္သက္မထည့္တာ။ ေကာ့ဒ္ထည့္ဖို႔ဆိုတာ ပိုေ၀းတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အဓိကေပးခ်င္တာက ကြၽန္ေတာ့္ဖီးလ္ေပါ့ေနာ္။ ကြၽန္ေတာ္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္နားေထာင္ၿပီဆိုလို႔ရိွရင္ ကြၽန္ေတာ္အဲဒီသီခ်င္းကို မရရေအာင္လုိက္ရွာတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အဲလိုဖီးလင္ကို ႀကိဳက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေခြကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္အဲလိုျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အတြက္ပါ။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေပ့ခ်္မွာတင္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ေပ့ခ်္ကို ေရာက္လာေစခ်င္တာလည္းပါတယ္။

သီခ်င္းေတြထဲမွာ စာသားတစ္ခ်ိဳ႕ဆို ဘာဆိုလိုက္တာလဲဆိုတာကို သဲသဲကြဲကြဲနားမလည္တာမ်ိဳးျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒါစတိုင္လ္တစ္မ်ိဳးလား။ တျခားသူေတြကေရာ ေျပာၾကလား။
နားမလည္ေအာင္ဆိုထားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားသူေတြက မေျပာဘူး။ ဒီဟာ ဘာဆိုထားတာလဲမေမးဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕က သူတို႔ နားလည္သလို သူတို႔စိတ္ထဲမွာ ရိွတာကို တင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္၀င္မေျပာဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြဆိုလည္း ကြၽန္ေတာ့္ျပန္မေမးၾကဘူူး။ သူတို႔ဟာနဲ႔သူတို႔ တီးၾကဆိုၾကဟုတ္ေနတာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဒါကိုစတိုင္လ္လုပ္ဆိုတာမဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ဆိုဖူးသြားတဲ့ ဥစၥာတစ္ခုရိွတယ္ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ရီေကာဒင္းသြင္းတာက ဒီေန႔ ဒီတစ္ပုဒ္အၿပီးသြင္းမယ္ဆိုၿပီးသြင္းတာမဟုတ္ဘူး။ အိမ္မွာသြင္းတာဆိုတာေတာ့ ဒီေနရာမႀကိဳက္ဘူးဆိုရင္ ေနာက္တစ္ေန႔ အဲဒီေနရာ ထပ္ဆိုရင္ဆိုတယ္။ ဟိုးအရင္က mood နဲ႔ အခု mood ကြဲသြားတာရိွတယ္။ အဲဒီမွာ စာသားစကားလံုးမပီတာမ်ိဳးေတြျဖစ္သြားတယ္။ အရမ္းႀကီးလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ သီခ်င္းစာအုပ္ထည့္ေပးလိုက္ေတာ့ ဒါအဆင္ေျပသြားမယ့္ ကိစၥ။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း တစ္ခ်ိဳ႕ဟာေတြ စကားမပီတာေတြရိွပါတယ္။ စတိုင္လ္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။

သီခ်င္းစာသားပိုင္းမွာဆိုလည္း အရမ္းေမာ္ဒန္ျဖစ္ၿပီး အေရးစေကးေကာင္းတာကိုေတြ႕ရတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က စာသိပ္မဖတ္ဘူး။ စာဖတ္ပ်င္းတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ေတြပဲၾကည့္တာမ်ားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ဒီမွာ ေရးထားတဲ့ ဥစၥာေတြက ျမင္ဆရာေတြေတာ့ရိွတယ္။ ကဗ်ာေတြလည္း မဖတ္ျဖစ္ပါဘူး။ ဒီမွာပါတဲ့ စာသားေတြအားလံုးက ကြၽန္ေတာ့္ ဘ၀နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့စာသားေတြပါ။ ကိုယ္ေတြ႕ေတြခ်ည္းပဲ ေရးျဖစ္ခဲ့တာ။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ေျပာၾကတယ္။ ေမာ္ဒန္ဆန္တယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေမာ္ဒန္ဆန္တယ္ေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္က ကဗ်ာမဖတ္ေတာ့ ေမာ္ဒန္ဆန္လား မဆန္လားလည္းမသိဘူးေလ။ စာသားေတြက အဆက္အစပ္မရိွဘဲ အျပတ္ျပတ္ေတြလည္းပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ပဲေရးထားတာ။ ကဗ်ာျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာင္ ကြၽန္ေတာ္ကဗ်ာရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းကိုမသိဘူး။ သူတို႔မွာလည္း သူတို႔ Pattern ေတြနဲ႔သူတို႔ရိွမွာပဲေလ။ အဲဒါေတြကြၽန္ေတာ္မသိဘူး။

ဒီေခြမွာေရာ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ေစ၊ ျပည္တြင္းပဲျဖစ္ေစ Band တစ္ခုခုရဲ႕ လႊမ္းမိုးတာေတြပါလား။
ပါတယ္။ လႊမ္းမိုးမႈဆိုတာက ကြၽန္ေတာ္က သီခ်င္းတစ္မ်ိဳးနားေထာင္တယ္ဗ်။ Panic At The Disco ဆိုတဲ့ Band သူတို႔ကို ကြၽန္ေတာ္အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ သူတို႔နဲ႔တူတဲ့ ႈအနာ ေလးေတြယူတာမဟုတ္ဘူး။ သူတို႔သီခ်င္းကို ကြၽန္ေတာ္ခံစားၾကည့္တာ။ ခံစားၾကည့္လို႔ရတဲ့ ဥစၥာမ်ိဳးပဲ ကြၽန္ေတာ္လုပ္တာ။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔လုပ္ထားတာ တစ္ပုဒ္မွ သူတို႔နဲ႔မတူဘူး။ သူတို႔လုပ္တဲ့ Arrange ေတြအရမ္းမိုက္တယ္။ သူတို႔တီးတာက လိုအပ္တဲ့ ေနရာေတြပဲ လိုက္ျဖည့္တာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း လိုအပ္တဲ့ ေနရာေတြလိုက္ျဖည့္တယ္။ Solo ဆိုၿပီးေတာ့ သီးသန္႔ႀကီး ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ မရိွဘူး။ မတီးႏိုင္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူူး။ တီးႏိုင္တယ္။ မတီးဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ မလိုအပ္ဘူးထင္လို႔။

ေခြ Title ေပးျဖစ္ပံုအေၾကာင္းေလးကိုလည္း ေျပာေပးပါဦး။
ေခြနာမည္ေပးမယ္ဆိုရင္ ဒီလိုမ်ိဳး ရွည္တဲ့နာမည္ေပးတာ နည္းတယ္။ မရိွၾကဘူး။ အဲဒီသီခ်င္းကို ေရးတာက ေက်ာ္စြာေရးတာ။ ပထမအစတုန္းက အဲဒီသီခ်င္းနာမည္က “အတူတူပ်ံ” ဆိုၿပီးေတာ့ ေပးထားတာ။ ေနာက္ေတာ့မွာ ဒီနာမည္ေပးတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ဘာသာႀကိဳက္လို႔ ေပးထားတာ။ အဲဒီစကားရဲ႕ နက္နဲတဲ့ အဓိပၸာယ္ကိုယ္တိုင္ေတာင္ သိပ္မသိေသးဘူး။ အဲဒီၾကားထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ တီဗီခ်န္နယ္တစ္ခုမွာ ၾကည့္လိုက္ရတယ္။ ဘဘဗိုလ္ကေလးတင့္ေအာင္ေျပာခဲ့တဲ့စကားေပါ့ေနာ္။ ႏွလံုးသားျဖဴစင္မွ ကိုယ္ဖန္တီးတဲ့အရာေတြအားလံုးကို အေရာင္ျခယ္ႏိုင္ဖို႔။ ကြၽန္ေတာ္အရမ္းႀကိဳက္သြားတယ္။ ငါလိုခ်င္တာ ဒါပါလားလို႔ သိသြားတယ္။ အဲဒီမွာ အဲဒီနာမည္လံုး၀မေျပာင္းေတာ့ဘူး ဆိုၿပီး Title ပါျဖစ္သြားတာ။

ပထမက အစ္ကိုတို႔ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ Band လုပ္ခဲ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္နာမည္ေျပာင္းလိုက္ၾကတာလဲ။
႐ုပ္ေသး႐ုပ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုႀကိဳက္တယ္ဗ်ာ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒီအ႐ုပ္က အရမ္း Classic ျဖစ္တယ္။ တစ္မ်ိဳးေျပာရရင္ သူက analog အ႐ုပ္ျဖစ္တယ္။ လူကလုပ္မွ သူက လႈပ္ရွားတယ္။ အဲဒါေလးကို ကြၽန္ေတာ္က နဂိုကတည္းကႀကိဳက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ခုက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘ၀ေတြကိုယ္တိုင္ကိုက ႀကိဳးဆြဲခံေနရတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အရင္က ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ဆိုတဲ့ Band ရိွတယ္။ ပ်က္သြားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ျပန္ေပါင္းျဖစ္တယ္။ ျပန္ေပါင္းေတာ့ Band နာမည္အသစ္ထပ္စဥ္းစားၾကတယ္။ အဂၤလိပ္လိုေပးမယ္ဆိုၿပီး စဥ္းစားၾကတယ္။ ပထမက Puppet ဆိုၿပီးေပးၾကေသးတယ္။ ႐ိုးတယ္ဆိုၿပီး မႀကိဳက္ၾကဘူး။The Marionette (သမယ္ရီယိုနက္ထ္)ကလည္း ေခၚရတာခက္ပါတယ္။ အဓိကက ဒီသီခ်င္းႀကိဳက္ရင္ ဒီသီခ်င္းမွာ စီးေမ်ာမယ္။ စီးေမ်ာလို႔ရိွရင္ ဒီသီခ်င္းက ဘယ္ကလာလဲလိုက္ႀကည့္မွာ။ ဘယ္ေလာက္ခက္ခက္ သူအသံထြက္လိုက္ရွာမွာ။ အဲဒီအတြက္ ကြၽန္ေတာ္သိပ္ၿပီးစိတ္မပူဘူး။ အဲဒီနာမည္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ မန္ေနဂ်ာ မုန္းမုန္းႏိုင္၊ ­သူနဲ႔တိုင္ပင္ၿပီးေတာ့ ငါတို႔ကို နာမည္ေရြးေပးဦး၊ ငါဒါေတာ့ ေတြ႕ထားတယ္ေပါ့ေနာ္။ မယ္ရီယိုးနက္ဆိုတာက အရမ္းေရွးက်တဲ့အ႐ုပ္ ႐ုပ္ေသးရဲ႕ အစလို႔ေတာင္ေျပာလို႔ရတယ္။ ဒါနဲ႔ အဲဒီနာမည္ေပးျဖစ္သြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ Theme ကိုလည္း လံုး၀ကြက္တိေရာက္တယ္။

ေခြေစ်းႏႈန္းကို ၁၅၀၀ ဆိုတဲ့အတိုင္းအတာကို ဘယ္လိုသတ္မွတ္လိုက္ၾကတာလဲ။
၁၀၀၀၊ ၁၉၀၀ ၊ ၂၀၀၀၊ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ ေရာင္းၾကတယ္ေပါ့။ ျဖန္႔ခ်ိေရးပိုင္းနဲ႔ ျပန္တြက္မယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၁၀၀၀ ပဲျပန္ရတယ္။ သိတယ္ေလ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အေခြေရာက္သြားရင္ၿပီးေရာ ဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္ၾကတာ။ ၁၈၀၀ နဲ႔ေရာင္းမယ္ဆိုရင္လည္း Percentage က ပိုေပးရမယ္။ ၂၀၀၀ နဲ႔အထက္ေရာင္းမွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘက္က Percentage ေလွ်ာ့ေပးရတာ။ စထြက္တဲ့ သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ၂၀၀၀ အထက္က်ေတာ့ မေရာင္းသင့္ဘူးလို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္တာပဲ။ စီးပြားျဖစ္ေတာ့ မတြက္ျဖစ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း ဖီးလ္ျဖစ္လို႔လုပ္ထားတာပဲ။

ဒုတိယေခြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျမဴးဇစ္အမ်ိဳးအစားအေျပာင္းအလဲလုပ္သြားဖို႔ရိွလား။ သီခ်င္းေတြကေရာ ရယ္ဒီရိွၿပီးသားလား။
သီခ်င္းေတြက ရိွပါတယ္။ ဒုတိယေခြ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Run ေနပါၿပီ။ စတူဒီယိုကလည္း ပင္လယ္စတူဒီယိုကေန ဂ်ဴတီ ၃၀ ကေန ၅၀ အဲလိုမ်ိဳး Free ေပးထားပါတယ္။ သီခ်င္းပံုစံကေတာ့ သိပ္ေျပာင္းသြားမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်ိန္းေသေပါက္ေျပာင္းသြားမွာ တစ္ခုေတာ့ရိွတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ Band လူစံုတက္စံုအားလံုးစုၿပီးတကယ္တီးၾကေတာ့မယ္။ ပါ၀ါအျပည့္နဲ႔လုပ္ထားတဲ့ အားေတြပါလာမယ္။ အယူအဆေတြလည္း ေျပာင္းရင္ေျပာင္းမယ္။ အဲဒီအတြက္ ကြၽန္ေတာ္လည္း ရင္ခုန္တယ္။ သီခ်င္းအိအိေလးေတြဘက္ ပိုေရာက္မယ္ထင္တယ္။ သီခ်င္းေတြက ရယ္ဒီရိွတယ္။ ေနာက္ ၂ ေခြစာေလာက္အထိကို ရိွတယ္။

 

ေအာင္လင္းသစ္

 



Share this article

TOP 5 ARTICLES


Celebrity Style   |   Posted on Nov 15, 2019

မြန်မာဝတ်စုံအလှနဲ့ Teresa...


Celebrity News   |   Posted on Nov 8, 2019

Nihi Sumba resort ကို Hon...


Parties & Events   |   Posted on Nov 8, 2019

MDS မှ Junction Square တွ...


Celebrity Style   |   Posted on Nov 8, 2019

မိုးဟေကိုရဲ့ Myanmar Trad...

Sign Up for MODA Newsletters







Why we asked you this information to be in touch with us? We will regularly send you some news, invitations, promotions, etc, by email or by SMS.